تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816666236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به نمایش «صبح بخیر» «صبح بخیر»؛روایتی برای یادآوری نزدیکی مرگ به انسان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهی به نمایش «صبح بخیر»
«صبح بخیر»؛روایتی برای یادآوری نزدیکی مرگ به انسان
نمایش «صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی با موضوع جنگ، درگیری و رویارویی افراد با مرگ، عشق، فداکاری و محبت میان یک خانواده را به نمایش می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: «صبح بخیر»؛روایتی برای یادآوری نزدیکی مرگ به انسان



به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی و بازی کامبیز امینی، آذر سماواتی، شهرام مسعودی، آرمیتا نوری، بهار همتی و نگار همتی در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت. پیش از این نیز، این نمایش در استان البرز و خراسان رضوی (دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی) اجرا شده است.«صبح بخیر» روایت بی زمانی و مکانی البته در زمان و مکان دوران جنگ تحمیلی و شب‌های عملیات است، داستان درباره سربازی است که به اعتقاد خودش هیچگاه در زندگی به چشم و حساب نیامده و در یک شب عملیات مهم می‌خواهد ارادت خود را به فرمانده خود که از صدای آواز عجیبی آزار می‌بیند، ثابت کند. فرمانده، سرباز را مأمور به از بین بردن این صدا می‌کند اما در این اثنا اتفاقات عجیبی برای سرباز می‌افتد که برای مخاطب جذاب است. این سرباز همه تلاش خود را می‌کند تا آرامش فرمانده خود را برقرار کند اما افسوس که مرگ فرمانده‌اش را صدا می‌زند. نکات زیادی در این نمایش نهفته است نکته اول، حضور نابهنگام و دور از واقع مرگ در نزدیکی هر انسانی است در قالب‌های مختلف فرشته مرگ با آوای زیبا و دلشنین یا دهشتناک بنا به سیرت انسان بر او نازل می‌شود. نکته دوم، شجاعت و شهامت برخی انسان‌هایی است که حاضرند از جان خود برای جمع و جامعه خود بگذرند نمونه این افراد در جنگ تحمیلی بسیار مشاهده شدند. نکته سوم، تبعیض در حوزه‌های مختلف اجتماعی حتی در میادین جنگ که شخصیت نمایش با عنوان کاسه لیسی از آن یاد می‌کند. مبحث دیگر گرمای خانواده و عشق و محبت بین اعضای آن و فداکاری است در نهایت نشان می‌دهد که این فداکاری حتی قضا و قدر الهی را نیز با تغییر روبه رو می‌کند و در نهایت این عشق و انسانیت است که زنده می‌ماند و دیگران را مورد بهره خود قرار می‌دهد. ویژگی دیگر این نمایش وجود راویان مختلف است درصورتی که شاید نیاز به روایت هم نداشته باشند و بسیاری مباحث در اثنای نمایش مشخص می‌شود اما باز هم نویسنده به روایت از درون انسان‌ها و حتی فرشته مرگ می‌پردازد. تجسم فرشته مرگ در قالب یک زن با آواهای متفاوت نکته‌ای است که شاید کمتر مورد مشاهده شده باشد و همیشه فرشته مرگ را در قالب شخصیت‌های خشن در جسن مرد با صداهای وحشتناک دیده می‌شود. فضای خشک حاکم به مرگ داستان با دیالوگ‌های عامیانه و گاه شوخ طبعانه بین فرشته مرگ و انسان‌ها می‌شکند و این خود نیز از ظرفیت‌های داستان محسوب می‌شود در نهایت این اناسن در دنیای سراسر زشت و زیبای مدرن امروز است که باید انتخاب کند چه آوایی را در دوردستهای زندگی مادی خود بشنود. «صبح بخیر» درگیری و رویارویی افراد با مرگ، عشق، فداکاری و محبت میان یک خانواده را به نمایش می‌گذارد؛ صدای مرگ در این نمایش در قالب آواز یک زن شنیده می‌شود که این صدا برای فرمانده عملیات ناخوشایند و آزاردهنده است اما برای سرباز دلنشین است.

94/11/07 - 15:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن