تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819259884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهش تصاعدي در مناسبات ايران و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جهش تصاعدي در مناسبات ايران و عراق
معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: با روحيه مثبتي كه از آقاي مالكي در سفر به تهران ديدم در آينده نزديك شاهد جهش تصاعدي در روابط تهران - بغداد خواهيم بود.
واحد مركزي خبر : پرويز داوودي كه براي بدرقه نوري مالكي نخست وزير عراق و هيئت همراه در فرودگاه مهرآباد تهران سخن مي گفت افزود: ظرفيت هاي بالايي براي گسترش مناسبات ايران و عراق در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي وجود دارد و در سفر مالكي به تهران همه اين زمينه ها بررسي شد.

وي به توافق تهران و بغداد براي اجرايي كردن توافق هاي اقتصادي قبلي و توافق هاي جديد اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران از استقرار عراق جديد با اراده مردم به ويژه دولت قانوني آقاي مالكي حمايت مي كند و ايجاد ثبات و آرامش در عراق را در جهت ثبات و آرامش كل منطقه مي داند.

معاون اول رئيس جمهور يكپارچگي، تماميت ارضي و حاكميت مقتدرانه دولت عراق را از سياست هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: براساس اين سياست، جمهوري اسلامي ايران تمام تمهيدات خود را براي اجرايي شدن اين اهداف به كار مي بندد چرا كه ثبات سياسي و امنيتي در عراق، مبناي فعاليت ها و همكاري هاي اقتصادي ميان دو كشور خواهد بود.

داوودي از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي مشاركت در بازسازي عراق سخن گفت و افزود: بخش هاي دولتي و خصوصي ايران آماده اند تا اجراي طرح هاي بازسازي مختلف در عراق را برعهده گيرند و طي دو روز سفر آقاي مالكي از يك سو طرح هاي توافق شده قبلي بازنگري شد و از سوي ديگر درباره طرح هاي اقتصادي جديد صحبت و توافق شد تا كميته مشتركي براي پيگيري اين توافق ها تشكيل شود.

وي همچنين گفت: علاوه بر آن براي برگزاري كميسيون مشترك دو كشور در دو ماه آينده هم به جمع بندي هايي رسيديم .

معاون اول رئيس جمهوري به آمادگي ايران براي همكاري و مشاركت در اجراي طرح هاي نفتي عراق، ساخت نيروگاه برق در اين كشور، ساخت پالايشگاه هاي جديد در عراق، افزايش خطوط هوايي بين دو كشور و امنيت مرزي دو كشور اشاره كرد و گفت: در اين سفر توافق شده است تا در كنار مين روبي مناطق آلوده در مرزهاي دو كشور، فعاليت هاي راه سازي بين ايران و عراق جدي شود.

داوودي علاوه بر اين از توافق تهران و بغداد براي تسهيل سفر زائران دو كشور به عتبات عاليات سخن گفت.

نوري مالكي نخست وزير عراق هم پيش از ترك تهران به خبرنگاران گفت: سفرم به تهران پربار بود .

وي با اشاره به اينكه روابط دو كشور ايران و عراق بسيار مستحكم و حسنه است گفت: اين سفر گامي به جلو در راه پيشبرد توافقات قبلي و جديد بود ضمن آنكه درباره اجرايي شدن توافقات قبلي به ويژه توافقاتي كه در سفرهاي روساي جمهور ايران و عراق به بغداد و تهران حاصل شده بود بحث شد .

منبع خبر :
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن