تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805306476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشكل امروز ما ركود و بيكاري است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشكل امروز ما ركود و بيكاري است
رئيس اتاق بازرگاني ايران: اقتصاد ايران اكنون به استراتژي توسعه اقتصادي نياز دارد/ رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز مشكل اصلي ما بيكاري، ركود و نبود رونق است، گفت: چقدر سخت است وزرا اين بنگاه‌ها را رها كنند و دودستي آنها را چسبيده‌اند.
نویسنده : ‌مهران ابراهيميان 


رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز مشكل اصلي ما بيكاري، ركود و نبود رونق است، گفت: چقدر سخت است وزرا اين بنگاه‌ها را رها كنند و دودستي آنها را چسبيده‌اند.
به گزارش «جوان» حجت‌الاسلام حسن روحاني در ديدار با فعالان اقتصادي به خصوص اعضاي اتاق بازرگاني و اتاق اصناف و اتاق تعاون گفت: خيلي‌ها خواستند 23 تيرماه 94 نباشد، خيلي‌ها خواستند روز 26 دي‌ماه 94 نباشد، خيلي‌ها خواستند پايان مذاكرات موفقيت‌آميز نباشد، با هواپيماي اختصاصي به ژنو و وين رفتند، حرف زدند و گفتند قيمت نفت را پايين مي‌آوريم و ايران را به زانو درخواهيم آورد، صبر كنيد و چند ماه ديگر به ما فرصت دهيد. رئيس‌جمهور در ادامه تصريح كرد: ملت همه توان خود را به كار گرفت و سختي‌ها كشيد و در نهايت به پيروزي رسيد. وي با اشاره به روند مذاكره گفت: همان 700 ميليون دلارهايي كه آزاد مي‌شد آن هم در شرايط سختي كه ما قرار داشتيم و راه را براي يك ماجراي قوي كه منجر به توافق نهايي شود، باز كرد. رئيس‌جمهور در ادامه ضمن قدرداني از رهبر معظم انقلاب به خاطر اعتمادشان به وزير امور خارجه گفت: در اين مذاكرات 30 ماهه چه سختي‌هايي گذشت بماند براي كتاب خاطرات در آينده.
وي ادامه داد: غل و زنجير نابجا بر دست و پاي اقتصاد ايران افكنده بودند و اين جواني كه بايد در آغاز فعاليت باشد، در زندان محبوس كرده بودند، تلاش‌هايي كه تا امروز شده، موجب شد در زندان باز شود، زنجيرها گسسته شده و اين جوان بي‌گناه به صحنه آمده است. روحاني تصريح كرد: ما مي‌خواهيم به سرعت اين جوان آماده شود نه اينكه آماده راه رفتن یا دويدن شود بلكه مي‌خواهد به ميدان رقابت بيايد و به آنان كه هيچ‌گاه زندان و زنجير نديده‌اند و در تمام زندگي خود روزانه ورزش كرد‌ه‌اند و انواع مقوي‌ها و مكمل‌ها را در اختيار داشته‌اند، رقابت كند. رئيس‌جمهور با بيان اينكه از تحريم تا توسعه راهي طولاني وجود دارد، تصريح كرد: بايد اين راه را طي كنيم، اين راه شدني است. روحاني با اشاره به تأكيدات مداوم مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: اينكه مجلس بر اقتصاد مقاومتي اصرار مي‌كند و دولت براي آن ستاد تشكيل مي‌دهد به اين معناست كه امروز همه ما به اين امر واقف هستيم كه در شرايط امروز اقتصاد يكي از مسائل بسيار مهم و دليل آن اين است كه اقتصاد موجب استقلال، قدرت و اشتغال مي‌شود.
رئيس‌‌جمهور با بيان اينكه امروز بزرگ‌ترين مشكل ما در كشور بيكاري، ركود و نبود رونق اقتصادي است، خاطرنشان كرد: كشور ما با خيلي از مشكلات ساختاري اقتصادي روبه‌رو است.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: دولت تا كي مي‌خواهد با دیدی شرمسارانه به طلبكاران نگاه كند، دولت بدحساب بايد به دولت خوش‌حساب تبديل شود. يكي از برنامه‌هاي ما در برنامه پنج ساله است كه تا پايان اين دولت يازدهم بدهكاري دولت با بخش خصوصي و پيمانكاران و بانك‌ها تسويه شود. وي ادامه داد: اقتصاد در دست دولت است و هرچه گفته مي‌شود، چقدر وزراي دلسوز سخت‌شان است اين بنگاه‌ها را رها كنند و آنها را دو دستي چسبيده‌اند. تا زماني كه دست دولت است و تا زماني كه بخش خصوصي رقابتي غيررانتي نداشته باشيم، ما نمي‌توانيم مسائل اقتصادي خود را حل و فصل كنيم. رئيس‌جمهور با بيان اينكه دولت و كارآفرينان بايد اين سرمايه خارجي را براي ايجاد اشتغال و توسعه جذب كنند، تصريح كرد: شما كارآفرينان كه امروز ميزبان ما هستيد، اتاق ايران، اتاق تعاون و اتاق اصناف و كارآفرينان سراسر كشور و بخش خصوصي جاذبه شماست كه بايد سرمايه خارجي را به كشور بياورد و با آنها شريك شويد و همه از جمله دولت در اين امر سهيم هستند. روحاني در پايان تصريح كرد: برجام آغاز حركت اقتصادي در كشور است و امروز روزي است كه كار سياست خارجي تا حدي سبك شده و بار سنگين و كار سنگين كارآفرينان براي احياي كشور و اشتغال جوانان آغاز شده و دولت در اين مسير حامي شما و در خدمت شماست.
همچنين پيش از سخنراني رئيس‌جمهوري رؤساي اتاق‌هاي ايران، تعاون و اصناف كشور نيز نظرات و پيشنهادات خود را مطرح كردند. محسن جلال‌پور رئيس اتاق بازرگانی ايران با تأكيد بر اينكه اقتصاد ايران اكنون به استراتژي توسعه اقتصادي نياز دارد، گفت: برجام را بايد قدم آغازين و بسترساز در اصلاح صحيح اقتصاد ايران دانست و تجربه ذي‌قيمت و پرهزينه سال‌هاي اخير را از ياد نبرد، چراكه اين تجربه نقاط ضعف آسيب‌پذير اقتصاد ايران را نشان داد و برجام امروز آوارهاي ريخته شده روي پيست اقتصاد ايران را برداشته و مسير را هموار كرده است. بهمن عبداللهي، رئيس اتاق تعاون كشور نيزتوجه جدي به اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصاد غيردولتي در اين راستا، تشكيل شوراي اقتصاد غيردولتي، نوسازي ناوگان و تقويت شبكه حمل و نقل كشور، افزايش سهم بخش تعاون از بازار سرمايه، پول بيمه و منابع صندوق توسعه ملي را به عنوان پيشنهادات بخش تعاون كشور براي رونق‌بخشي به اقتصاد كشور مطرح كرد. علي فاضلي، رئيس اتاق اصناف ايران نيز به ارائه شش پيشنهاد براي اصلاح قوانين و مقررات كسب و كار و مبارزه با قاچاق و فساد پرداخت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن