تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819259356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور: ـ امام(ره)، قرآن و عترت را از مهجوريت خارج كرد ـ هشيار باشيم؛ جريان‌هاي فاسد مانند موريانه درخت انقلاب را مي‌خورند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دادستان كل كشور: ـ امام(ره)، قرآن و عترت را از مهجوريت خارج كرد ـ هشيار باشيم؛ جريان‌هاي فاسد مانند موريانه درخت انقلاب را مي‌خورند


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي

دادستان كل كشور گفت: مبناي امام خميني(ره) اين بود كه اصلاح نفس، مقدمه اصلاح جامعه است و هركس خود را اصلاح كند، جامعه اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين قربانعلي دري‌نجف‌آ‌بادي طي سخناني در مراسمي كه با عنوان "گفتمان تحليل و بازخواني تفكرات امام خميني(ره)" از سوي كانون فرهنگي بصيرت در مسجد حجت‌ابن‌الحسن(عج) مشهد برگزار شد، درباره بعضي شبهات مبني بر حمايت قدرت خارجي از انقلاب اسلامي تصريح كرد: قطعا اين قبيل ادعاها و اتهام‌ها هيچگونه اساس و پايه‌اي ندارد. همان‌طور كه درباره پيامبر اكرم(ص) تهمت‌ها و توهين‌هاي فراواني را مطرح مي‌كنند تا شخصيت بزرگوار ايشان را زير سوال ببرند، در مورد امام(ره) نيز همان تهمت‌ها و افتراها توسط دربار پهلوي، صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها مطرح مي‌شد و مي‌شود اما امام خميني (ره) شخصيتي نبود كه اين وصله‌ها به او بچسبد؛ چراكه شاگردان وي افراد بزرگي همچون مطهري‌ها و بهشتي‌ها و آيت‌الله خامنه‌اي‌ها بوده‌اند.

وي افزود: اين‌گونه تهمت‌ها كه نسبت به امام(ره) مطرح مي‌شود، كار بچه‌گانه و احمقانه‌اي است كه از انصاف، اخلاق و ادب به دور است و توسط منافقان آمريكايي و فرقه‌هاي ضاله براي زير سوال بردن شخصيت والاي حضرت امام(ره) صورت مي‌گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين‌كه " امام(ره) در ابتداي وصيت‌نامه سياسي الهي خود بر روي حديث ثقلين تاكيد كرده‌اند كه بسيار قابل تامل است" اظهار كرد: امام(ره) با آوردن اين حديث در واقع مي‌خواهد از مهجوريت قرآن و عترت در ميان مردم سخن بگويند؛ نقش امام(ره) اين بود كه قرآن و عترت را از مهجوريت خارج كند و دليل قيام امام(ره) همين مساله بود.

دادستان كل كشورتصريح كرد: امام خميني(ره) احياگر قرآن، امامت و ولايت به معناي واقعي كلمه مي‌باشد، به طوري كه مساله ولايت فقيه را از گوشه مدرسه به سطح جامعه ‌آورد و مبناي قانون‌گذاري نظام اسلامي قرار داد و در ميدان عمل نيز براي احياي قرآن و عترت، مجاهدت بي‌نظيري انجام داد به طوري كه خود و انقلاب را وابسته به انقلاب عاشورايي ‌دانست.

وي ادامه داد: امروز كه در آستانه بيستمين سالگرد ارتحال ملكوتي امام قرار گرفته‌ايم مي‌بينيم كه از ايشان مواريث گرانبهايي همچون قانون اساسي، صحيفه نور، خانواده، بيت مكرم ايشان و ولايت فقيه كه تجلي آن در ولي فقيه عادل و شجاع امروز يعني مقام معظم رهبري است، به يادگار مانده است. بر ماست كه ايده‌هاي امام(ره) و مقام معظم رهبري را با قاطعيت و جديت دنبال كنيم كه اين امر احتياج به عزم و اراده جدي و خودسازي و اصلاح نفس دارد.

وي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) براي ملت ما و براي هميشه تاريخ يك اسوه حسنه است كه خدا بر ملت ما منت گذاشت و ايشان را به ما ارزاني كرد.

به گزارش ايسنا دري‌نجف‌آ‌بادي هم‌چنين طي سخناني به همين مناسبت در مسجد امام رضا(ع) چناران با بيان اين‌كه " جمهوري اسلامي از سوي كساني ضربه خورد كه خود را اصلاح نكرده بودند" گفت: هر جا انسان‌هايي كه خود را اصلاح نكرده بودند بر مسندهايي تكيه كردند، به ملت و انقلاب ضربه زدند.

وي افزود: جريان‌هاي فاسد اوايل انقلاب امروز نيز با تغيير چهره و عنوان، مانند موريانه درخت انقلاب را مي‌خورند و در حال ضربه‌زدن مي‌باشند. اگر ما با هم وحدت نظر، اتحاد و همدلي داشته باشيم جريانات فاسد نمي‌توانند در اراده بزرگ ملت اخلال ايجاد كنند، اما ما بايد هشيار باشيم.

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: ايران بايد مبدل به يك الگوي بزرگ براي منطقه و جهان اسلام شود، اكنون نيز كشورهاي منطقه به عزت و عظمت ما غبطه مي‌خورند اما بايد در اين رقابت عقب نمانيم.

وي درباره شخصيت و ويژگي‌هاي امام(ره) خاطرنشان كرد: امام(ره) جز خدا نمي‌گفت و قلبش نيز جز براي خدا نمي‌تپيد. ايشان در جهاد اكبر به عالي‌ترين درجه رسيده بود. امام(ره) هم معيار و هم معمار انقلابند، ايشان با تمسك به نهج‌البلاغه توانستند به چنين درجه‌اي برسند كه معيار جوانان و جامعه شوند.

وي گفت: رهبراني چون استالين، لنين، هيتلر، چرچيل، بوش، صدام و رضاخان‌ها همه مانند كف روي آب بودند و به گورستان تاريخ سپرده شدند اما حضرت امام(ره) با داشتن يك زندگي سراسر سادگي بر دل‌ها حاكم بود.

دري نجف‌آبادي با اشاره به مبارزات حضرت امام(ره) افزود: امام(ره) بر گردن ملت ايران و جهان اسلام حق دارد؛ زيرا مسووليت را بدون تكليف نمي‌پذيرفت. امام(ره) به عشق خدا جهاد و قيام كرد و مشمول الطاف الهي قرار گرفت.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن