تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813091856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسکتبالیست‌های ایرانی در جمع بهترین‌ها نبودند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: بسکتبالیست‌های ایرانی در جمع بهترین‌ها نبودند؟
هفته گذشته سایت فدراسیون بسکتبال آسیا اسامی برترین های این رشته را در سال انتخاب کرد که نام یک ایرانی هم در آن حضور نداشت.

به گزارش "ورزش سه"، دیدن فهرستی از بازیکنان آسیا بدون آوردن نام حامد حدادی یا کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی برای خیلی از هواداران بسکتبال آسیا بویژه ایرانی ها عجیب بود. حامد حدادی بهترین سنتر بسکتبال آسیاست و کاپیتان صمد همچنان یکه تاز پست سه اما موضوع انتشار فهرست برترین های 2015 بسکتبال آسیا چه بود که خیلی ها را در بهت فرو برد؟

این فهرست هفته گذشته روی سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) قرار گرفت . فهرستی که در آن نام بازیکنی از ایران دیده نمی شود اما عنوان آن چنین است : " بهترین بازیکنان بسکتبال آسیا در سال 2015" و در پی آن نام پنج بازیکن به این ترتیب منتشیر می شود: «رامو توکاشیکی سنتر تیم ملی ژاپن ، سانی ساکاکینی فوروارد تیم ملی فلسطین ، یانگ جای مین فوروارد تیم ملی کره جنوبی ، ماکاتو هی جیما گارد شوتزن تیم ژاپن و گو آیلون گارد تیم چین.»

در این انتخاب بازیکنان تیم های فیلیپین و ایران ( با مقام های دوم و سوم بسکتبال آسیا در رقابت های چانگشای چین) جایی ندارند اما تیم ژاپن با عنوان چهارم بسکتبال جام ملت ها دو نفر در فهرست بهترین ها دارد. هر چند سانی ساکاکینی از تیم فلسطین درخشش خوبی در رقابت های قهرمانی آسیا داشت و یک تنه تیمش را هدایت می کرد اما تیم فلسطین در جایگاهی بهتر از نهم قرار نگرفت.همچنین تیم ملی کره جنوبی که به نیمه نهایی نرسید اما بازیکنش در این فهرست جای گرفته است.

این انتخاب زمانی صورت گرفت که حامد حدادی سنتر نخست آسیا در سال های اخیر علاوه بر بازی های خوب در بسکتبال جام ملت ها، این روزها در لیگ چین (CBA) یک ستاره است و در بین بازیکنان آمریکایی شاغل در لیگ چین می درخشد.او یکی از بهترین ریباندکنندگان حال حاضر CBA است و تیم سیچوان را به عنوان یکی از بخت های قهرمانی در رقابت های امسال همراهی می کند.

هر چند فیبا با انتشار این قبیل گزارش ها توضیح می دهد دخل و تصرفی در عقاید خبرنگاران و نویسندگانش ندارد و مسئولیت نوشته ها بر گردن نویسنده های فیباست از این رو نباید اعتقادشخصی نویسنده فیلیپینی را در انتخاب برترین های بسکتبال آسیا تعمیم داد و یا آن را برگرفته از داده های آماری یا یک جستار علمی دانست.این انتخاب فقط جنبه سلیقه و شخصی دارد و از بسیاری پارامترهای انتخاب برترین ها به شکلی که در پایان لیگ ها یا بازی هایی با استانداردهای بین المللی رایج به اجرا در می آید ، خارج است.

تیم ملی بسکتبال بسکتبال

ارسال به تلگرام


14:00  1394/10/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن