تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805852247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علما و شخصيت‌هاي اسلامي: آل ‌سعود به سقوط نزديك شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: علما و شخصيت‌هاي اسلامي: آل ‌سعود به سقوط نزديك شد
اعدام شيخ نمر، روحاني مجاهد عربستاني، جهان شيعه و اسلام را به لرزه درآورد. شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه عربستان سعودي عداوت و دشمني خود را با شيعه تا به اين حد برساند، اما شواهد اين نكته را نشان مي‌دهد كه ملك سلمان به همراه محمد بن سلمان جوانك ياغي و متكبر وي قرار است راه را تا سرنگوني نظام سعودي ادامه دهند.


اعدام شيخ نمر، روحاني مجاهد عربستاني، جهان شيعه و اسلام را به لرزه درآورد. شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه عربستان سعودي عداوت و دشمني خود را با شيعه تا به اين حد برساند، اما شواهد اين نكته را نشان مي‌دهد كه ملك سلمان به همراه محمد بن سلمان جوانك ياغي و متكبر وي قرار است راه را تا سرنگوني نظام سعودي ادامه دهند.
حكم اعدام شيخ نمر بارها از سوي سازمان‌هاي حقوق بشري محكوم شده و از عربستان خواسته شده بود كه اين حكم را اجرا نكند اما رژيم آل‌سعود ديروز  اين فعال حقوق بشر را اعدام كرد.  در ايران نيز آيات عظام، مراجع تقليد، فعالان سياسي و فرهنگي، حوزه علميه قم و وزارت خارجه كشورمان اين اقدام آل سعود را محكوم كردند.
 
مراجع تقليد در صف اول واكنش به اعدام شيخ نمر
مراجع تقليد در خط مقدم واكنش نسبت به اعدام شيخ نمر بودند. آيت‌الله حسين نوري‌همداني روز گذشته در ديدار اعضاي ستاد برگزاري نخستين اجلاس نماز در قم، با اشاره به خبر اعدام شيخ نمر رهبر شيعيان عربستان، اظهار كرد: اين خبر بسيار تأسف‌برانگيز است زيرا شيعيان به اين حكم ظالمانه اعتراض كردند و اين اعتراض تنها به ايران محدود نشد بلكه كشورهايي مانند عراق و لبنان نيز به حكم اعدام شيخ نمر اعتراض كردند ولي با وجود تمام اعتراض‌ها حكومت عربستان نسبت به اعدام اين عالم شيعي اقدام كرد.
آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به مذهبي كه عربستان پيرو آن است، بيان كرد: مذهبي كه عربستان از آن پيروي مي‌كند، يك مذهب خرافي است كه تنها مي‌خواهد اسلام را در جهان بدنام كند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه عربستان با اعدام شيخ نمر النمر به تمام شيعيان و اهل سنت كه نسبت به اين حكم اعتراض داشتند، دهن‌كجي كرده است، گفت: ما امروز در روزگاري قرار داريم كه چنين جريان‌هاي ناراحت‌كننده‌اي جهان اسلام را تهديد مي‌كند.
آيت‌الله سبحاني نيز با محكوم كردن اعدام شيخ نمر گفت: شهادت مظلومانه شيخ نمر رهبر شيعيان عربستان دل‌ها را مجروح و قلب‌ها را مملو از اندوه كرد.  آيت‌الله سبحاني با بيان اينكه شيخ نمر، فقط يك خواسته داشت و آن حاكميت عدالت در كشور بود، گفت: در منطقه شرق عربستان شيعياني هستند كه مظلومند و شيخ نمر سخنش اين بود كه بايد محروميت از چهره شيعيان عربستان زدوده شود.  وي افزود: رژيم آل سعود، اجازه تعمير مساجد را به شيعيان عربستان نمي‌داد و حسينيه‌ها را تخريب مي‌كرد و اين مرد بزرگ، فقط طالب عدالت و تقوا بود و مي‌خواست جلوي خودكامگي يك خانواده را بگيرد؛ خانواده‌اي كه كشوري را به نام خود ثبت كرده‌اند و هر كاري كه بخواهند انجام مي‌دهند بدون اينكه به آراي مردم احترام بگذارند.
آيت‌الله صافي‌گلپايگاني و مكارم‌شيرازي نيز در پيام‌هاي جداگانه‌اي اعدام شيخ نمر را محكوم كردند. در پيام آيت‌الله صافي‌گلپايگاني آمده است: حكام آل‌سعود كه ان‌شاء‌‌الله تعالي سقوط آنان نزديك است بدانند كه خون به ناحق ريخته‌ اين روحاني شهيد، خواب راحت را از آنان سلب نموده، جهان اسلام را بيدار كرده و راه سقوط را براي اين رژيم هموار خواهد نمود. مسلماً اين جنايت ددمنشانه را آزادگان دنيا و مجامع آزاد بين‌المللي محكوم خواهند نمود و فرياد مظلوميت اين شهيد بزرگوار به گوش جهانيان خواهد رسيد.
همچنين آيت‌الله مكارم‌شيرازي نيز در پيام خود در واكنش نسبت به اعدام شيخ نمر آورده است: ما به شدت اين جنايت هولناك را محكوم مى‌كنيم و به يقين انتقام آن گرفته خواهد شد و مى‌دانيم اين جنايت انتقام شكست‌هايى است كه آل‌سعود در عراق، سوريه و يمن دامنگيرشان شده است، ولى بايد در انتظار شكست‌هاى مهم‌ترى در اين سه منطقه باشند. آل سعود بدانند اين جنايت فراموش‌نشدنى است و آثار اين كار نابخردانه را در آينده خواهند ديد.
آيت‌الله جوادي‌آملي نيز روز شنبه در حاشيه درس خارج خود خاطرنشان كرد: آل سعود جنگ نيابتي را از سوي استكبار بر عهده گرفته و بايد بداند كه سرنوشت تلخي در انتظار آنهاست.  وي ادامه داد: اين بزرگوار در راه حق شهيد شد و خداوند متعال در قرآن كريم فرموده است كه خيال نكنيد كه شهدا مرده‌اند و نگوييد كه مرده‌اند، شهادت شيخ نمر پيامي دارد كه آن مبارزه با آل‌سعود و استكبار جهاني است.  اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: ان‌شاءالله ذات‌اقدس الله حرمين شريفين را از لوث و آلودگي وجود آل سعود نجات خواهد داد.
 
حوزه‌هاي علميه امروز تعطيل است
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در واكنش به اين اقدام طي بيانيه‌اي آورده است: كشتار فجيع مردم مظلوم يمن و ضعف و بي‌كفايتي در برگزاري مراسم حج كه به جان باختن هزاران زائر بي‌گناه بيت‌الله‌الحرام منجر شد هيچ‌گاه فراموش نخواهد شد. امروز بيشترين حمايت مالي و نظامي از گروه‌هاي تكفيري به‌ويژه داعش جنايتكار، از آن اين رژيم منحوس است. با اين همه هدف از اعدام شيخ نمر، سرپوش‌نهادن بر شكست‌هاي پي‌در‌پي آل‌سعود در يمن و نيز شكست سياست‌ها و دست‌نشانده‌هاي اين رژيم در عراق، سوريه، لبنان و بحرين بوده است. غافل از آنكه امروز نكبت و بيچارگي سراسر اين رژيم را فرا گرفته و آن را در سراشيبي سقوط و اضمحلال قرار داده است.  در اين اطلاعيه تأكيد شده است: خون آن شهيد سعيد دامن منحوس سردمداران سعودي را فرا خواهد گرفت. بي‌ترديد راه شيخ نمر‌ها بي‌رهرو نخواهد ماند و مردم مسلمان جهان، به‌ويژه شيعيان مظلوم عربستان سكوت نخواهند كرد و به مبارزه فراگير خود ادامه خواهند داد.  آيت‌الله خاتمي، آيت‌الله ممدوحي و آيت‌الله كعبي و آيت‌الله حسيني بوشهري نيز اين اقدام آل سعود را محكوم كردند. همچنين تجمع اعتراض‌آميز طلاب سراسر كشور امروز در مدارس علميه برگزار و مدرسه فيضيه نيز بار ديگر كانون نفرت و انزجار از آل‌سعود خواهد شد.  حجت‌الاسلام طيب حسيني، مدير روابط عمومي حوزه‌هاي علميه گفت: تجمع اعتراض‌آميز فردا در مسجد اعظم با حضور مراجع، علما و اساتيد حوزه برگزار خواهد شد.
 
واكنش علماي اهل سنت به اعدام شيخ نمر
علماي اهل سنت نيز در گفت‌و‌گوهاي جداگانه با رسانه‌هاي گوناگون نسبت به اين اقدام واكنش نشان دادند و آن را نشانه بي‌عقلي و اقدامات خشن سعودي دانستند.  مولوي عبدالحميد اسماعيل‌زهي، عضو مجمع فقهي مكه و امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت‌و‌گو با تهران‌نيوز در واكنش به اعدام شيخ نمر باقر النمر، رهبر شيعيان عربستان گفت: وقتي خبر اعدام شيخ نمر را شنيدم خيلي متأثر و متأسف شدم.
عضو اتحاديه جهاني علماي مسلمان افزود: باور كردني نيست، يك عالم و شخصي را كه جمع بزرگي از مردم قبول دارند به اين صورت اعدام كنند.
وي در ادامه اظهار داشت: مصالح جهان اسلام اقتضا مي‌كرد كه مسئولان عربستان از اين كار صرف نظر مي‌كردند زيرا هم اكنون جهان اسلام نياز به وحدت دارد و اعدام شيخ نمر باقر النمر به صلاح اسلام و مسلمين نبود.  امام جمعه زاهدان در پايان با اشاره به اينكه مسئولان عربستاني نامه وي مبني بر لغو حكم صادره عليه شيخ نمر باقر النمر را بدون پاسخ گذاشتند، خاطرنشان كرد: از آنجايي كه نامه‌هاي زيادي از جاهاي مختلف نوشته شده بود، اعتقادمان بر اين بود مسئولان عربستاني اين نامه را در راستاي مصلحت اسلام مدنظر قرار دهند كه متأسفانه جوابي به آن نامه داده نشد.
به گزارش فارس، همچنين مولوي نذيراحمد سلامي، نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: خبر اعدام شيخ نمر متأسفانه خبر ناگواري بود كه قلب همه شيعيان و همه ستيزه‌جويان با ظلم و ستم را به درد آورد.  نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اين حركت و اقدام از نگاه ما محكوم است، به خاطر اظهار خيال نبايد كسي كه روحاني است و مرجعيت دارد را محكوم به اعدام كرد، تأكيد كرد: اجراي حكم اعدام شيخ نمر منافي با موازين بين‌‌المللي و اسلامي و آداب و رسوم دموكراسي بود.
به گزارش ايرنا، عبدالغني رئيسي، مفتي اهل سنت نيكشهر نيز اظهار داشت: هيچ مسلماني كشتن يك روحاني برجسته را به اين شكل نمي‌پسندد و همه علماي شيعه و سني آن را محكوم مي‌كنند.
وي گفت: دولت‌هاي مسلمان بايد مجاري قانوني را در نظر داشته باشند و با حب و بغض تصميم نگيرند.
وي افزود: نبايد در اين برهه زماني كه دنياي اسلام نياز به وحدت و يكپارچگي دارد دولت عربستان با اعدام اشخاص برجسته‌اي مانند شيخ نمر بسياري از كشورهاي مسلمان را داغدار كند. سران كشورها و جوامع اسلامي نبايد به اينگونه موارد دامن زنند و با اقليت‌ها برخورد خصمانه و خشن داشته باشند.
مفتي رئيسي بيان كرد: اهل تشيع در كشور عربستان اقليت هستند و دولت عربستان بايد با اين اقليت مذهبي با احترام رفتار كند. اعدام شيخ نمر هيچ سودي براي دولت عربستان نخواهد داشت بلكه رفتار آن كشور با اقليت‌هاي مذهبي را زير سؤال خواهد برد.
مولوي محمدعلي شهنوازي، امام جمعه خاش نيز با اظهار تأسف از اعدام شيخ نمر به همراه 46 نفر ديگر در كشور عربستان تصريح كرد: اين عمل محكوم است و بايد سران كشور عربستان در اجراي اين حكم تجديد‌نظر مي‌كردند.
وي اظهار كرد: هم اينك دنياي اسلام براي مقابله با تهديدهاي دشمنان و دفع توطئه‌هاي شوم آنان به اتحاد و همبستگي يكپارچه نياز دارد.
اين روحاني برجسته اهل سنت افزود: نه تنها شيعيان بلكه امت اسلامي به وجود رهبران توانمند احتياج دارند تا بتوانند در مديريت شرايط بحراني به بهبود امور كمك كنند.
  ‌
زشت‌ترين نسل كنوني تاريخ در حال وقوع است
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در صفحه اينستاگرام خود در واكنش به اعدام شيخ نمر آورده است: شيخ نمر و شيخ زكزاكي، تسويه حساب مذهبي به‌دست وهابيان و آل‌سعود زشت ترين نسل كشي تاريخ است كه در حال وقوع مي‌باشد نوعي جنون مشابه هيتلر و مغول به دست تكفيري‌ها و اربابان آنها دست داده است.
آقاي اوباما رفقا و دوستان شما در فلسطين و يمن و عربستان و نيجريه چيزي براي آبرو و حيثيت حقوق بشري و آزادي باقي نگذاشتند. روزي خواهد رسيد اين ظلم و ستم و ديكتاتوري بر افراد بي‌گناه يقه شما و امريكا را خواهد گرفت از انتقام الهي راه فراري نيست. بترسيد و به اين جنايات پايان دهيد.
   ‌
شيخ نمر ستاره‌اي در آسمان اسلام بود
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با صدور پيامي شهادت مظلومانه آيت‌الله شيخ نمر عالم بزرگوار تشيع در سرزمين عربستان را به همه آزادانديشان جوامع بشري تسليت گفت.
در اين پيام، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وجود اين عالم بزرگوار را به ستاره‌اي در آسمان مكتب اسلام و مذهب تشيع مانند كرد كه ظلمات جهل بت‌پرستانه و غرورمستانه قدرت را درمي‌نوردد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عمر 58 ساله آيت‌الله نمر و شهادت ايشان به دست حاكمان آل‌سعود را، در ادامه جهاد نور و ظلمت، از زمان ابراهيم و نمرود، محمد (ص) و ابوجهل، علي (ع) و ابوجهل‌ها خواند.
وي در اين پيام مي‌افزايد: سرزمين عربستان، مظلوميت شيعه را در سكوت فرياد مي‌زند و حقيقت مطلق را با خون مظلومان بر بوم تاريخ مي‌نگارد.
   
‌طوفان ‌شيخ نمر جز با سرنگوني آل‌سعود آرام نخواهد شد
آيت‌الله هاشمي شاهرودي، رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه با صدور پيامي شهادت علامه شيخ باقر نمر را تسليت گفت.
در متن پيام آيت‌الله شاهرودي آمده است: جريان خون مطهر شيخ نمر، موجي را برخواهد افراشت و طوفاني را به‌پا خواهد كرد كه جز با سرنگوني اين نماد حقيقي شيطان در منطقه، آرام نخواهد گرفت.
اكنون وقت آن رسيده كه امت بزرگ اسلامي با هر سليقه و فكري، تحت بيرق نبي اعظم صلي‌الله‌عليه و علي‌آله وسلم جمع گردند و براي نابودي اين جرثومه فساد و نماينده رژيم اسرائيل و مزدور امريكا، به‌پا خواسته و دست آلوده به خون هزاران هزار مسلمان شيعه و سني را از حاكميت و حكومت بر حرمين شريفين و سرزمين‌هاي اسلامي، كوتاه كنند. ترديدي نيست اضمحلال و نابودي اين رژيم شيطاني، به محو شدن تروريسم داعشي و تكفيري منجر خواهد شد و عالَم اسلام را از اين مصيبت فراگير نجات خواهد بخشيد.
   
بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه‌اي با محكوميت شديد جنايت آل سعود در به شهادت رساندن آيت‌الله شيخ نمر، اين اقدام را نشانه رفتار داعش‌گونه و زوال رژيم سعودي دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: اقدام خباثت‌آميز و جنايتكارانه رژيم آل سعود در به شهادت رساندن آيت‌الله شيخ نمر باقر النمر، رهبر شيعيان عربستان، بخشي از يك توطئه صهيونيستي براي تشديد تفرقه بين امت اسلامي و اختلاف بين شيعيان و اهل تسنن است كه به فضل الهي و به بركت خون‌هاي پاك شهيدان از جمله اين شهيد عزيز، ناكام و با هوشياري، هوشمندي و وحدت مسلمانان به گونه‌اي معكوس، آثار خود را در صحنه مقاومت اسلامي و آرمان آزادي قدس شريف هويدا خواهد ساخت.
در اين بيانيه با تأكيد براينكه بي‌ترديد رژيم منفور سعودي هزينه اين اقدام شرم‌آور را خواهد پرداخت، تصريح شده است: از سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي مدعي حقوق بشر و آزادي بيان انتظار است با پرهيز از رفتار دوگانه و متناقض، در قبال اين جنايت سبعانه به‌موقع موضعگيري كرده و با محكوميت شديد آن به وظيفه خود عمل نمايد.
   
‌اعدام شيخ نمر عواقب گسترده‌اي خواهد داشت
علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به خبر اعدام شيخ نمر توسط مقامات سعودي گفت: بدون ترديد اعدام شيخ نمر جنايتي است كه عواقب گسترده آن متوجه دولت سعودي خواهد شد.
وي افزود: معمولاً دولت‌ها حرمتي براي علما و دانشمندان خود قائلند و اين اقدام عربستان نشان داد كه آل سعود هيچ حرمتي براي اين قشر از جامعه و همچنين افكار عمومي جهان اسلام قائل نيست و اعدام شيخ نمر در حالي بود كه دهها نفر از علماي اسلام و مراجع دولت عربستان را از انجام اين اقدام بر حذر داشتند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن محكوميت اعدام شيخ نمر اظهار داشت: اين اقدام نابخردانه عربستان نشان‌دهنده انفعال اين كشور و شكست در مسائل متعدد منطقه از عراق و سوريه گرفته تا يمن است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن