تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819259922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهكار عربستان براي تثبيت قيمت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:الف: راهكار عربستان براي تثبيت قيمت نفت
منابع خبري از تصميم عربستان براي تشكيل جلسه بين توليدكنندگان و مصرف كنندگان نفت خبر دادند.

به گزارش واحد مركزي خبر، خبرگزاري آلمان و فاكس نيوز گزارش دادند، عربستان بزرگترين توليد كننده نفت در جهان اعلام كرد با ساير كشورهاي صادر كننده نفت به منظور جلوگيري از افزايش بيشتر قيمت نفت كه اكنون به مرز بي سابقه اي رسيده است همكاري مي كند.

اياد مدني وزير فرهنگ و اطلاع رساني عربستان در بيانيه اي پس از نشست هفتگي كابينه عربستان در جده گفت : عربستان با هماهنگي كشورهاي عضو اوپك و ساير كشورهاي بزرگ توليد كننده نفت براي تضمين عرضه كافي نفت به بازار در حال حاضر و در آينده تلاش مي كند.

وي تاكيد كرد : عربستان همچنين براي جلوگيري از افزايش بدون توجيه و غيرطبيعي قيمت نفت كه بر اقتصاد جهاني به ويژه اقتصاد كشورهاي در حال توسعه تاثير منفي مي گذارد تلاش خواهد كرد.

اين مسئول عربستان افزود : كابينه عربستان علي النعيمي را مامور برگزاري نشست نمايندگان كشورهاي توليد كننده و مصرف كننده و شركتهاي فعال در بخش توليد و صدور و فروش نفت كرده است تا در آن ، مساله افزايش قيمت ها و عوامل آن و نحوه تامل با اين وضع بررسي شود.

قيمت نفت روز جمعه گذشته حدود 10 دلار افزايش يافت و به ركورد بشكه اي 139 دلار رسيد.

عربستان : اوپك نفت بيشتر توليد نمي كند

وزير نفت عربستان : كشورهاي صادركننده نفت ، اوپك ، گامي براي افزايش توليد نفت خود بر نخواهد داشت.

شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي : وزير نفت عربستان اعلام كرد اوپك با همه توان خود در حال توليد نفت است و باوجود افزايش بي سابقه بهاي جهاني نفت ديگر گامي براي افزايش توليد نفت خود بر نخواهد داشت.

منوچهر تكين تحليل گر برجسته مركز مطالعات جهاني انرژي در لندن نيز گفت : افزون بر كشورهاي اوپك ، كشورهاي غير اوپك كه نفت آنان بيشتر در اختيار شركت هاي خارجي است با حداكثر توان خود توليد مي كنند و كاري بيشتر از اين از توليد كنندگان نفت بر نمي آيد .

تكين با بيان اينكه توازن بين عرضه و تقاضا در كوتاه مدت سرنوشت قيمت جهاني نفت را تعيين خواهد كرد ، تصريح كرد :دولت هاي بزرگ با تشويق روي آوردن به استفاده از وسائل نقليه با مصرف سوخت كمتر مي توانند در اتكاي خود به نفت خارجي بكاهند.

در اين حال كارشناسان با اشاره به افزايش 10 دلاري هربشكه نفت در روز جمعه گذشته پيش بيني مي كنند بازارهاي مالي جهان امروز دوشنبه و در هفته آينده دچار نابساماني شود.

كارشناسان معتقدند نابساماني بازارهاي نفت ، كاهش ارزش دلار و بالا رفتن ميزان بيكاري در امريكا ، نابساماني بازارها را تشديد كرده و ترس از بحران هاي مالي را افزايش داده است به طوري كه بازار بورس امريكا " وال استريت " با كاهش سه درصدي شاخص ها روبرو شده است .

اين ميزان كاهش شاخص در بازار بورس امريكا از فوريه سال 2007 تا كنون بي سابقه گزارش شده است.

در فرانسه و در بازار بورس پاريس نيز شاخص بورس با كاهش دو مميز سه دهم درصدي روبرو شد و به زير 4800 واحد رسيد.

همچنين به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز : كارشناسان و تحليلگران مسائل اقتصادي پيش بيني كرده اند بهاي هر بشكه نفت به 150 دلار خواهد رسيد .

هاوارد ويلدون از تحليلگران اقتصادي در اين باره معتقد است اگر توليد نفت در سطح كنوني باقي بماند تا مدت زمان معيني مي توان پيش بيني كرد كه بهاي نفت 120 تا 130 دلار باقي بماند اما در دراز مدت قيمت نفت افزايش خواهد يافت .

كارشناسان ، كاهش ارزش دلار، افزايش بيكاري در امريكا و اظهارات رئيس بانك مركزي اروپا مبني بر افزايش ارزش يورو در آينده در منطقه يورو را از علل افزايش بهاي نفت اعلام كرده اند.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن