تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798364281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد افزایش نفوذ اقتصادی در کشورهای مختلف لازمه رقابت با قدرت‌های اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
افزایش نفوذ اقتصادی در کشورهای مختلف لازمه رقابت با قدرت‌های اقتصادی
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای رقابت با قدرت‌های اقتصادی دنیا باید نفوذ اقتصادی خود را در کشورهای مختلف افزایش دهیم و این امر نیازمند توسعه و گسترش فعالیت‌های شرکت‌های داخلی است.

خبرگزاری فارس: افزایش نفوذ اقتصادی در کشورهای مختلف لازمه رقابت با قدرت‌های اقتصادی



به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی، تعاون و کشاورزی، در بستر فرهنگ و مدیریت جهادی» که پیش از ظهر امروز در تالار شهید مطهری ساختمان اداری تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه خودکفایی یکی از تاکیدات اصلی امام خمینی(ره) بوده است، اظهار کرد: جهاد سازندگی به عنوان نهادی انقلابی از ظرفیت‌های درونی کشور استفاده و بخشی از نیازهای مردم را تامین کرده است.

وی با اشاره به جذب نیروهای ارزشی کشور در جهاد سازندگی و فعالیت‌های این نهاد در مناطق محروم اضافه کرد: جهاد سازندگی در دفاع مقدس نقش چشمگیری بر عهده داشته که تجربیات ارزشمندی برای این بخش به دنبال داشته است؛ اکنون ملت ایران در حوزه کشاورزی توانسته به ظرفیت‌های درونی خود تکیه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از نگرانی مسئولان عراقی نسبت به کاهش قیمت نفت یاد و تصریح کرد: اقتصاد این کشور مبتنی بر نفت است به همین علت نگرانی مسئولان عراقی قابل قبول است در صورتی که با وجود شرایط سخت تحریم و مشکلات اقتصادی این نگرانی در میان مسئولان ایرانی و مردم دیده نمی‌شود زیرا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و فعالیت‌های تولیدی در حوزه کشاورزی و صنعت اقدامات بسیار مطلوبی انجام شده است هر چند می‌توانستیم به دستاوردهای گسترده‌تری در این حوزه‌ها برسیم.

وی به ظرفیت‌ها و دستاوردهای آینده اقتصاد مقاومتی برای نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد:‌ باید با توجه به تجربیات گذشته اقتصاد مقاومتی را در کشور جدی بگیریم، رکن اصلی اقتصاد مقاومتی رشد تولید داخلی کشور با نگاهی برون‌گرا است به همین علت به بخش کشاورزی توجه ویژه داریم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه‌یافته از کشاورزی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: این حمایت‌ها باید به شیوه‌ای باشد که محصولات را قابل رقابت کند و به انرژی مضاعفی برای صادرات کشور تبدیل شود، برخی از حوادث اطراف ایران فرصت‌های مناسبی را برای کشور ایجاد می‌کند که در صورت داشتن آمادگی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: روس‌ها می‌خواستند نیازمندی‌های خود را از ایران تامین کنند اما رعایت استانداردها یکی از نیازهای تحقق این امر بود به همین علت باید استانداردها را رعایت کنیم، وضعیت کنونی منطقه به‌گونه‌ای است که می‌توان موانع صادرات میان دولت ایران و عراق را نیز برطرف کرده و ارتباطات اقتصادی را میان این دو کشور توسعه دهیم.

لاریجانی به اقدامات انجام شده در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اقتصاد مقاومتی باید افزایش تولید، بهره‌برداری بیشتر و نگاه بیرون‌گرا برای تقویت حوزه صادرات در کشاورزی مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای کاهش مصرف آب انجام شده است، اظهار کرد: نزدیک به 8 میلیارد دلار برای استفاده بهینه از آب‌ها در نظرگرفته شده و برنامه‌های عملیاتی در این حوزه در حال اجراست و برای آبرسانی به روستاها نیز در بودجه سال گذشته نزدیک به 500 میلیارد دلار از صندوق ذخیره در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه آبیاری پرفشار باید مورد توجه کشاورزان و مسئولان این عرصه قرار گیرد عنوان کرد: علاوه بر مبالغی که دولت در این راستا در نظرگرفته، مجلس نیز هزار میلیارد دلار را به این امر تخصیص داده است.

لاریجانی اضافه کرد: برای رقابت با قدرت‌های اقتصادی دنیا باید نفوذ اقتصادی خود را در کشورهای مختلف افزایش دهیم و این امر نیازمند توسعه و گسترش فعالیت‌های شرکت‌های داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه بسترهای مناسبی در جامعه اسلامی برای پیشبرد اهداف حوزه کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت اقشار مختلف جامعه اسلامی بتوانیم خواسته‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه اجرایی کنیم.



94/11/14 - 12:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن