تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819206443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام ماندگاری: حرم‌های شهدا درمانگاه و دانشگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت الاسلام ماندگاری:
حرم‌های شهدا درمانگاه و دانشگاه است
رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: حرم‌های شهدا همانند حرم‌های اهل بیت(ع) هم درمانگاه و هم دانشگاه است و باید این حرم‌ها توسعه یابد.

خبرگزاری فارس: حرم‌های شهدا درمانگاه و دانشگاه است



به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری طی سخنانی در همایش مبلغان فرهنگ جهاد و شهادت و افتتاحیه اردوهای راهیان نور ابراز کرد: زمان‌هایی مثل ماه مبارک رمضان و اماکنی چون حرم‌های اهل بیت(ع) و مساجد، به دلیل امتیازاتی که دارد، دست و پای شیطان را می‌بندد. رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه بهترین موقع برای طهارت، توبه و تدبیر دینی است خاطرنشان کرد: بیکاری و بی برنامگی بهترین راه نفوذ شیطان به درون و بیرون است. وی افزود: در یادواره‌های شهدا سه پذیرایی آماده شده اول حسرت به جایگاه رفیع شهیدان، دوم اتمام حجت شهیدان برای به کار بردن تدبیر دینی در زندگی و سوم غربت شهیدان است چون کمتر کسی قدر شهیدان را می‌داند؛ شهدا محصول تربیت پاک، مراقبت و ارتباط با روحانیت هستند. ماندگاری با بیان اینکه راهیان نور بستر دو هدیه الهی عقل و وحی است که امام راحل آنها را احیا کرد، یادآور شد: وحی خط کش عقل است و عقل بدون وحی می‌شود سکولاریسم و نتیجه وحی بدون عقل نیز، تحجّر است. وی با اشاره به اینکه شیطان در سه موقعیت انجام واجبات، گناهان و مشکلات انسان را به خطا می‌کشد، افزود: امام عظیم الشان پیوند عقل و وحی را مستحکم کرد بنا بر این جمهوریت، عقل و اسلامیت، وحی است؛  در انتخاباتی که بنی صدر رای آورد، آنجا عقل در کنار وحی قرار نگرفت. رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به ویژگی‌های اردوهای راهیان نور افزود: راهیان نور چون مشهد شهیدان است، حرم محسوب می‌شود و در احادیث داریم که هر جا روضه اهل بیت(ع) است، همانجا حرم اهل بیت(ع) به شمار می‌رود. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کلید تعمیق، استمرار و تکثیر معارف نورانی اسلام در جامعه، رابطه بین جوانان، مسجد و مطالعه است. ماندگاری با اشاره به استقبال مردم از بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: این موضوع در باره حرم‌های شهدا نیز باید فرهنگ سازی شود اما برخی با طرح شبهه می‌گویند چه نیازی برای توسعه حرم‌هاست؟ وی در پاسخ به این شبهه گفت: حرم‌های اهل بیت(ع) و شهدا هم درمانگاه و هم دانشگاه است بنا بر این باید توسعه و گسترش یابد.

94/11/16 - 13:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن