تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813229611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه: نقطه صفر در پوشش خبری، خلسه خبری است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماینده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه:
نقطه صفر در پوشش خبری، خلسه خبری است
نماینده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه گفت: نقطه صفر خبری، حالت خلسه خبری است که پس از آن باید ارزیابی و شناخت از منافع رسانه‌ها قبل از ورود به اخبار پیدا کنیم.

خبرگزاری فارس: نقطه صفر در پوشش خبری، خلسه خبری است



به گزارش خبرگزای فارس از اصفهان، صبح امروز محمد سلطانی‌فر از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه تحت سرفصل پوشش خبری در دومین کارگاه آموزش خبر و گرافیک مطبوعاتی در اصفهان اظهار کرد: در نگاه به عرصه خبرنگاری می‌توان هم با دید مثبت و هم با دید منفی به قضیه نگاه کرد. وی افزود: یکی از قدم‌های اولیه پوشش خبری نگاه انتقادی است که باید با این نگاه به موضوع ورود پیدا کرد که این شرط اول پوشش خبری است و همچنین باید نسبت به همه اخبار با نگاه شک و تردید مواجه شد. نماینده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ادامه داد: البته باید عینک بدبینی را برداشت و نگاه بدوت تعصب به موقعیت‌ها داشت؛ همچنین باید به اخبار از زوایای مختلف و حداقل از دو جبهه مخالف و موافق نگاه کرد تا بتوانیم تحلیل سالمی بر آن داشته باشیم. وی تصریح کرد: اگر فقط از یک زاویه به موضوع نگاه کنید، خواه‌ناخواه به سمت آن کشیده خواهید شد اما ما باید به رسانه‌های مخالف هم توجه داشته باشیم تا بتوانیم به خلسه خبری برسیم. سلطانی‌فر در باره خلسه خبری گفت: نقطه صفر خبری حالت خلسه خبری است که پس از آن باید ارزیابی و شناخت از منافع رسانه‌ها قبل از ورود به اخبار پیدا کنیم. وی بیان داشت: بازخورد گرفتن از خود و مخاطب و همچنین ارزیابی مجدد، از مراحل بعدی پوشش خبری است که در این مرحله می‌توان به شناخت تاکتیک‌ها و روش‌های به کار گرفته شده دست پیدا کرد. نماینده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه اذعان داشت: سخت‌خبر خود رویداد اصلی و نرم‌خبر چالش‌هایی است که حتی در مواقعی خود سخت‌خبر را هم تغییر می‌دهد. وی درباره نگاه حرفه‌ای به اخبار تاکید کرد: یک خبرنگار اصلا رویداد برایش مهم نیست و با کمک نرم‌خبر آن‌چه را که می‌خواهد ارائه می‌دهد. محمد سلطانی‌فر در بیان برخی از تاکتیک‌های مرسوم در پوشش خبری اظهار کرد: حذف و سانسور، استفاده از بک‌گراند یا پیشینه خبر، شایعه، تحریف و چندین و چند روش دیگر برای استفاده در پوشش خبری موجود است. همچنین در آخرین کارگاه آموزش خبر و گرافیک رسانه ای که عصر امروز در اصفهان و در تالار غدیر هنرستان هنرهای تجسمی این شهر برگزار شد، محمود مختاریان اظهار کرد: رسانه های مکتوب به دلیل تولیداتی که دارند دارای ارزش هستند. وی افزود: حرفه‌ای‌ترین مجله ایران در اصفهان تولید می شود که این مایه مباهات این شهر است. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: سردبیر، مسئول محتوای نشریه است و گرافیست، مسئول شکل نشریه به عبارت دیگر اولی مسئول خواندنی و دومی مسئول دیدنی در یک نشریه هستند. وی بیان داشت: متاسفانه سوریه روزنامه جهانی دارد اما ما در ایران هنوز یک روزنامه جهانی نداریم. مختاریان اذعان کرد: در روزنامه سه پارامتر مهم وجود دارد، اول اینکه چه کسانی در آن مشغول به فعالیت هستند، دوم آنکه منابع مالی آن از کجا تامین می شود و سوم اینکه به چه شکل روزنامه را به‌دست مخاطبان می‌رسانند. وی با بیان چند مثال از روزنامه ها ونشریات موفق در سطح دنیا، معضلات نشریات داخلی را مطرح و برای آنها راهکارهایی را ارائه کرد. گفتنی است اولین دوره آموزش خبر و گرافیک مطبوعاتی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در هنرستان هنرهای تجسمی این شهر برگزار شد.

94/10/21 - 21:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن