تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820676360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موتورسیکلت‌ها متهم ردیف اول تصادفات شهری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: موتورسیکلت‌ها متهم ردیف اول تصادفات شهری
انجام حرکات نمایشی، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استاندارد نبودن موتورسیکلت ها،از جمله عوامل اصلی تصادفات رانندگی و آلودگی هوای پایتخت است.

موتورسیکلت‌ها متهم ردیف اول تصادفات شهری
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه بحث آلودگی هوا و افزایش بار ترافیکی در شهرهای بزرگ و کوچکی مثل تهران جزو دغدغه‌ اصلی مسئولان و ساکنان شهرهای بزرگ شده است.


خیابان‌ها و کوچه های شهر‌ها به پارکینگ بزرگی برای خودروها و موتورسیکلت‌های خریداری شده توسط شهروندان تبدیل شده و دیگر جایی برای سوزن انداختن در آنها نیست.


تولید و واردات خودروهای داخلی و خارجی، توزیع بیش از اندازه آنها و فروش موتورسیکلت موجب شده تا هر خانواده‌ای حداقل یک یا دو اتومبیل و نیز موتورسیکلت برای رفت و آمدهای خود خریداری کنند کار و فعالیت‌های روزانه بشری ایجاب می‌کند تا حرکت و رفت و آمد شهروندان برای رسیدن به محل کار و زندگی‌شان سریعتر انجام گیرد، اما اغلب افراد برای رفت و آمدهای روزانه خود در داخل شهرها و نیز برای رسیدن به خارج از شهر از لوازم مختلف و وسایل نقلیه استفاده می‌کند.


** تردد با وسایل نقلیه در سطح شهر و آلودگی هوا 


با توجه به جمعیت زیاد در شهرهای بزرگ و لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی، همچنان اکثر افراد و شاغلینی که روزانه در سطح خیابان‌های شهر در حال تردد هستند از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کرده و خود عاملی برای آلوده تر شدن هوای کلانشهرها می‌شوند.


اما در میان علاوه بر آلایندگی هوای شهر به وسیله خودروها و وسایل نقلیه باید با آلاینده‌های صوتی نیز اشاره کرد امروزه موتورسیکلت‌ها به عنوان عاملی مهم برای تولید سر و صدای بی رویه دلیل اصلی برخی از تصادفات محسوب می‌شود قیمت ارزان موتورسیکلت‌ها و نیز دسترسی به راه‌های میان بر و نبود قانون مشخصی برای ثبت تخلفات آنها موجب شده تا بر شمار متقاضیان استفاده از این قبیل وسایل نقلیه پر خطر افزوده شود.


**هیجان، کورس و حرکت‌های نمایشی


استفاده از موتورسیکلت به دلیل هیجان و داشتن لذتی کوتاه مدت برای راکبان آنها موجب شده تا بیشتر جوانان و نوجوانان با هر مشقتی این وسیله نقلیه را خریداری کنند. جوان‌ها اغلب اوقات با یکدیگر کورس گذاشته و حرکت‌های نمایشی انجام می‌دهند و کوچه‌ها و خیابان‌ها را  با پیست موتور سواری اشتباه می‌گیرند. راکبان موتورسیکلت در بیشتر مواقع به راحتی چراغ قرمز چهارراه‌ها را رد می‌کنند و از قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی می‌کنند.


در بیشتر مواقعی که تصادفی در خیابان‌ روی می‌دهد ردپای یک موتورسیکلت و موتور سوار پیدا می‌شود چرا که اغلب موتور سواران به دلیل نبود قوانین مشخص صحنه جرم و تصادف را رها کرده و پا به فرار می‌گذارند.


**موتور منبع درآمدی پرخطر


در بسیاری از موارد موتورسیکلت منبع درآمدی برای برخی افراد جامعه محسوب می‌شود. این وسیله نقلیه منبع درآمدی شده برای برخی تا با مسافرکشی و یا حمل بار هزینه‌های سنگین زندگی خود را تامین کنند بیشتر موتور سواران در سطح شهر و اغلب در نقاط مرکزی و نزدیک بازار و مراکز تجاری شهرهای بزرگ و کوچک مشغول کار و فعالیت هستند با کمی توجه به خیابان‌های شهر و مراکز تجاری به خوبی حضور موتورسیکلت سواران حس می‌شود چرا که تعداد بی شماری از این وسایل نقلیه برای حمل بار و مسافر کشی برای حمل بار حضور دارند و اغلب موجب بر هم زدن نظم ترافیکی خیابان‌ها و پیاده روها هستند.


موتور سواران با حمل بارهای سنگین و بیش از حد مجاز و لایی کشیدن در بین خطوط و رد شدن از چراغ قرمز و عبور از پیاده روها موجب به خطر انداختن جان خود و دیگران می‌شوند و در پی آن حوادث ناگواری را که منجر به مجروح شدن و یا فوت است رقم می‌زنند.


گفتنی است، اکثر موتورسیکلت‌هایی که در نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند از استانداردهای لازم برخوردار نبود و خود عاملی برای تولید آلاینده‌های هوا و آلودگی بیشتر محیط زیست شهری هستند که باید تدابیر ویژه‌ای برای برخورد با دارندگان این قبیل موتور سیکلت‌ها و نیز نوسازی سیستم حمل و نقل صورت گیرد و در نتیجه لزوم تعیین مقررات و قوانین مختص موتور و موتور سواران توسط نهادها و سازمان‌های مسئول در امر راهنمایی و رانندگی و نیز برخورد جدی با متخلفان جرایم رانندگی و به ویژه راکبان موتور سیکلت تا حد ممکن و بروز آسیب‌های ناشی از عدم رعایت و اصول و قواعد رانندگی در سطح جامعه کاسته و با فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم نقش مفیدی را در این زمینه ایفا می‌کنند.


مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با تاکید بر اینکه 70 درصد موتور سیکلت‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، گفت: به طور کلی هم اکنون در پایتخت با 2 آسیب و چالش جدی در حوزه موتور سیکلت‌ها روبرو هستیم که مهم‌ترین آسیب عدم رعایت قانون از سوی راکبان موتور سیلکت و همچنین تولید آلودگی به میزان 7.5 گرم است.





۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن