تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران دارای فرصت های حقیقی تجاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شرکت کنندگان در نشست مجمع جهانی دیپلماتیک در لندن تصریح کردند؛ ایران دارای فرصت های حقیقی تجاری دو تن از مدیران ارشد اقتصادی انگلیس روز سه شنبه در نشست اندیشکده مجمع جهانی دیپلماتیک با بیان اینکه ایران دارای فرصت های حقیقی تجاری است، تصریح کردند که دولت انگلیس از گسترش مناسبات تجاری با ایران حمایت می کند.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ بهمن ساعت 09:04

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، «کمپبل کایر» مدیر بخش انرژی دفتر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس طی سخنانی در این نشست ضمن ابراز خرسندی و استقبال از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها علیه ایران گفت: دولت انگلیس از گسترش مناسبات اقتصادی با ایران کاملا حمایت می کند؛ ما شرکت های انگلیسی را تشویق می کنیم تا از فرصت های اقتصادی حاصل شده ناشی از برداشته شدن تحریم ها استفاده کنند.
"کایر " عنوان کرد: در همین راستا دفتر تضمین مالی صادرات انگلیس برای حمایت از شرکت هایی که می خواهند در بازار ایران رقابت کنند، 50 میلیون پوند در نظر گرفته است. این در حالی است که این سازمان برای تقویت روابط تجاری اش با ایران با دفتر تضمین مالی صادرات این کشور و وزارت اقتصاد و دارایی ایران همکاری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه «دیدگاه ما نسبت به آینده روابط تجاری انگلیس و ایران بسیار روشن است»، تصریح کرد: ایران به عنوان دومین کشور بزرگ اقتصادی خاورمیانه با جمعیتی در حدود 80 میلیونی دارای فرصت های حقیقی تجاری است. ما پیش بینی می کنیم که ایران برای تقویت و به روز رسانی زیر ساخت هایش دست کم یک تریلیون دلار طی ده سال آتی اعتبار نیاز است.
مدیر بخش انرژی دفتر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس همچنین اظهار داشت که برای عملیاتی شدن گسترش مناسبات تجاری میان ایران و غرب، باید فرایندهایی نظیر تسهیل صدور ویزا، همکاری های بین بانکی و تدابیر ضمانتی نیز مورد توجه قرار گیرد.
«سایمون مور» مدیر روابط بین الملل کنفدراسیون صنایع انگلیس و از دیگر سخنرانان این نشست به سفر اخیرش به تهران اشاره و استقبال شرکت های ایرانی برای همکاری با همتایان انگلیسی شان را مورد توجه قرار داد.
وی تسلط اکثریت قریب به اتفاق مدیران شرکت های ایرانی به زبان انگلیسی را از ویژگی آنها دانست و عنوان کرد که این مساله مورد توجه هیات انگلیسی قرار گرفت.
"مور" با اشاره به دیدارش با مقامات بانک مرکزی ایران گفت: درحالی که ایران طی سال های اخیر تحت تحریم بوده است اما پایدار ماندن نرخ ارز در این کشور برای ما مساله ای قابل توجه بود.
وی در ادامه به جمله ای از رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس در جریان دیدارش با وی اشاره کرد و اظهار داشت: او به من گفت: اکنون زمان آن رسیده که ایران را از زاویه دیگری نگاه کنید و این همان چیزی بود که من به اعضاء گروه گفتم.
مور گفت: زمانی که از سفر ایران برگشتم به همکارانم گفتم بروید و ایران را ببینید. البته نیازی نیست که از حالا تعهدی را قبول کنید اما می توانید برنامه هایتان را از هم اکنون ترسیم کنید.
مدیر روابط بین الملل کنفدراسیون صنایع انگلیس ادامه داد: اما توصیه امروز من این است که بروید و با شرکت های ایرانی تعامل کنید. ایران یک فرصت بزرگ اقتصادی است.
«محمدحسن حبیب الله زاده» کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس نیز که از سخنرانان این نشست بود به تشریح فرصت های اقتصادی ایران در دوران پسا برجام اشاره کرد و عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در سال 2016 مقدمات پیوستن به بازار تجارت جهانی را تسریع کند.
محمدحسن حبیب الله زاده گفت: توافق هسته ای وین و اجرای برجام ، تاثیرات گسترده ای در روابط بین الملل، امنیت و ثبات منطقه و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی داشته است.
نشست مجمع جهانی دیپلماتیک روز سه شنبه با عنوان تاثیرات اقتصادی و ژئوپلیتیک پسا برجام با حضور کارشناسان، روزنامه نگاران، شرکت های تجاری و اقتصادی انگلیسی، اساتید دانشگاهی در لندن بر گزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن