تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819866439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ركود در بازار مبل نشست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ركود در بازار مبل نشست
فعالان بخش مبلمان روز شنبه هفته جاري تجمع مسالمت‌آميزي را در دو منطقه يافت‌آبادشرقي و دلاوران در اعتراض به برگزاري نمايشگاه‌هاي پي‌در‌پي مبلمان در مصلاي تهران برگزار كردند كه در نتيجه اين اعتراضات نمايشگاه لغو شد.
نویسنده : هادی غلامحسینی 


فعالان بخش مبلمان روز شنبه هفته جاري تجمع مسالمت‌آميزي را در دو منطقه يافت‌آبادشرقي و دلاوران در اعتراض به برگزاري نمايشگاه‌هاي پي‌در‌پي مبلمان در مصلاي تهران برگزار كردند كه در نتيجه اين اعتراضات نمايشگاه لغو شد.
به گزارش «جوان»، برگزاري نمايشگاه مبل و صنايع وابسته آن هم به شكل رگباري طي دو سال گذشته ركود در بازار مبل را بيش از پيش تعميق كرده است و همين امر باعث شده فعالان حوزه مبل و صنايع وابسته نسبت به سياست‌هاي  دو تشكل به نام‌هاي اتحادیه درودگران و مبلسازان و انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون كه از تشكل‌هاي موجود در بخش مبلمان تهران است، منتقد و معترض شوند.
ركود در حالي در بازار مبل يافت‌آباد و همچنين دلاوران بيش از پيش عرصه را براي فعالان اين حوزه تنگ كرده است كه برگزاري پي‌درپي نمايشگاه‌هاي مبلمان در مصلاي تهران مجالي براي نفس كشيدن براي فعالان اين حوزه نمی‌دهد و اين در حالي است كه برگزاري نمايشگاه در مصلاي تهران به مجوز دو تشكل اتحاديه صنف درودگران و مبلسازان و انجمن صنفي مبلمان و دكوراسيون نياز دارد.
در اين بين فعالان بازار مبل منطقه يافت‌آباد و دلاوران روز شنبه بعدازظهر در حركتي هماهنگ در اعتراض به برگزاري نمايشگاه‌هاي پي‌در‌پي در مصلاي تهران كه به ركود بيش از پيش بازارهاي فوق منجر شده است، تجمع مسالمت‌آميزي را در اين مناطق به انجام رساندند كه در نتيجه اين تجمع نمايشگاه آتي مبلمان كه قرار بود در مصلي برگزار شود، لغو شد. خبرنگار اين رسانه كه روز يك‌شنبه براي تهيه گزارش ميداني در بازار مبل يافت‌آباد حاضر شده بود، به همراه يكي از فعالان و معتمدان اين بازار از نزديك شاهد كسادي كسب و كار اين بازار بود.
 علي يادگاري در پاسخ به اين پرسش كه چرا فعالان اين حوزه از برگزاري نمايشگاه مبلمان كه محلي براي عرضه محصولات است، به جاي استقبال اعتراض مي‌كنند، گفت: طي دو سال گذشته ركود در تمامي بخش‌هاي اقتصاد ايران حاكم شده است و از آنجا كه يكي از مشكلات كنوني اقتصاد ضعف تقاضا به شمار مي‌رود، طولاني شدن دوره ركود باعث سرايت ضعف مالي از متقاضي به توليدكننده شده است، طوري كه هم اكنون بسياري از توليدات در انبار‌ها دپو شده است، بدين ترتيب عمده توليد‌كنندگان مبلمان به دليل ضعف مالي از پس هزينه‌هاي حضور در نمايشگاه برنمي‌آيند.
  
بازار اشباع شده است
به گفته اين فعال حوزه مبلمان اگر نمايشگاه‌هاي مبلماني را كه طي دو سال گذشته به شكل پي‌درپي در مصلاي تهران برگزار شده رصد كنيم، مي‌بينيم فقط عده خاصي از توليدكنندگان قوي كه سهم عمده‌اي از بازار را در اختيار دارند در نمايشگاه حاضر مي‌شوند و در چنين شرايطي تقاضا از كليت بازار مبلمان كه مناطقي چون يافت‌آباد و دلاوران و... را دربر مي‌گيرد، خارج شده و در نمايشگاه‌هاي مبلمان معطوف مي‌شود و پاشنه آشيل بازارمبلمان همين رفتارهاي سران انجمن صنفي و همچنين اتحاديه درودگران و مبلمان به شمار مي‌رود كه به بهاي نابودي بخش زيادي از بازار، عده‌اي خاص از توليدكنندگان را آباد مي‌كنند.
  
رفتار مديريت شهري در بازار مبل
يادگاري با اشاره به مقوله مديريت شهري عنوان داشت: متأسفانه هم‌اكنون شهرداري در مناطقي كه بازار مبل در آنجا واقع شده است با ارائه مجوزهاي متعدد ساخت و ‌ساز پاساژ‌هاي غول‌پيكر عملاً كسب و كار ساير اعضاي بازار را مختل كرده است، به طور مثال بازار مبل يافت‌آباد در اثر صدور مجوز ساخت مراكز تجاري بزرگ توسط شهرداري ديگر اشباع شده است و در حقيقت شهرداري با هدف كسب درآمد بازار صنف مبلمان را دچار اختلال كرده است كه رها شدن ساختمان‌هاي تجاري نيمه‌كاره و مغازه‌هايي كه در حال تخليه هستند، نمود رفتار غلط مديران شهري منطقه است.
وي در ادامه با ابراز نگراني از آينده صنعت مبلمان گفت: بسياري از فعالان حوزه مبلمان در حال خروج از اين صنف هستند زيرا ركود بازار، كمبود نقدينگي، مبلمان وارداتي، اجاره‌بهاي سنگين مغازه‌ها، ماليات بالا و صدور مجوزهاي پي‌درپي مراكز تجاري بزرگ توسط شهرداري موجب شده ادامه فعاليت در اين بخش توجيه اقتصادي نداشته باشد.
  
سودجويي و تعميق ركود
مشاهدات خبرنگار اين رسانه از اوضاع بازارمبل يافت‌آباد شرقي بيانگر ركود عميق در بازار بود، طوري كه تنها چند خانواده بيشتر در بازار در حال گشت و گذار نبود، در اين بين عمده مغازه‌داران از برگزاري نمايشگاه‌هاي مبلمان در مصلاي تهران كه تحت عناوين مختلف اما حول محوريت مبلمان برگزار مي‌شود، شكايت داشتند و به صراحت مي‌گفتند انجمن و اتحاديه مبلمان براي عده‌اي از اعضاي اصلي انجمن محل كسب درآمد شده است و با برگزاري نمايشگاه و فروش هر متر از نمايشگاه به بهاي بيش از 300 هزار تومان عملاً تقاضا را از كف بازارهاي مبل جمع‌آوري كرده و به نمايشگاه مي‌برند و در اين ميان به بهاي انتفاع خود ركود در كليت بازار مبل را تعميق مي‌بخشند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن