تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802415469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ جدال تولیدکنندگان و بانک مرکزی درباره کارت اعتباری خرید کالا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ جدال تولیدکنندگان و بانک مرکزی درباره کارت اعتباری خرید کالا


حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگوی تلفنی با تیترامشب، نسبت به کاهش تعداد اقساط کارت اعتباری به ۱۲ ماه انتقاد کرد، و گفت: در حال حاضر مردم می‌توانند با شرایط مناسب‌تر لوازم خانگی را به صورت قسطی از بازار خریداری کنند، طرح‌های زیادی در گذشته برای تحریک تقاضا و کمک به تولید توسط بانک مرکزی اجرا شده است و اکثر آن‌ها شکست خورده است، بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که این طرح به سرنوشت طرح‌های قبلی دچار نشود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ویژگی مهم طرح کارت اعتباری خرید کالا این است که بانک‌ها را قادر می‌کند از منابع خودشان برای تامین اعتبار سایر کالاها و خدمات، با این شیوه، استفاده کنند. در بخش دوم طرح کارت اعتباری که بر اساس نیاز مشتریان طراحی شده، برای اولین بار در چند دهه گذشته، ابزار تسهیلات مصرفی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد تا بتوانند در تنگناهای مالی، نیازهای خود را مرتفع کنند. به عبارت دیگر، این کارت‌ها قابلیت آن را دارند که بر اساس اعتبار مشتری، خط اعتباری مشخصی را در اختیار وی قرار دهند تا بتواند بر اساس توان مالی خودش در طول یک بازه طولانی مثلاً یک ساله، خرید کالا یا خدمات خود را در زمان کوتاه‌تری انجام داده یا در صورت نیاز فوری به کالا یا خدمت خاص و عدم کفایت وجه دراختیار خود، از امکانات کارت اعتباری نظیر تسهیلات عادی بانکی برای رفع نیازمندی خود استفاده کند. این امر، تحولی مهم در تغییر رویکرد بانک‌ها محسوب می‌شود که به جای اعطای وام‌های بزرگ به تولیدکنندگان و تجار، بخشی از منابع خود را به سمت مردم و مصرف کنندگان هدایت کنند. حمیدرضا غزنوی با بیان اینکه کاهش تعداد اقساط کارت اعتباری به 12 ماه و ورود کالاهای خارجی به طرح کارت اعتباری، درباره اینکه گفته می‌شد منابع بانک مرکزی به خرید کالاهای خارجی اختصاص پیدا نمی‌کند، گفت: منابع بانک مرکزی برای خرید کالاهای خارجی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
 



نماینده تولید کنندگان با بیان اینکه "درباره 18 ماهه شدن اقساط کارت اعتباری هم کار کارشناسی بسیاری انجام گرفته بود"، اظهار کرد: چطور ممکن است کسی که احتیاج به 10 میلیون تومان وام دارد، بتواند ماهیانه 900 هزار تومان قسط پرداخت کند؟

او در ادامه گفت: این کارت‌ها قرار است برای افرادی باشد که امکان خرید نقدی ندارند، اما با این اقساط سنگین، این طرح جذابیتی برای تحریک تقاضای مؤثر ندارد.

وی با بیان اینکه "در حال حاضر مردم می‌توانند با شرایط مناسب‌تر لوازم خانگی را به صورت قسطی از بازار خریداری کنند"، گفت: طرح‌های زیادی در گذشته برای تحریک تقاضا و کمک به تولید توسط بانک مرکزی اجرا شده است و اکثر آن‌ها شکست خورده است، بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که این طرح به سرنوشت طرح‌های قبلی دچار نشود.

ناصر حکیمی دیگر میهمان برنامه تیتر امشب درباره کارتهای اعتباری خرید کالا گفت: در طرح کارت اعتباری عام و جامع طرح های مختلفی قابل پیاده سازی است که یکی از آنها خرید کالاهای بادوام ایرانی است.



به گفته وی، کارت‌های اعتباری با نرخ مبادله ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با نرخ سود ۱۲ درصد و اقساط ۱۲ ماهه مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

حکیمی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی اعتبار 4200 تا 5000 میلیارد تومانی برای اجرا و شروع طرح در نظر گرفته و بعد از موافقت دستگاه های مربوط با دستورالعمل طرح، اجرایی می شود.

حکیمی یادآور شد: بحث کارت‌های اعتباری که قسمتی از آن به کارت خرید اعتباری مربوط می‌شود از دو ماه گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود، اما نگاه کوتاه‌مدت و محدود‌تر اولیه نسبت به طرح اولیه وجود داشت که با توجه به جلسات متعددی که با دستگاه‌های مختلف گذاشته شد به دیدگاه بلند‌مدت و جامع‌تر در این خصوص دست پیدا کردیم به‌ طوری که مقرر شد کارت اعتباری آن در اختیار مردم گذاشته شود که این کار اقدامی مهم در تغییر رویکرد نظام بانکی خواهد بود.

وی ادامه داد: در طرح کارت اعتباری عام و جامع می‌توان طرح‌های مختلفی پیاده‌سازی کرد که یکی از این طرح‌ها که بلافاصله فعال می‌شود طرح خرید کالاهای بادوام ایرانی است.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اظهار کرد: ابهامی در خصوص تامین اعتبار و میزان اعتبار صادره در این طرح وجود داشت که با هماهنگی بانک‌های عامل و بانک مرکزی به عنوان نقطه شروع در حد میزان اعلامی کالاهای ایرانی که در انبار است و متاسفانه اعداد متفاوتی اعلام می‌شود اعتبار چهار تا پنج هزار میلیارد تومانی اولیه برای اجرا و شروع طرح در نظر گرفته‌اند.

حکیمی با بیان این‌که بانک‌ها با تنگناهای مالی مواجه هستند، اضافه کرد: این در حالی است که احساس می‌شود با نقطه شروع خوبی که بانک مرکزی با توجه به مسائل تورمی فراهم کرده است طرح کارت اعتباری شروع به چرخش می‌کند و با استفاده از منابع خود بانک‌ها و فروشندگانی که توجه به تامین طرح می‌توانند به آن طرح اضافه شوند چرخ کارت‌ اعتباری با قوت خواهد چرخید.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اظهار کرد: ابهام دیگر این بود که در طرح قبلی کارت‌های 10 میلیون تومانی ذکر شده بود ولی اندازه اعتبار کارت تا 10 میلیون تومان است که این مبلغ بستگی به میزان و توان درآمدی اشخاص برای بازپرداخت آن دارد به‌طوری که اگر میزان درآمد سقفی در حدی است که اقساط بیشتر از 500 هزار تومانی را نمی‌تواند به صورت ماهانه پرداخت کند بدیهی است که کارت 10 میلیونی آن را بدهکار می‌کند، لذا مبلغ این کارت بستگی به میزان تحمل بازپرداخت اقساط به موقع را دارد؛ لذا حداقلی برای این کارت‌ها در نظر گرفته نشده اما به میزان حداقل حقوقی که در سطح کشور وجود دارد و نباید تمام درآمد افراد صرف بازپرداخت این کارت شود.

حکیمی با بیان این‌ که محاسبه و تنظیم میزان اعتبار کارت‌ها برعهده وزارت رفاه خواهد بود، تصریح کرد: همکاران ما در وزارت رفاه مسوول و متولی تعیین گروه‌های هدف اولیه هستند و این کار برای آحاد مردم خواهد بود و قرار نیست اشخاص خاصی این کارت را دریافت کنند، بنابراین در فازهای مختلف به تدریج با گروه‌های هدفی که وزارت رفاه تعیین می‌کند این کار در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.



احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیگر میهمان این برنامه با اشاره به طرحهای وزارت کار و تامین اجتماعی برای اعطای تسهیلات به گروههای هدف گفت: الویت ما بازنشستگان و مستمری بگیران است زیرا این گروه امکان پرداخت اقساط را دارند اما از سوی دیگر برای کسانی که از هیچ جایی حقوقی دریافت نمی کنند یارانه هایشان ضمانت پرداخت اقساطشان است. او در ادامه افزود: این طرح از هفته آینده در بعضی از استانهای همجوار تهران و شهرستانهای جنوبی به صورت آزمایشی اجرایی می کنیم بازنشستگان این شهرستانها می توانند کد ملی خود را به شماره 10001422 پیامک کنند و بعد از طی مراحل اداری که حدودا یک هفته طول می کشد نسبت به دریافت کارت اعتباری خود از بانک رفاه اقدام کنند، بازنشستگان لشکری و کشوری نیز از بانک صادرات و کارمندان دولت نیز از بانکی که حقوق خود را دریافت می کنند می توانند نسبت به دریافت کارت و تسهیلاتشان اقدام نمایند.
دانلود    

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن