تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816200647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن غفاری در گفت‌وگو با فارس: نگاتیوهای آسیب‌دیده جنگ برای من تکان‌دهنده بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حسن غفاری در گفت‌وگو با فارس:
نگاتیوهای آسیب‌دیده جنگ برای من تکان‌دهنده بود
یک عکاس مستند اجتماعی گفت: نگاتیوهای آسیب‌دیده جنگ برای من تکان‌دهنده بود چرا که می‌دانم یک عکاس برای تهیه یک فریم عکس چقدر زحمت می‌کشد و نباید حاصل کار آنها این گونه شود.

خبرگزاری فارس: نگاتیوهای آسیب‌دیده جنگ برای من تکان‌دهنده بود



حسن غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس در خصوص چهارمین دوره از رویداد «10 روز با عکاسان»، اظهار داشت: این رویداد به یک جریان‌سازی پیرامون اهمیت عکس و عکاسی در قرن حاضر تبدیل شده که با طیف‌های مختلف جامعه نیز ارتباط برقرار کرده است. وی ادامه داد: یکی از کاربردها و توانمندی‌های برای بهره‌برداری از عکس،‌ کاربرد اسنادی است. در واقع اینجا عکس به معنای یک سند، رویداد و جریان به مقطع زمانی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد که این عکس‌ها دارای اطلاعاتی هستند که به اصلاحات اجتماعی و بهتر شدن شرایط جمعی کمک می‌کند. این عکاس یادآور شد: در مجموعه‌ای از «10 روز با عکاسان» عکس‌هایی به نمایش گذاشته شده است که مربوط به دوران 8 سال جنگ است که در این 8 سال وحدت و اتحاد ملی را در عکس‌ها می‌بینیم که انسان‌ها در کنار هم با هدف مشترکی به پیش می‌روند. وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه کمک به جامعه فرهنگی است و همچنین کسانی که در جامعه تاریخ‌نگاری انجام می‌‌دهند می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند چرا که اطلاعات مهمی در آن است که نباید به سادگی رو به نابودی برود و یک تفکر جمعی  و احساس مسئولیت دوستان فرهنگی را می‌طلبد. غفاری در خصوص عکس‌های «مریم کاظم‌زاده» از دوران دفاع مقدس گفت: بنده در دوران جنگ در مقطع سنی بودم که مفهوم جنگ را دریافت کردم و نظاره‌گر جریانات مربوط به جنگ بودم. عکس‌های خانم کاظم‌زاده نشان می‌دهد که همه قشرهای مختلف دوشادوش هم و داوطلبانه وارد جنگ می‌شدند و متناسب با توانمندی خود واکنش نشان می‌دادند. وی افزود: این عکس‌ها را می‌توان از دو زاویه دید یکی نگاه عمومی و دیگر نگاه زنانه به جنگ که در نگاه دوم مسئله خشونت در جنگ دیده می‌شد و مردم به صورت دفاعی وارد عمل شده بودند و این بانوی عکاس، مادرانه با دوربین خود به جنگ نگاه کرده است. این عکاس یادآور شد: بخش دیگری از نمایشگاه، نگاتیوهای تخریب شده را نشان می‌دهد که سرانجام زحمات عکاسان جنگ است؛ متأسفانه برخی از آنها تغییر رنگ داده که این تغییر رنگ به دلیل دمای محیطی بوده و نگاتیوها اطلاعاتشان رو به تخریب است. امکان دارد حس متفاوتی از جنگ را منتقل کند. غفاری گفت: عکاسی که آن نگاتیو را آماده کرده متأثر از مشاهده عینی بوده اما امروز با این تغییر رنگ و شرایط نگاتیو تبدیل به تابلوهای ذهنی شدند که تاریخ فراواقعی را به ما نشان می‌دهد؛ این اتفاق خطرناک است و جایگاه دیگری در هنر نشان دهد. وی با اشاره به حضور انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: این انجمن از نظم و یک دسته متفاوتی برخوردار است که در هر دوره از نمایشگاه پیامی به همراه دارد.

94/10/24 - 00:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن