تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه توجیهی اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
کارگاه توجیهی اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری برگزار شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند گفت: کارگاه توجیهی اقتصادی کردن طرح های مرتعداری با هدف تبیین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراتع و استفاده بهینه از این منابع ارزشمند در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دماوند برگزار شد.

خبرگزاری فارس: کارگاه توجیهی اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری برگزار شد



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علی خلیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند، گفت: این کارگاه با همکاری دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دماوند برای جمعی از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و منابع طبیعی عضو این سازمان برگزار شد. وی افزود: در این کارگاه علاوه برآشنایی هرچه بیشتر شرکت کنندگان با وضعیت طرح های مرتعداری، به اهداف و مزایای اجرای این طرح‌ها نیز پرداخته شد.
خلیلی تصریح کرد: از آنجایی که مراتع علاوه برنقش بسزایی که در حفظ خاک، آب، تولید علوفه و بهبود تنوع زیستی ایفا می کند از لحاظ تولید و استحصال گیاهان دارویی و صنعتی و توسعه گردشگری نیز دارای قابلیت های بسیاری است که با توجه به تنوع گونه‌های مرتعی با پوشش مناسب در این شهرستان، مراتع این شهرستان به عنوان یکی از مناطق الگویی برای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری در نظر گرفته شده است.
خلیلی با تاکید بر نقش منابع طبیعی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: توجه به منابع طبیعی در ابعاد مختلف یکی از ضرورت های تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که اقتصادی کردن طرح های مرتعداری گامی مهم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بشمار می آید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند بیان داشت: برگزاری این کارگاه توجیهی مقدمه ای برای اجرای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری است که براساس دستورالعمل‌های تلفیقی تهیه طرح‌‌های مرتع‌داری اصلاح که با مشارکت دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مجریان و بهره برداران اقدامات لازم در این باره انجام می شود.
وی به برخی از مزایای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری اشاره و یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه گیاهان دارویی و اشتغال زایی، گام مثبتی در ارتباط با بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برداشته خواهد شد و زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه های مرتعی فراهم می‌شود.

94/10/21 - 11:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن