تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هجمه فله‌اي به شوراي نگهبان به بهانه عدم احراز صلاحیت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هجمه فله‌اي به شوراي نگهبان به بهانه عدم احراز صلاحیت‌ها
اين روزها اخبار مربوط به تأييد صلاحيت يا عدم صلاحيت كانديداها در رأس اخبار مرتبط با انتخابات است و هر روز در اين باره شايعات و البته اخبار جديدي در فضاي رسانه‌اي كشور مي‌پيچد.
اين روزها اخبار مربوط به تأييد صلاحيت يا عدم صلاحيت كانديداها در رأس اخبار مرتبط با انتخابات است و هر روز در اين باره شايعات و البته اخبار جديدي در فضاي رسانه‌اي كشور مي‌پيچد. شايد يكي از مهم‌ترين اخباري كه در رأس اخبار قرار دارد، مسئله رد صلاحيت باشد.
واقعيت اين است كه انتشار آمار و اخبار مختلف درباره تأييد صلاحيت‌ها پر از ابهام است. آمارهاي ارائه شده از رسانه‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه حداقل 40 درصد از كساني كه براي حضور در انتخابات اسم‌نويسي كرده‌اند، براي حضور در انتخابات تأييد صلاحيت شده‌اند. 25 درصد ديگر هم رد صلاحيت شده‌اند. نكته اصلي اينجاست كه در ارائه آمارها بحث كساني كه صلاحيت آنها احراز نشده است، به هيچ عنوان در نظر گرفته نشده و اغلب آنها نيز جزو آمار ردصلاحيت‌شدگان ذكر مي‌شود.
اين در حالي است كه اساساً كار بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي به پايان نرسيده است و بررسي اصلي در هيئت مركزي شوراي نگهبان باقي‌ است، اما برخي رسانه‌ها در حال تكرار اين اشتباه هستند كه كار بررسي صلاحيت‌ها به پايان رسيده است.
در همين رابطه نجات‌الله ابراهيميان از اعضاي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سؤال كه در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي ديده مي‌شود كه برخي افراد مشهور از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شده‌اند، گفت: اين اشتباهي است كه رايج شده، چرا كه اساساً هنوز در شوراي نگهبان بررسي درباره صلاحيت‌ها آغاز  نشده و هيئت‌هاي نظارت كارشان را به پايان رسانده‌اند. طبق قانون نتايج رسيدگي‌ها توسط هيئت مركزي نظارت بر انتخابات به هيئت‌هاي نظارت استاني ارسال مي‌شود و آنها نيز نتايج را به فرمانداري‌ها اعلام مي‌كنند.
ابراهيميان افزود: به نظر مي‌رسد بيشتر اين خبرها، گمانه‌زني است يا اينكه خود داوطلب وضعيت صلاحيت خود را اعلام كرده باشد.
اين مسئله به اين معنا است كه عدم احراز دليلي بر رد صلاحيت نيست و بررسي‌ها مي‌تواند دراين باره همچنان ادامه پيدا كند، كما اينكه شوراي نگهبان بارها بر اين مسئله تاكيد كرده است، كساني كه به هر ترتيبي نسبت به رد صلاحيت خود معترضند دارند، مي‌توانند نسبت به اين مسئله اعتراض كنند.
البته در اينكه چرا در اين دوره عدم احراز صلاحيت‌ها چنين گسترده است، دلايل مختلفي را مي‌توان ذكر كرد، اما شايد تعداد زياد شركت‌كنندگان يكي از مهم‌ترين آنها باشد.
شايد مهم‌ترين تفاوت انتخابات اسفند 94 با دوره‌هاي قبلي انتخابات مجلس از اين جهت است كه در انتخابات دوره دهم بيش از 10 برابر برخي دوره‌هاي ديگر(دوره دوم هزار و 590 نفر يا دوره چهارم هزار و 276 نفر) ثبت‌نام كرده‌اند و حتي دوره دهم با 12 هزار و 123 داوطلب از مجموع چهار دوره ديگر انتخابات با 8 هزار و 608 ثبت‌نام، به مراتب بيشتر است. بنابراين اگر مجموع ثبت‌نامي‌هاي چهار دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را از مجموع داوطلباني كه تنها براي انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام كرده‌‌‌اند، كسر كنيم، 3 هزار و 515 داوطلب باقي مي‌ماند.
برخي فعالان حقوقي در اين زمينه به تسنيم گفتند: وقتي تعداد داوطلبان يك دوره انتخابات 10 برابر يك دوره ديگر مي‌شود، طبيعي است كه تعداد عدم احراز صلاحيت‌ها و احراز صلاحيت شده‌ها هم افزايش مي‌يابد اما جريان ضدانقلاب با بزرگنمايي تنها به تعداد عدم احراز صلاحيت‌ها تكيه مي‌‌كند و هيچ اشاره‌اي به افزايش 62 درصدي تعداد داوطلبان نمي‌كند.
از همين رو مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه بحث رد صلاحيت‌ها و اعتراض به واكنش‌هاي گسترده به آن در حد يك گمانه زني است كه آن را مي‌توان   يك جوسازي گسترده دانست.





تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن