تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819398340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق تبریز میزبان هیئت اقتصادی جمهوری چک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اتاق تبریز میزبان هیئت اقتصادی جمهوری چک نشست هیأت اقتصادی جمهوری چک با تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در محل اتاق تشکیل شد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ دي ساعت 21:09

خبرگزاری پانا+

  به گزارش خبر نگار پانا از آذربایجان شرقی ،نشست هیأت اقتصادی جمهوری چک با تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در محل اتاق تشکیل شد .
صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ضمن خیر مقدم به حضور صاحبان صنعت، معدن و تجارت جمهوری چک و با مغتنم خواندن حضور وزیر صنعت و معدن، کاردار جمهوری چک در ایران، رئیس کنفدراسیون صنعت و تجارت جمهوری چک گفت: امروز در اتاق برنامه ای ترتیب داده شده که صاحبان صنعت وتجارت استان با همتایان خود در جمهوری چک نشست مشترکی داشته باشند.
رئیس اتاق افزود: جمهوری اسلامی ایران جهت همکاریهای مشترک با شرکتهای سایر کشورها قوانین مناسبی را در راستای همکاری های مشترک تدوین کرده است. وی خاطر نشان کرد به منظور گسترش همکاری و مشارکت در سرمایه گذاری فی مابین در پروژه های صنعتی و عمرانی و... بیمه های حمایتی در خصوص در نظر گرفته شده تا سرمایه گذاران و علاقمند ان برای فعالیتهای مشترک بدون کمترین دغدغه ای در این حوزه فعالیت نمایند.
حسن زاده گفت: ما اعتقاد داریم دو کشور دوست جهت همکاریهای مشترک ، امکانهای مناسبی برای مشارکت دارند . وی با اشاره به وجود توانمندیهای صنعتی، دانشگاهی و علمی، توریستی و معدنی (مس و آلومینیوم و...) در حوزه گردشگری استان افزود: مناطق و جاذبه های خوبی در حوزه گردشگری؛ فرهنگی و تاریخی و گردشگری طبیعی وجود دارد که می تواند برای گردشگران اروپایی جذاب باشد. وی در این راستا افزودند استان در سالهای گذشته به عنوان منطقه توریسم سلامت در بین کشورهای همسایه ایفاد نقش نموده است.
رئیس اتاق با اشاره به وجود صنایع بزرگی همچون قطعه سازی، چرم، راه و ساختمان، نساجی، پتروشیمی، خشکبار، شیشه و مس، آلومینیوم و ... که در استان فعالیت می کنند افزود: استان آذربایجان شرقی 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور را برعهده دارد.
وی با اشاره به نزدیکی استان با کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و نخجوان و ارتباط با سایر کشورها توسط کشورهای نام برده شده خاطر نشان کرد : آذربایجان می تواند نقش پل ارتباط موثری بین کشورهای اروپایی، آسیای میانه و قفقاز برقرار کند.
وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش دستباف از طریق سازمانهای بین المللی که در حوزه فرهنگی و هنری فعال هستند، افزود: همه این توانمندیها نشان از قدمت و اهمیت تاریخی آذربایجان در ایران و منطقه دارد.
ریس اتاق تبریز وجود منطقه آزاد ارس و شهرک سرمایه گذاری خارجی را فرصت مناسبی برای همکاری با سایر کشورها خواند و گفت : شرکتهای خارجی بدون پرداخت مالیات می تواند در کشور مان فعالیت داشته باشند. وی در این خصوص افزود: دولت ایران برای سرمایه گذاران خارجی معافیت 10 تا 20 ساله در این مناطق در نظر گرفته است.
حسن زاده در ادامه گفت: اعتقاد داریم دانش فنی استان آذربایجان شرقی و چک زمینه های مشترک مناسبی برای همکاریهای مشترک ایجاد می کند. وی با تاکید به وجود صنایع موجود در استان خاطر نشان کرد: ماشین سازی تبریز یکی از واحدهای موثر در کشورمان است که دانش فنی آن از جمهوری چک انتقال یافته است.
رئیس اتاق تبریز در ادامه نشست مشترک افزود: استان در حوزه های مختلفی همچون خودروسازی، شیشه، مترو، صنایع مس، آلومینیوم، داروسازی، نیروگاه و ... علاقه مند همکاری مشترک با کشور چک می باشد.
وی در حوزه علمی و دانشگاهی تبادل دانشجو و همکاری علمی با دانشگاه تبریز را خواستار شد .
رئیس اتاق با قدردانی از حضور هیتی از جمهوری چک و صاحبان صنایع و تجارت استان اظهار امیدواری کرد سال جدید میلادی سالی توام با صلح و دوستی برای همه ملتها و کشورهای جهان باشد و آسایش و رفاه همه انسانها بیش از پیش افزایش یابد .
وی همکاری همه جانبه اتاق تبریز برای گسترش روابط فی ما بین را اعلام کرد.
محمدزاده سرپرست معاونت اقتصادی و بین الملل استاندار آذربایجان شرقی ازطرف استاندار به وزیر صنعت جمهوری چک، معاونان و مدیران همراه ایشان و هیات اقتصادی همراه ایشان خیر مقدم گفت و در معرفی وزیر صنعت چک افزود: آقای وزیر در حوزه اقتصاد بین الملل صاحب نظر هستند. وی اظهار امیدواری کرد که از تجربیات و دانش ایشان در راستای گسترش همکاریهای فی مابین استفاده شود. وی از وزیر چک دعوت کردند در همایش بین المللی سرمایه گذاری که در در سال آتی در تبریز برگزار خواهد شد به عنوان سخنران ویژه حضور داشته باشند.
محمدزاده گفت: ما این را به فال نیک می گیریم که هیتی از جمهوری چک در اولین روزهای بعد از پسا تحریم در کشور و استان حضور دارند. وی با اشاره به این نکته که توافقات خوبی در تهران بین دو کشور منعقد شده اظهار امیدواری کرد در تبریز هم توافقات موثری بین تجار استان و تجار چک منعقد شود .
وی از صاحبان صنعت و تجارت استان خواست با صبر و شکیبایی و مطالعه و بررسیهای بیشتر تفاهم نامه ها را امضا کنند و در کمترین زمان ممکن در صدد تبدیل این تفاهم نامه ها به تواقفات و اجرای آنها باشند.
جان ملادیک وزیر صنعت جمهوری چک نیز در ادامه نشست مشترک گفت: خوشحالیم که هیت تجاری و صنعتی چک در اولین روزهای بعد تحریم در ایران حضور دارند. وی با ابراز خرسندی از حضور در شهر تبریز و بازدید از ماشین سازی تبریز اظهار امیدواری کرد که تاریخ مثبت همکاری صنعتی بین تبریز و چک از ده های گذشته به این سو فرصت مناسبی را برای همکاری دوجانبه بین دو کشور ایجاد کند. ایشان با یادآوری این نکته که روابط اقتصادی ، صنعتی دو کشور به سال 1925 برمی گردد، افزود: با وجود این سابقه تاریخی بین دو کشور حدود 35 میلیون دلار تبادل اقتصادی و تجاری وجود دارد . وی در این خصوص گفت دو کشور می توانند این گردش مالی را حدود 10 برابر افزایش دهند. وی لغو تحریم ها علیه ایران و رشد 4 درصدی اقتصادی جمهوری چک را دو عامل موثر در گسترش روابط اقتصادی خواند.
جان ملادیک با خاطر نشان کردن این نکته که آمار بیکاری در جمهوری چک بعد از آلمان کمترین آمار در بین کشورهای اتحادیه است افزود: حضور این هیت نشان از پویایی اقتصادی کشور چک است .
وی افزود: ما کشور ایران را بازار 80 میلیونی نمی دانیم بلکه با در نظر گرفتن کشورهای همسایه ایران آن را یک بازار هدف سیصد میلیونی می دانیم و از طرف دیگر بازار جمهوری چک را یک بازار 10 میلیونی نمی دانیم بلکه آن را یک بازار 500 میلیونی اتحادیه اروپامی دانیم که اقتصادی بزرگتر از اقتصاد آمریکا و چین است.
وزیر صنعت از طرف دولت چک گفت: تعهد می دهیم که بهترین فرصت را برای همکاری مشترک ایجاد کنیم.
وی در این خصوص خاطر نشان کرد با توافقات صورت گرفته با وزیر اقتصاد ایران مالیاتهای دو گانه بین دو کشور حذف خواهد شد. ایشان اظهار امیدواری کردند که این قرارداد به زودی عملیاتی شود .
وی یکی دیگر از تفاهمات فی ما بین دو کشور را حفاظت از سرمایه های دو کشور خواند و اظهار امیدواری کرد که این تفاهم نامه هم به زودی مراحل پایانی خود را سپری کرده و از طرف دولتین ایران و چک امضا شود.
وی قراردادهای امضا شده بین ایران و چک در تهران را راهگشا برای گسترش روابط فی مابین دو کشور خواند و اضافه کرد: مقرر شد در کمیسیون مشترک بین دو کشور مباحث مطرح شده دقیقتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: اعتقاد داریم که بعد از تحریمها، باید از توافقات به عمل آمده حمایت کرده و به سوی تجارت آزاد گام برداریم. وی در ادامه گفت: تمام سعی ما این است که توافقات فی مابین عملی شود.
ایشان در پایان سخنرانی خود برای شرکتهای دو کشور آرزوی موفقیت کرد و موفقیت در همکاری اقتصادی را منوط به احترام متقابل خواند.
جان کاوان رئیس اتاق بازرگانی چک در ادامه نشست گفت: به خاطر پتانسیل های ایران از جمله، صنایع، جمعیت کشور و و موقعیت جغرافیایی این کشور در منطقه، 10 هزار شرکت از کشور چک که عضو اتاق هستند علاقمند هستند با شرکتهای ایرانی همکاری کنند و حضور شصت شرکت از کشور چک نشان از این علاقمندی است.
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که اسم شرکتهای چک برای شرکتها و واحدهای صنعتی تبریز و ایران نامی آشنا هستند و ماشینهایی که در دهه پنجاه به ایران داده شده هنوز در برخی کارخانجات ایران مورد استفاده قرار می گیرند.
رئیس اتاق چک گفت: کشور ما با توجه به تکنولوژی بالا روابط خوبی با سایر کشورهای دنیا دارد. وی خاطرنشان کرد شرکتهای چک در صنایع متنوعی همچون آب، عمران، حمل و نقل، بهداشت ، دارو و... فعال هستند که از جمله عواملی موثری هستند که باعث می شود دو کشور ایران و چک ارتباطات خوبی با هم داشته باشند. که در آن هم تجربه لازم را دارند و هم فرهنگها همدیگر احترام می گذارند .
رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری چک در ادامه نشست گفت: در اتاق مشترک چک و ایران فعالانی در حوزه انرژیهای تجدید شونده، صنایع و حمل و نقل، معدن،کشاورزی،ساختمان و... فعالیت می کنند. وی همکاری دانشگاهی و تبادل دانشجو را در فهم مشترک بین دو کشور مفید خواند و افزود : باید کمک کنیم که در حوزه های مختلف کارهای مشترکی انجام شود.
وی افزود در هیئت گروههای با تخصص های از ماشین آلات، ابزار،تصویه آب، فاضلاب، محیط زیست و ... که توان ساخت نیروگاه و کارخانجاتی که کشور ایران به آن نیاز دارد حضور دارند و آماده ارائه خدمات مورد نیاز کشور شما هستند.
رئیس اتاق مشترک ایران و چک گفت : در گذشته تبادلات اقتصادی ایران و چک حدود 520 میلیون دلار بوده که در دوره تحریم ها به 25 میلیون دلار رسید و در دو سال گذشته رشد اندکی داشته ایم ولی به سطح مطلوب نرسیده ایم. وی گفت: هدف ما رسیدن به سقف 500 میلیون دلار است.
وی اظهار امیدواری کرد: فعال شدن اتاق مشترک چک و ایران باعث رونق اقتصادی و تجاری دو کشور و رسیدن به سقف تعیین شده فی مابین شود.
رئیس اتاق مشترک گفت: با تغییرات به وجود آمده در بحث تحریمها و آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران و امکان تبادلات بانکی ایران با سایر کشورها دو کشور ایران و چک به اهداف تعیین شده نایل شوند.
وی خاطر نشان کرد: کشور چک برای صادرات و واردات توجه ویژه ای دارد و به همین منظور در صدد است که اقلامی چون خشکبار، آجیل ،ادویه و ... را از ایران خریداری کند.
وی گفت: در حوزه آب، کشور ایران می تواند از توانمندیهای شرکتهای کشور چک استفاده کند.
ایشان اعتماد موجود بین دو کشور را در تحقق اهداف تعیین شده موثر خواند و خاطر نشان کرد اتاق مشترک تمام توان خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت و اظهار امیدواری کرد که شرایط دیپلماسی بین دو کشور به بالاترین سطح خود برسد تا به اعتماد متقابل موجود کمک کند .
خاطر نشان می سازد که هیئت مذکور با استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز دیدار و از کارخانه ماشین سازی تبریز بازدید کردند.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن