تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردان حکایت عاشقی: از نحوه اکران فیلمم راضی نیستم/ شورای صنفی فیلم‌سوزی نکند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کارگردان حکایت عاشقی: از نحوه اکران فیلمم راضی نیستم/ شورای صنفی فیلم‌سوزی نکند فرهنگ > سینما - در برنامه پنجشنبه شب 10دی ماه سینمای ایران، فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» احمد رمضان زاده، کارگردان فیلم و جبار آذین، منتقد، نقد وبررسی فیلم پرداختند.

به گزارش  خبرآنلاین، احمد رمضان زاده کارگردان فیلم درباره دغدغه اش برای ساخت فیلم، گفت: از آنجاییکه خودم اهل کردستان هستم و از نزدیک با فاجعه کردستان آشنا بودم و آوارگان و شیمیایی های حلبچه را از نزدیک دیده بودم واز همان زمان دغدغه ای برای ساخت فیلمی درباره این موضوع در من وجود داشت.   از اکران فیلم راضی نیستم کاررگردان «حکایت عاشقی» ادامه داد: همانطور که می دانید صدام روستاهای کردستان ، سردشت و حلبچه را بمباران شیمیایی کرد و عکاسانی که در این جنگ وارد حلبچه شدند توانستند این صحنه ها را ثبت کنند که بعدها همین عکس ها موجب شد تا حلبچه جهانی شود .

وی خاطرنشان کرد: در این اتفاق ایران ایثارگری های خود را نشان داد و سال های سال ایران فریاد زد که صدام مردم خودش را شیمیایی کرد. حکایت عاشقی قصه ای عاشقانه در بستر جنگ است که درد مردم را نشان می دهد و داستان آن درباره خبرنگاری است که وارد حلبچه می شود و با خانواده ای که قربانی جنگ هستند آشنا می شود و با آنها زندگی می کند.
رمضان زاده با بیان اینکه در این فیلم بر سندیت تاکید زیادی داشته است، افزود: به همین دلیل هم برای اینکه نشان دهیم اتفاقات فیلم واقعی بوده است مستندهایی از همین اتفاقات را هم در فیلم نشان دادیم.
وی درباره اکران فیلم نیز گفت: از اکران فیلم راضی نیستم زیرا در گروه آزاد اکران شد و سانس های آن چرخشی است اما با این حال بازخورد مخاطب از فیلم خوب بوده است.
کارگردان فیلم «حکایت عاشقی» ادامه داد: این فیلم 12 سالن برای نمایش داشت و به جز دو سالن که ثابت بود بقیه سالن های آن چرخشی بود. شورای صنفی اعلام کرده بود که اگر فیلمی آزاد اکران شود یک ماه فیلم را در اکران نگه می‌داریم و من تقاضا دارم شورای صنفی به قوانین خود پایبند باشند زیرا در غیر اینصورت مخاطب نمی تواند فیلم را ببیند و به نوعی فیلم سوزی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قصه فیلم درباره مقطعی از تاریخ کشور است که در آن سرنوشت دو کشور باهم گره خورده است و ما می‌خواهیم نسل جدید هم با این اتفاق ها و ایثارها آشنا شوند. در اینجا باید یادآور شوم که نماینده کردستان عراق به ایران آمد و طبق صحبت هایی که باهم داشتیم قراراست فیلم در حلبچه هم نمایش داده می شود.
با فاجعه حلبچه نسل های بعدی هم آسیب می بینند رمضان زاده گفت: با ساختن این فیلم درواقع می خواستم به این موضوع برسم که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه نه تنها نسل های 20 سال بعد بلکه نسل های بسیار بعدتر هم آسیب می بینند.
وی ادامه داد: البته من معتقدم تنها یک فیلم نمی تواند چنین حادثه ای را به خوبی نشان دهد و هرچند سال یکبار باید فیلم هایی درباره چنین موضوعاتی ساخته شود.
رمضان زاده درباره مدت زمان فیلمبرداری فیلم نیز گفت: فیلمبرداری فیلم 60 روز طول کشید و لوکیشن های فیلم در حلبچه ، سوهانک ، شهرک دفاع مقدس و بخشی هم در جنوب تهران که ساختمان های خرابه وجود داشت ، گرفته شده است.
رمضان زاده همچنین گفت: باید یادآور شوم که فرماندار حلبچه هم امکانات خوبی را برای ما آماده کرد تا مشکلی برای ساخت فیلم نداشته باشیم. بازهم درباره این موضوع فیلم می سازم زیرا اگر اینکار را نکنیم آیندگان از خاطرشان خواهد رفت که چه اتفاقی افتاده است .
وی با بیان اینکه مردم حلبچه ایران را خیلی دوست دارند ادامه داد: مردم حلبچه زمانیکه متوجه می شوند که فردی به زبان فارسی صحبت می کند از او بسیار استقبال می کنند زیرا برایشان مهم است که فیلمی درباره آنها در ایران ساخته شده است. آنقدر ایرانی ها را دوست دارند که می توان گفت 70 درصد آنها فارسی صحبت می کنند.
کارگردان فیلم «حکایت عاشقی» خاطرنشان کرد: گروه بسیار خوبی در این فیلم همراه من بودند و همه سعی کردند فیلم به خوبی پیش برود اما امیدوارم اکران خوب باشد زیرا اگر مردم فیلم را نبینند به نوعی فیلم سوری کرده ایم.
حکایت عاشقی ساختار خوبی دارد جبارآذین نیز که به عنوان منتقد در برنامه حضور داشت نیز گفت: «حکایت عاشقی» از نظر فرم و محتوا ساختار خوبی دارد و موضوعی دارد که تا آخرفیلم مخاطب را با خود همراه می کند.


وی ادامه داد: حکایت عاشقی درباره بمباران حلبچه و قصه عشقی است که از حلبچه رویش می کند که با پرداخت مناسب تبدیل به یک اثرسینمایی تاثیرگذار به نام حکایت عاشقی شده است . در حلبچه مرگ هایی اتفاق می افتد که به همراه مرگ های انسانی، عشق هم کشته می شود.
آذین یادآور شد: به همراه عشقی که در این فیلم از آن صحبت می شود در این فاجعه معرفت ها ،عشق و انسانیت هم می سوزد اما خاکستر آن از یادها نمی رود و شاهد رویش عشق تاره ترهستیم و این خاکستردر جاهایی هم زبانه می کشد و قصه عشقی شکل می گیرد که ویژگی خاصی دارد که این موضوع در این اثر برجسته است.
وی با بیان اینکه مثلث عشقی فیلم بین سه شخصیت اتفاق می افتد ،افزود: اغلب در فیلم فارسی ها شاهد هستیم که رقبای عشقی با هم جدال می کنند تا یکی از بین برود از سوی دیگراین فیلم مانند فیلم های هندی نیست که عشق پیشکش می شود.
وی ادامه داد: البته یکی از اشکالا ت فیلم این است که برای زیبایی بیشتر از مستندهایی استفاده کرده است که کیفیت ندارد و یکدستی فیلم را از بین برده است.
وی درباره کاستی های فیلم نیز گفت: شخصیت زن که بین دو قطب قرار گرفته باید در انتها دست به انتخاب بزند که اینکار را نمی کند و در جاهایی که این شخصت باید تغییر کند باز هم این اتفاق نمی افتد. طبیعی است که در این 20 سال اتفاقات زیای افتاده اما ما در فیلم اینها را نمی بینیم.
این منتقد سینما درباره بازی ها در فیلم نیز گفت: پردازش خوب شخصیت ها موجب شد تا کارگردان بازی خوبی از بازیگرها بگیرند که این امر در مورد بازی خوب بهمن زرین پور به خوبی مشخص است.

57 57248  

کلید واژه ها: کارگردانان سینمای ایران - سینمای ایران - تلویزیون -




جمعه 11 دی 1394 - 16:32:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن