تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798598186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردانی که جواب سوالش را پیدا نمی‌کند / چرا فیلم‌هایی که آماده نبودند انتخاب شدند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کارگردانی که جواب سوالش را پیدا نمی‌کند / چرا فیلم‌هایی که آماده نبودند انتخاب شدند؟ فرهنگ > سینما - مسعود مددی کارگردان فیلم سینمایی «گیتا» می‌گوید که باید دید بر چه اساسی فیلم هایی که آماده نبودند، برای اکران در نخستین روز جشنواره انتخاب شدند.

زهرا موسوی: امسال قرعه به نام فیلم «گیتا» و کارگردان ان مسعود مددی افتاد تا افتتاح کننده‌ی آغاز اکران‌های جشنواره‌فیلم فجر در برج میلاد باشندُ اتفاقی که مددی از آن به عنوان »رنده‌ی بدشانسی« نام می‌برد که روی شانه‌هایش نشسته است. «گیتا» آماده نبود و همین اماده نبودن باعث شد تا روز اول جشنواره با تاخیر در اکران فیلم‌ها آغاز شود و  پایان نمایش فیلم‌ها به ساعت دو بامداد هم بکشد. این تاخیر البته با چاشنی مشکل صدا و تصویر هم همراه شد و .. با او در مورد این ماجرا و فیلمش صحبت کرده‌ایم که می‌خوانید: شما اعلام کردید از اکران فیلمتان در روز اول جشنواره ناراضی هستید. این اعتراض را به دبیرخانه جشنواره هم انتقال داده بودید؟ صحبت من اعتراض نیست. بیشتر یک سوال است. من جوابم سوالم را نمی‌گیرم. اگر همه‌ی فیلم‌ها در این وضعیت بودند و قرار بود دقیقه‌ی آخر برسند، من می‌گفتم مشکلی نیست. من هم مثل آن‌ها هستم و در این وضعیت برابریم. ولی در شرایطی که یک سری از فیلم‌ها آماده بودند و یک سری فیلم‌ها مانند «گیتا» حاضر نبودند، باید دید دلیل انتخاب فیلم‌هایی که آماده نبودند برای اکران در روز اول جشنوراه چیست؟


عوامل فیلم گیتا روی فرش قرمز جشنواره

اشکالاتی که در هنگام اکران وجود داشت، به دلیل همین آماده نبودن فیلم بود؟ بله.اشکالاتی در صدا و تصویر وجود داشت که چندین بار در طول اکران شاهد آن بودیم. این مشکلات ناشی از آماده نبودن فیلم بود و برای اکران‌های مردمی این مشکلات را رفع خواهیم‌کرد. حضور شما بر روی سن در ابتدای اکران، جزو اولین حاشیه‌های اکران‌های جشنواره بود. من فقط روی سن رفتم که خواهش کنمُ اجازه بدهند تماشاگران در صندلی‌هایشان مستقر شوند. عوامل فیلم هنوز وارد سالن نشده بودند و من می‌خواستم درخواست کنم زمانی بدهند تا عوامل هم وارد سالن شوند. متاسفانه برای اکران فیلم، خیلی عجله داشتند و می‌خواستند به سئانس بعدی برسند. این تعجیل باعث شد فیلم را زودتر از زمانی خش کنند که همه برای تماشای آن آماده شده‌اند. به «گیتا» برگردیم. داستان فیلم به عنوان درامی که در فضای خانواده اتفاق می‌افتد، ریتم کندی دارد که ممکن است مخاطب را خسته کند. در اینباره چه توضیحی دارید؟ این نکته‌ی خیلی مهمی است، و از جمله نکاتی است که خود من به عنوان کارگردان باید از بازخوردها متوجه شوم. ولی اساسا ریتم کند به معنای ریتم بد یا ضعیف نیست. اگر ریتم کند به این معنا باشد که برای مخاطب خسته‌کننده است، باید به عنوان کارگردان کار متوجه شوم و آن را بررسی کنم. ما در تدوین و فضایی که به وجود آوردیم (در وهله‌ی اول) در فیلمنامه سعی کردیم روندی را به وجود بیاوریم که تماشاگر فیلم دائما با اطلاعات جدید داستانی روبه‌رو شود و خسته کننده نباشد. حال اگر این ریتم خسته‌کننده شده باید بیشتر بررسی کنم که علت را متوجه شوم.


نمایی از فیلم گیتا

قصه‌ای که در «گیتا» شاهد آن هستیم، بارها و بارها تکرار شده است. راهکار شما برای کلیشه نشدن فیلم چه بوده است؟ خوشبختانه با نظراتی که می‌شنوم ، مخاطبان قصه‌ی نویی را تجربه می‌کنند. وقتی وارد بحث خانواده می‌شویم، به طور طبیعی احساس می‌کنیم که همه چیز تجربه شده و معمولی است. ولی اتفاقاتی که در نهایت می‌افتد و کشش داستانی که بر اثر بیان شدن جزئیات به‌مرور و در طول زمان به‌وجود می‌آید، بخشی از تمهیداتی است که این درام را به شکل متفاوت و نویی می‌سازد. به همین دلیل احساس می‌کنم واژه‌ی کلیشه به معنای تکرار شدن موضوع در فیلم‌های دیگر برای قصه‌ی ما وجود ندارد. دلیل شما برای انتخاب مریلا زارعی به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم چه بود؟ شاید مناسب‌ترین فرد برای بازی کردن این شخصیت، مریلا زارعی بود. «گیتا» داستانی شخصیت محور است و بار اصلی آن روی دوش یک بازیگر است. به نظر می‌آمد که خانم زارعی با توجه به توانایی که دارد، می‌تواند بار این قصه را به خوبی تحمل کند.
در روند داستان فیلم «گیتا» گاهی شاهد بهانه‌‌گیری‌هایی از او هستیم که ممکن است برای مخاطب قابل درک نباشد و زیاد از حد به نظر برسد. فیلم دو مرحله دارد. بخش اول زندگی معمولی گیتاست که در آن مادری را می‌بینیم که از فرزندش فاصله دارد. احساس دلتنگی می‌کند و اگر در این قسمت بهانه گیری وجود دارد، مشخص است که این بهانه گیری‌ها به دلیل بار عاطفی دوری از فرزند است. این قسمت از داستان در این حس و حال ادامه پیدا می‌کند. بعد از مرگ فرزند گیتا، ورق کاملا برمی‌گردد. در این مرحله با مادری مواجه هستیم که دوران بحرانی را می‌گذراند و آشفتگی، به‌هم ریختگی و بهانه‌گیری‌های بی‌مورد کاملا طبیعی است. البته دوران عصبی بودن گیتا بسیار کوتاه است و گیتا به سرعت متوجه می‌شود که این عصبی بودن تحت تاثیر مرگ فرزندش است.
اگر به روحیه مادرانه و به روحیه گیتا نزدیک شویم برخی از بهانه گیری‌ها و بحث‌هایی که بین گیتا و همسرش پیش می‌آید، بی‌مورد نیست و تحت تاثیر یک یا چند عامل است. سوال آخر؛ جشنواره‌ی سی‌و‌چهارم را چطور می‌بینید؟ آرزو می‌کنم از امروز به بعد خوب باشد. روز اول  برای من خوب نبود. ولی امیدوارم برای دوستانی که فیلم ساختند و  علاقه‌مند هستند که فیلمشان در بهترین شرایط اکران شود، این امکان فراهم شود. چرا که تنها چیزی که باعث خرسندی کارگردان و عوامل می‌شود، اکران فیلم در یک شرایط خوب است. 57245



چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 07:00:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن