تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805135048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش رقابت تاج‌وتخت در عربستان/ انتقال محرمانه پادشاه به بیمارستان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: افزایش رقابت تاج‌وتخت در عربستان/ انتقال محرمانه پادشاه به بیمارستان
فعالان سعودی با اشاره به وضعیت جسمانی پادشاه عربستان سعودی از احتمال تشدید تنش‌های داخلی میان شاهزادگان سعودی در صورت مرگ پادشاه خبر می‌دهند.
آفتاب :  گزارش‌های دولت‌های غربی نشان می دهد، پادشاه عربستان در وضعیت وخیمی از نظر جسمانی قرار گرفته است و وی به صورت محرمانه به بیمارستانی در ریاض منتقل شده است. بنا بر اعلام منابع آگاه، حال پادشاه ۸۰ ساله عربستان رو به وخامت است و وی تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار دارد.


به گزارش آفتاب، سلمان در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۹۳ (۲۳ ژانویه ۲۰۱۵) و پس از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، برادر ناتنی‌ ۹۰ ساله اش، به تخت نشست.


گفته می شود ملک سلمان درک خود را نسبت به محیط پیرامون خود از دست داده است و پزشکان به پسران وی توصیه کرده‌اند تا به منظور جلوگیری از فاش شدن وضعیت پدرشان، حضور وی را در ملا عام محدود کنند. گفته می شود ملک سلمان در یکی از اتاق‌های قصر قرنطینه شده است.


پیشتر نیز در گزارشی در ماه اکتبر فاش شده بود که ملک سلمان آلزایمر دارد و امور مملکتی را محمد بن نایف ولیعهد سعودی اداره می‌کند. وخامت حال ملک سلمان اختلافات جدی را برای تصاحب تاج و تخت در میان خاندان سلطنتی موجب شده است.


طبق گزارش های غربی، هشت تن از ۱۲ پسر ابن سعود، که هنوز در قید حیات هستند، از برکناری سلمان ۸۰ ساله، پادشاه بیمار این کشور و جانشینی وی با شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، برادر ۷۳ ساله‌اش حمایت می‌کنند.


گفته می شود اکثریت روحانیون قدرتمند این کشور از انجام کودتا برای برکناری پادشاه کنونی و به قدرت رساندن احمد بن عبدالعزیز، وزیر کشور سابق عربستان، حمایت کرده‌اند.


نارضایتی از ملک سلمان به دلیل تصمیمات وی از جمله انتصابات جنجال برانگیزش و همچنین به راه انداختن جنگ پرهزینه در کشور فقیر یمن و اعدام شیخ نمر النمر به شدت افزایش یافته است.


فعالان سعودی بر این باور هستند که وضعیت سلامتی ملک سلمان وخیم است و مقرن بن عبدالعزیز، ولیعهد آل سعود از نظر شخصیتی ضعیف است و در زمینه تصمیم هایی که در حال حاضر در عربستان اتخاذ می شود نقش و جایگاهی ندارد. اما محمد بن نایف جانشین ولیعهد تنها کسی است که با احتیاط و با نگاه یک دولتمدار رفتار می کند. اما قدرت واقعی در اختیار وی نیست. زیرا محمد بن سلمان، پسر پادشاه، رئیس دیوان پادشاهی و وزیر دفاع به شخص قدرتمند واقعی نظام تبدیل شده است و بدون هیچ مانعی اقدام به دخل و تصرف در امور می‌کند و وی فرد متهوری است که درباره عواقب امور، حسابگری نمی کند.


به گفته فعالان سعودی، متعب بن عبدالله وزیر گارد پادشاهی کاملا تشنه انتقام است و برای این منظور برنامه ریزی می کند ولی نمی داند دقیقا چه اقدامی را انجام دهد. اما مشاهده شده است که وی در نشست های شورای عالی امنیت و سیاست به ریاست شاهزاده محمد بن نایف که از سوی ملک سلمان تشکیل شده، شرکت نکرده است. بنابراین هر اقدامی از جانب متعب، اعم از رویارویی رسانه ای با استفاده از رسانه های وابسته به خودش علیه محمد بن نایف تا هماهنگی با امیر مقرن بن عبدالعزیز، برای اقدام علیه محمد بن نایف و محمد بن سلمان و ترور یا حتی درگیری مسلحانه با گروه مقابل، محتمل است.


متعب پسر ملک عبدالله، به مرگ عمویش ملک سلمان خوشبین است و با عموی دیگرش و ولیعهد کنونی یعنی مقرن بن عبدالعزیز توافق کرده است که در صورت به قدرت رسیدن مقرن، وی اقدام به برکناری محمد بن نایف نماید.


بنا بر اعلام فعالان سعودی، در صورت مرگ ملک سلمان، رویارویی دو محمد کاملا محتمل است. زیرا در صورتی که محمد بن سلمان طعم قدرت را بچشد هرگز دادن اختیارات به محمد بن نایف در امور سیاسی و امنیتی را برنخواهد تافت. همچنین عموی دیگرش و وزیر کشور سابق عربستان یعنی احمد بن عبدالعزیز خود را نسبت به قدرت سزاوارتر می داند و عده ای از بزرگان خاندان آل سعود نیز وی را در این زمینه مستحق می دانند و بعید به نظر نمی رسد وی و طرفدارانش دست به اقداماتی نزنند.


فعالان سعودی معتقدند با توجه به کاهش قیمت نفت شماری از پروژه ها در عربستان متوقف شده است. این در حالی است که «شاهزادگان فاسد» بر سر غارت اموال عمومی، با یکدیگر رقابت می کنند و این امر بدان معنی است که شمار بیشتری از پروژه ها تعطیل خواهند شد و نقدینگی در کشور دچار ضعف بیشتری خواهد گردید.


منبع: مهر











تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن