تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817234267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب فاینانس و سرمایه گذاری خارجی بهترین راهکار جهش در صنعت پتروشیمی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفت وگو با پانا مطرح کرد: جذب فاینانس و سرمایه گذاری خارجی بهترین راهکار جهش در صنعت پتروشیمی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران فرآیند پیچیده اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و نگرانی از افزایش نرخ ارز را دو عامل مهم و تاثیر گذار از بی علاقه گی بخش خصوصی به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی دانست و افزود: به دلیل ناکافی بودن منابع بانکها توسعه و جهش صنعتی در پایین دست و بالادست پتروشیمی نیازمند استفاده از فاینانس خارجی است .
۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن ساعت 09:30

خبرگزاری پانا+

محمود خوانساری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص نبود منابع برای توسعه صنایع پایین دست و بالادست پتروشیمی اظهار کرد: نه تنها پتروشیمی که تمامی صنایع کشور با دو مشکل عمده در طول دهه گذشته با آن مواجه شده اند که نقدینگی و تامین سرمایه و تکنولوژی به روز تولید از جمله آنهاست .
وی افزود: تحریم ها لطمات جبران ناپذیری به توسعه صنایع کشور وارد کرده و طی دو سال اخیر نیز بحث نبود نقدینگی و سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی و نبود سرمایه برای سرمایه گذاری موجب تشدید این شرایط شده و این موضوع تنها مختص صنعت پتروشیمی نیست .
30 درصد اعتبارات بانکها در سال گذشته تسهیلات جدید بوده است
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بیان کرد: برای تامین سرمایه چند راه بیشتر وجود ندارد یکی آنکه سیستم بانکی به تامین نقدینگی اقدام کند که متاسفانه طی سالهای اخیر با کمبود منابع مواجه است و اگر چه طی سال گذشته 340 میلیارد تومان تسهیلات از سوی نظام بانکی پرداخت شده اما عمده این تسهیلات صرف وام های مجدد شده و حدود 30 درصد تسهیلات جدید ارایه شده اما تسهیلاتی که مورد نیاز است بسیار بالا بوده و طبیعی است که نظام بانکی تکاپوی تامین نیاز نقدینگی واحدها را ندارد .
وی ادامه داد: بهترین راه برای توسعه صنعت پتروشیمی در بالادست و پایین دست استفاده از منابع خارجی و فاینانس است که با حل شدن تحریم و اشتیاقی که در شرکت های توسعه یافته وجود دارد به نظر می رسد چشم انداز مناسبی در توسعه این واحدها پیش روست .
خوانساری در پاسخ به این پرسش که با فرض به نتیجه نرسیدن مذاکرات ورفع تحریم ها شرایط به چه گونه ای خواهد بود ، تصریح کرد: در مورد جذب سرمایه یا باید بتوان نقدینگی را به مسیری هدایت کرد که خود به خود سرمایه گذاری های جدید از جذابیت لازم برخوردار باشد که با توجه به نقدینگی موجود در کشور راهی به جز ادامه شرایط موجود وجود نخواهد داشت و اعتبارات بانکها و نقدینگی موجود در کشور تکاپوی جهش صنعتی را در کشور ندارد . رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران اظهار کرد: تشویق بازار بورس نیز می تواند تا اندازه ای به جذب سرمایه برای توسعه صنعتی به ویژه در بخش بالادست و پایین دست پتروشیمی موثر باشد اما به طور قطع نمی تواند جهش صنعتی در این بخش ها رابه دنبال داشته باشد .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن