محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853219674
غلامرضا گودرزی در گفتوگو با فارس: استکبار برای شعارهای اسلامی «الگویهای بدلی» میسازد/ نقشه راه داعش برای ایجاد بلبشوی جهانی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: غلامرضا گودرزی در گفتوگو با فارس:
استکبار برای شعارهای اسلامی «الگویهای بدلی» میسازد/ نقشه راه داعش برای ایجاد بلبشوی جهانی
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: استکبار جهانی سعی میکند با الهام از برخی اندیشهها و شعارهای اسلامی الگوسازی کنند؛ الگوهای بدلی که بتوانند کششی را که مردم جهان به انقلاب اسلامی پیدا کردهاند، منحرف یا مأیوس کنند.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، گروه تروریستی «داعش»، در حال حاضر تندروترین گروه تکفیری فعال در غرب آسیا به شمار میرود. این سازمان تروریستی با ترکیبی از نیروهای سلفی، وهابی و بعثی از حمایت آشکار و پنهان برخی از کشورها برخوردار است. داعشیها با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی در کشورهای مختلف دست به یارگیری زدهاند و متأسفانه امروزه شاهدیم افرادی که از اسلام حقیقی به دور ماندهاند و اطلاع درستی از قوانین و احکام اسلام ندارند پیوستن به گروه داعش را بهترین راهکار برای دفاع از مظلومان جهان میدانند. گفتوگویی با غلامرضا گودرزی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص شناخت ماهیت گروه تکفیری داعش و روشهای جذب افراد به این گروه داشتهایم که در ادامه میخوانید: * لطفاً توضیحی درباره نحوه فعالیت وهابیون امروزی بفرمایید و اینکه آیا میتوان مرزی میان وهابیت و داعش قائل شد؟ ما چیزی به نام وهابیت قدیم و جدید نداریم، همان وهابیتی که ریشه تاریخی داشته اکنون صحنه و شکل جدیدی را از خود نشان میدهد که اگر به فلسفه شکلگیری اندیشه وهابیت بازگردیم. وهابیت زمانی شکل گرفت یا یکی از مقاصد شکلدهی وهابیت این است که اختلاف در جامعه مسلمین بیندازد و این اختلاف انداختن در آن مقطعی است که ما نام آن را وهابیت قدیم میگذاریم که به یک شکل بوده و امروز تغییر مأموریت نداده، بلکه تغییر شکل داده، البته با یک تفاوت. اندیشه داعش بسیاری از مبانی خویش را از وهابیت وام گرفته است
پوستهای که وهابیت انداخته، سعی کرده در دو شکل باشد یعنی قسمت دوم سؤال شما؛ سعی میکند چیزی را که برخی از بزرگواران بهعنوان وهابیت جدید میگویند، حفظ کند و یک چیزی را از خودش بروز دهد و بر آن اصرار کند و بگوید که متعلق به من نیست، درحالی که بنده فکر میکنم اندیشه داعش حداقل بسیاری از مبانی خویش را از وهابیت وام گرفته است. داعش همان وهابیت است در یک فضای جدید. خود وهابیها اعتقاد دارند و در ظاهر هم بیان میکنند ارتباطی با داعش ندارند، برای همین هم بعضی از افراد در تقسیمبندیها میگویند وهابیت قدیم و وهابیت جدید. بنابراین وهابیت یک قسم بیشتر ندارد، بلکه شکل عملکرد آن را راهبردها و استراتژیهایش متفاوت شده، ولی مأموریت اصلی آنکه ایجاد اختلاف بین جامعه مسلمین است، تفاوتی نکرده است. از یک طرف دیگر مأموریت وهابیت، ضربه زدن به اسلام واقعی و اسلام ناب است. از این رو همان اندازه که ما فتواهای عجیب و غریب از علمای وهابی میبینیم که بعضاً با ذهن انسان هم جور درنمیآید، همان قدر هم خشونتها و حرکاتی از داعشیها میبینیم که در انسان بودن آنها شک میکند. شیوه رفتار داعش نه تنها مورد تأیید اسلام، بلکه مورد تأیید هیچ دینی نیست
* با توجه به اینکه بعضی از افراد، داعشیان را به مسلمانان منتسب میکنند پس چرا شاهدیم که گروه داعش در کشورهای مختلف با سایر ملیتها و ادیان به یارگیری میپردازد؟ اینکه داعشیها در کشورهای مختلف یارگیری میکنند منافاتی ندارد که ما آن را منتسب به اسلام بدانیم؛ چراکه هر اندیشهای اعم از مسلمان و غیرمسلمان، یکی از شعارهایی که میدهند این است که ما میخواهیم در جامعه جهانی یارگیری کنیم و طرفدارانی را پیدا کنیم. آنچه که به اعتقاد بنده شبهه ایجاد میکند در اینکه داعش واقعاً با اسلام ناب، علقهای داشته باشد، شیوههای عمل آنهاست و دیگر اینکه وقتی نگاه میکنیم در هیچ اندیشه اسلامی و مکاتب و ادیانی که داریم بهراحتی انسانکشی و کارهایی که داعشیان انجام میدهند تجویز نمیکنیم، لذا شیوه رفتار داعش نه تنها مورد تأیید اسلام، بلکه مورد تأیید هیچ دینی نیست. از آن طرف رسالت و هدفی که داعش در ظاهر برای خود تعریف میکند و گسترش خلافت اسلامی میگویند، قرائتی که از قرآن و اسلام دارند با هیچ منطقی سازگار نیست و همین موارد را میتوان مدنظر قرار داد که داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و اگر در ظاهر هم به مواردی تمسک میکند، برای اینکه حقیقتی را فهمیده است و آن اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و به برکت کارهایی که در جهان اسلام انجام شده است، اسلامخواهی و نگاه به اسلام موضوعیت پیدا کرده است. داعش نیز از این مسئله استفاده احساسی میکند و به نام اسلام و بدون توجه به روح اسلام، بدون توجه به اندیشه علما و بزرگان اسلام، فارغ از اینکه حتی شیعه یا سنی باشند، اعمالی را انجام میدهند که جامعه جهانی تلاش میکند تا آنها را به اسم اسلام ثبت کند، لذا صرف اینکه بگوییم آنها در کشورهای دیگر فعالیت میکنند و چرا خودشان را به اسلام منتسب میکنند، دلیلی نمیتواند باشد برای اینکه بتوانیم ارتباط آنها را با اسلام زیر سؤال ببریم. صهیونیزم جهانی و استکبار سعی میکنند با الهام از شعارهای اسلامی الگویهای بدلی بسازند
* مگر داعش چه جذابیتهایی دارد که از ملیتها گوناگون جذب آن میشوند؟ در چند سطح میتوان این سؤال شما را تحلیل کرد و پاسخ داد؛ یک سطح اولیه و ظاهر است. ظاهر قضیه این است که در سطح جامعه جهانی تعداد زیادی از افراد به داعش میپیوندند، عمدتاً هم با دو رویکرد. یک رویکرد بحث مالی است که آنها به مدد حامیانی که دارند پول خوبی خرج میکنند، یعنی غیر از کسانی که شعار مبارزه با داعش را در جهان سر میدهند، امروزه در پشت پرده حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از داعش دارند، به برکت این کارها،آنها پولهایی را خرج کرده و افرادی را جذب خویش میکنند. نکته دومی که ظاهر قضیه نشان میدهد خشونتی است که آنها انجام میدهند و اصرار دارند این خشونتشان را منتشر کنند، شاید این ذهنیت را بیاورد که داعشیها به دنبال جذب کردن آن گروه از مردم دنیا هستند که کشور و اندیشه خاصی ندارد لذا از آمریکا جذب میکنند از کشورهای اسلامی هم جذب میکنند. کسانی که انگیزه خشونت کردن در دنیا دارند، بالاخره یک بخشی از مردم جهان برای انجام کارهای خشن و خشونتطلب آماده هستند و میبینیم که آنها جذب داعش میشوند. پایداری که مردم ایران انجام دادند، در برابر قدرتهای مختلف که البته این پایداری سخت بود و انشاءالله مردم تا پایان راه موفق باشند، این الگویی است برای مردم جهان. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده میکنیم که صهیونیزم جهانی و استکبار سعی میکنند با الهام از برخی اندیشهها و شعارهای اسلامی الگوسازی کنند؛ الگوهای بدلی که بتوانند این خواست مردم و میلی که مردم جهان به انقلاب اسلامی پیدا کردهاند را منحرف یا مأیوس کنند و یا اینکه حداقل آن را در الگویی که میخواهند وارد کنند. داعش با گسترش عملیات خشونتآمیز تلقین میکند که در سطح جامعه جهانی طرفداران زیادی دارد
مشاهده میکنید که ما انواع و اقسام اسلامهای ساختهشده را بعد از انقلاب در اطرافمان، تبلیغ میشود. مثل اسلامِ فقط به دنبال توسعه و رفاه رفتن، یا مثل اسلام بنیادگرا، اسلام خشن و خشک که بیمنطق جلوه میکند، همانند جریانهای تکفیری تا اسلامهای منفعل. بنابراین در این سطح از تحلیل، سختگیری زیادی که داعشیها دارند، برنامهای است که تنظیم شده برای اینکه در برابر قدرت اسلامی، محور مقاومت، یک نسخه بدلی را گسترش داده و از آن حمایت میشود. سطح دیگری از تحلیل را اگر نگاه کنیم که به ذهنم میرسد این سطح تحلیل را کمتر به آن پرداختهایم، این است که داعشیها شاید بیش از آن چیزی که هستند، تبلیغ میکنند و خودشان را نشان میدهند. اصراری که داعشیها بر گسترش عملیاتشان در اقصی نقاط جهان دارند؛ از استرالیا گرفته تا آفریقا، آسیا و اخیراً هم اروپا و با یک احتمالی به زودی در آمریکا و آمریکای لاتین. اینکه تأکیدشان بر گسترش عملیات خشونتآمیز، این مسئله را تلقین میکند که در سطح جامعه جهانی طرفداران زیادی دارند و یک بخش آن میتواند تبلیغاتی باشد. سطح آخر تحلیل به این نکته بازمیگردد که آنها موفق شدند از یک عنصر مهم بهرهبرداری کنند و آن عنصر بازگشت به ایمان است. اگر دقت کنید در کل جوامع جهانی امروز، مردم میخواهند به سوی ارزشها و به سوی ایمان بازگردند. این یک بحث مفصلی است که چرا بازگشت به ارزشها شیوع پیدا میکند؟ بخشی از این بازگشت، خانواده است، بخش بازگشت به ادیان است اعم از اسلام، مسیحیت و... فکر میکنم داعشها این روحیه را درک کردهاند و از آن استفاده میکنند، البته نه استفاده عقلانی و منطقی. متأسفانه داعش از خواست و نیاز واقعی ملتها بهرهبرداری کرده و افرادی را به خود جذب میکنند، بعضاً در نیروهای داعشی که گروهبندیهای مختلفی دارند با افرادی برخورد میکنیم که انصافا بر این باورند که مسیر درستی را سپری میکنند و به سوی ارزشهایی حرکت میکنند که در ذهن دارند، اما واقعیت این است که آنها بازی خوردهاند و مسیر انحراف را به سرعت طی میکنند، اگر در این چند سطر تحلیل کنیم عمده سؤال شما پاسخ داده میشود. جوانان اروپایی در پیوستن به داعش، اندیشه بدلی و ساختگی که حاوی پیام عدالت بوده اما در باطن چیزی از عدالت را همراه ندارد را پذیرفتهاند
* علت اصلی جذب و گرایش اروپاییها به داعش چیست؟ درباره خود اروپاییها علت را در سه بحث میدانم: عامل اول به همان موضوع گرایش به ارزشهای اسلامی و انسانی بازمیگردد، یعنی انسان اروپایی را انسانی میدانم که هرچند زندگی به ظاهر مرفه و قابل قبولی دارند، اما در باطن دارای یک زندگی بدون هویت شده و دنبال اندیشهای میگردد که این هویت را به او بدهد، به همین دلیل میبینیم در اروپا شیطانپرستی رشد میکند، گرایش به داعش رشد میکند و سایر اندیشهها نیز رشد میکنند، بسته به اینکه چگونه تبلیغ و یارگیری میکنند اندیشههای گوناگون مورد توجه قرار میگیرند. عامل دوم: خشونت و میدانی است که مهیا شده تا افراد مختلف خشونتها و عقدههای درونی خویش را بروز دهند و نکته سوم که بیشتر درباره اروپا صادق است این است که ریشههای تاریخی (در اروپا افراد مهاجم و دورگه زیاد داریم) بخشی از ظلمها و بیعدالتیهایی که در طول تاریخ انباشته شده است، جوانان امروز اروپا را به این سمت برده که دنبال یک اندیشه بدلی و ساختگی که پیام عدالت را در دست گرفته، اما در باطن چیزی از عدالت را همراه ندارد را بپذیرد. این سه مورد درباره اروپا اثرگذار است، اما این به معنای نفی روشهای عجیب و تأثیرگذاری که آنها برای جذب مخاطب استفاده میکنند را نباید فراموش کرد. از این رو باید بپذیریم که متأسفانه، امروز داعشیان از ابزاری برای جذب نیرو استفاده میکنند، چه در پیام و چه در انتقال پیام، چه در محتوای پیام و... برای مخاطب میتواند جذابیت کاذب ایجاد نموده و افراد را به سمت خود جذب کند. * آیا در پیوستن افراد با ملیتهای گوناگون به داعش، تفاوتهایی وجود دارد که شما این عوامل را مختص اروپاییها ذکر کردید؟ داعشیها از روشهای خاصی برای یارگیری استفاده میکنند یکی از این روشها آن است که آنها سعی میکنند با هر ملتی در هر منطقه جغرافیایی، هر آداب و رسومی بنا بر مقتضیات مخاطبان خود، پیامشان را با زبان مخاطب بگویند. بهطور مثال مردم آفریقا را با یک سری تبلیغات در بخشی از آموزههایشان جذب خودشان میکنند. خاورمیانه یک طور و اروپا را هم شیوهای دیگر. در کشورهای آفریقایی، انگیزه پیوستن به داعش بیشتر انگیزههای مالی و انگیزههای ناشی از کمبود دانش و اطلاعات در این کشورها است، اگر پایههای اعتقادی، ایمانی و علمی در کشوری ضعیفتر باشد، بالتبع خیلی سریعتر در برابر شبههها میشکنند، اما همین داعشیها در کشورهایی که مردم آنجا از نظر مبانی معرفتشناسی و هستیشناسی قویتر هستند کمتر با سلاح شبههافکنی یارگیری میکنند و بیشتر روی حوزههای دیگری از تفکر خویش متمرکز میشوند این مدل جذب نیرو در داعش قابل مطالعه است، البته به یاد داشته باشیم مواردی که برشمردیم به معنای این نیست که از داعش یک بت بزرگ بسازیم. داعشیها از روشهای خاصی برای یارگیری استفاده میکنند یکی از این روشها آن است که آنها سعی میکنند با هر ملتی در هر منطقه جغرافیایی، هر آداب و رسومی بنا بر مقتضیات مخاطبان خود، پیامشان را با زبان مخاطب بگویند
در واقع اینها از باب «وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» است، یعنی داعشیها فکر میکنند رو به جلو حرکت میکنند و پیروز و موفق هستند، اما در تدبیر الهی شکست خواهند خورد و به زودی از صحنه فضای بینالملل از بین میروند، ولی این را هم باید بپذیریم که داعشیها حرکتی را شروع و اقدامی پایهگذاری کردند که جهان سالها در آثار او خواهد ماند، چیزی که معمولاً بنده با عنوان «ویروس» از آن نام میبرم و این ویروسی که به جان جامعه جهانی افتاده، سالها طول میکشد که از این بدن بیرون برود، شرط آن هم این است که همه ما در سطح جهانی عزم و اراده از بین بردن این ویروس را داشته باشیم، وگرنه این ویروس ماندگار خواهد شد. هر از چندگاهی هم یک تغییر شکلی و هویتی میدهد و با عناوین مختلف بروز خواهد کرد و جهانیان را درگیر خودش میکند. * تحلیل شما از حمله تروریستی که در پاریس انجام شده چیست؟ آینده داعش را چگونه میبینید؟ برای اینکه داعش را ریشهکن کرد باید ریشه شکلگیری داعش را خشک کرد، اگر ما ریشه را خشک نکنیم ممکن است بخشی، شاخهای را قطع کنیم، اما چون این ریشه باقی مانده از جای دیگری سرباز خواهد زد به نظر بنده ریشه شکلگیری داعش برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام است. اگر بخواهیم داعش را از منظر اروپاییها تحلیل کنیم باید بگوییم برای اینکه اروپا بتواند نسخه بدلی از اسلام ارائه دهد، برای اینکه اسلامهراسی را در اروپا و آمریکا جدی کنند برای اینکه مسلمانان را بیمنطق و خشن جلوه دهند ویروس داعش را در آزمایشگاههایشان تولید و سپس آن را منتشر کردند، اما اگر همین سطح را بپذیریم که آنها فهمیدهاند اشتباه کردهاند راه آن صِرف مبارزه با این ویروس نیست، بلکه باید با اندیشهای که فکر میکند هر از چندگاهی میتواند با ایجاد اختلاف در جامعه ادیان و جامعه مسلمین به منفعتهای کوتاهمدت میرسد، مخالفت و مبارزه کرد، یعنی چه که فرانسه پیشگام شده و قطعنامهای را به کشورهای دیگر داده است، بلکه آنها باید واقعاً اراده کرده و چنین رفتارهایی را کنار بگذارند. برای اینکه اروپا بتواند نسخه بدلی از اسلام ارائه داده و اسلامهراسی را در اروپا و آمریکا جدی کند ویروس داعش را در آزمایشگاههایشان تولید کردند
بنده خیلی خوشبین به این قطعنامهها نیستم، چون آنها قطعنامه میدهند برای از بین بردن داعش، همان زمان هم قطعنامه صادر میکنند برای حمایت از بخشی از نیروهایی در منطقه که آنها نیز حرکتهایی شبیه داعش در منطقه دارند همچنین تروریستها را تقسیم میکنند به تروریستهای خوب و بد. نتیجه این نوع تقسیمبندی اگر ما حتی موفق هم شویم که در طول یکی دو سال داعش را از بین ببریم چند وقت دیگر گروه دیگری با نام دیگری شکل میگیرد و همین حوادث دوباره تکرار میشود. فکر میکنم به جای صدور قطعنامه و... باید ریشه اصلی را خشک کنیم و ریشه اصلی را باید در تفکر کسانی پیدا کنیم که از داعش حمایت میکنند و آن را تولید کردند و به جان جامعه جهانی انداختهاند، البته امروز داعشیها هم هر از چندگاهی بهصورت آنها نیز خراشی میزنند و این یک چیز طبیعی است. *وهابیها تا کجا و تا چه مرزهایی با داعش ممزوج شدهاند و داعشیان چه اندازه اندیشههای وهابیت را پیش میبرند؟ انسانی که در حال غرق شدن است معمولاً آن لحظهای که به سمت غرق شدن میرود، بیشتر دست و پا میزند تا جایی که ناامید میشود و دیگر دست و پا نمیزند و غرق میشود. این ذهنیت را داشته باشیم که برخی مواقع، اگر داعش حرکتهایی به اصطلاح بیشتر انجام میدهد و یک روز در فرانسه، روز دیگر در انگلیس و... حرکتهایی انجام میدهد، لزوماً این بدان معنا نیست که روز به روز در حال قویتر شدن است و ممکن است این زیاد شدن فعالیتها به معنای دست و پا زدنهای آخر داعش باشد. آیا داعش ماهیتی وهابی دارد یا خیر؟ عملکرد مردم جهان، محور مقاومت و کشورهایی که داعیه مبارزه با داعش دارند، بسیار در تحلیل آینده تحولاتی که پیش روی ما قرار دارد، اهمیت دارد
وهابیت قدیم اندک اندک به این اندیشه و فکر میرسد که نباید بیش از اندازه روی داعش سرمایهگذاری کند و اگر میخواهد حفظ شود و به تعبیر بنده آن ریشه اختلاف را نگه دارد، الان نانش در این است که مسیرش را از داعش جدا کند، البته اخیراً هم مشاهده کردهایم که حاضر نشدند بهطور دقیق و روشن و شفاف، موضعگیری کنند، اما پیشبینی بنده این است که شاید طی هفتههای آینده، جریان وهابی حاکم از داعش کاملاً بیزاری جسته و دیگر حمایتی از داعش نکند، چرا، چون تاریخ مصرف اندیشه داعش تمام شده است و شاید از همین جا میتوان این برداشت را داشت که حمله به فرانسه و این جوّی که علیه داعش شکل گرفته، آغازی باشد برای این حرکت و پایان کار داعش است. باز هم تأکید میکنم چون ریشهها خشک نشده و با ریشهها مبارزه نمیشود جریان وهابی به زودی یک جریان دیگری را عَلَم خواهد کرد و سعی میکند که این اختلاف را حفظ کند، باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقی میافتد، ضمن اینکه عملکرد مردم جهان، محور مقاومت و کشورهایی که داعیه مبارزه با داعش دارند، بسیار در تحلیل آینده تحولاتی که پیش روی ما قرار دارد، اهمیت دارد که بتوانیم به یک جمعبندی نهایی برسیم. انتهای پیام/ک
http://fna.ir/UXEPGA
94/09/18 - 12:59
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]
صفحات پیشنهادی
کارگردان «نجم الثاقب» در گفتوگو با فارس عشق به صاحب عزا مرارتهای اجرای نمایش را برایمان آسان کرد/
کارگردان نجم الثاقب در گفتوگو با فارسعشق به صاحب عزا مرارتهای اجرای نمایش را برایمان آسان کرد انتظار جهان از جمهوری اسلامی ایران چیست کارگردان نمایش دو زبانه نجم الثاقب که به مدت 10 روز در مسیر پیاده روی زائران به کربلا اجرا شد تأکید کرد دشواری های فراوان چنین اجرایی فقط بهدر گفتوگو با فارس مطرح شد « امکان مینا» در فجر سیوچهارم رونمایی میشود/ موسیقی فیلم را محمدرضاعلیق
در گفتوگو با فارس مطرح شد امکان مینا در فجر سیوچهارم رونمایی میشود موسیقی فیلم را محمدرضاعلیقلی میسازدفیلم سینمایی امکان مینا ساخته کمال تبریزی با موضوع اجتماعی مربوط به دهه 60 مراحل فنی خود را سپری میکند و در فجر سیوچهارم رونمایی خواهد شد منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینکارگردان فیلم سینمایی «پی22» در گفتوگو با فارس «پی22» مخاطبش را صدا خواهد زد/استفاده از ه
کارگردان فیلم سینمایی پی22 در گفتوگو با فارسپی22 مخاطبش را صدا خواهد زد استفاده از هادی ساعی دو دلیل داشتحسین قاسمی جامی گفت در ارتباط با دفاع مقدس همواره در ذهن جوانها سوالهایی وجود دارد که باید به درستی به آنها پاسخ داده شود با این نگاه پی22 مخاطب خود را صدا خواهد زد حسینمحمد ناصری در گفتوگو با فارس داوری بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فردا انجام میشود
محمد ناصری در گفتوگو با فارسداوری بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فردا انجام میشودمحمد ناصری از تاخیر یک روزه در برگزاری داوری نهایی دو شاخه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جایزه شهید حبیب غنی پور خبرداد محمد ناصری دبیر پانزدهمین دوره جایزه شهید غنیپور در گفتوگو با خبرنگارجعفر ابراهیمی در گفتوگو با فارس: کتاب کودک فرصتی برای سودجویان و شهرتطلبان/ «محله برو بیا» به ادبی
جعفر ابراهیمی در گفتوگو با فارس کتاب کودک فرصتی برای سودجویان و شهرتطلبان محله برو بیا به ادبیات کودک کمک کرد ضربه فضایمجازی به ادبیاتیک شاعر و نویسنده کودک و نوجوان گفت برنامه تلویزیونی محله بهداشت و محله برو بیا از برنامههایی بود که تولید شد و به ادبیات کودک کمک کرد ودر گفتوگو با فارس مطرح شد مهمترین دغدغه استاد «علامی» تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب بود+فیلم
در گفتوگو با فارس مطرح شدمهمترین دغدغه استاد علامی تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب بود فیلمیکی از شاگردان استاد علامی با اشاره به خصوصیات شخصیتی این چهره قرآنی گفت مهمترین دغدغه ایشان تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب بود بر همین اساس همواره برای تحقق منویات معظمله تلاش میکرد &در گفتوگو با فارس عفیفه: ادامه سریال «پریا» در شهرک چشمه/ افسانه بایگان جدیدترین بازیگر
در گفتوگو با فارسعفیفه ادامه سریال پریا در شهرک چشمه افسانه بایگان جدیدترین بازیگرتهیه کننده مجموعه تلویزیونی پریا گفت پانزده درصد از پریا مقابل دوربین حسین سهیلی زاده رفته است و در حال حاضر عوامل در لوکیشنی واقع در شهرک چشمه مشغول تصویربرداری هستند «اسماعیل عفیفه&raquمیرزایینسب در گفتوگو با فارس: داوری مرحله کشوری جشنواره «مدهامّتان» الکترونیکی شد/ پیامک کارنامه 1
میرزایینسب در گفتوگو با فارس داوری مرحله کشوری جشنواره مدهامّتان الکترونیکی شد پیامک کارنامه 10 دقیقه بعد از تلاوتدبیر جشنواره مدهامّتان با اشاره به تغییرات در داوری و اعلام نتایج این جشنواره گفت هر داور با یک رایانه ریزنمرات شرکتکنندگان را ثبت میکند و 10 دقیقه پس از پایانحجتالاسلام عباسی در گفتوگو با فارس: «شفاعت» هدف عاشوراست یا نتیجه آن/ پاسخ به شبههای درباره «
حجتالاسلام عباسی در گفتوگو با فارس شفاعت هدف عاشوراست یا نتیجه آن پاسخ به شبههای درباره نور واحد بودن ائمهمدیر بخش شبهات شبکه ولایت گفت واقعه کربلا به این دلیل رخ نداد که ما شفیعی برای گناهان خود داشته باشیم بلکه نتیجه این واقعه نیل سیدالشهدا ع به بالاترین درجات شفاعت و وامنصور انوری در گفتوگو با فارس: آغاز نگار بخش دوم «جاده جنگ» با نام موقت «گذرگاه»/ جلد هشت
منصور انوری در گفتوگو با فارس آغاز نگار بخش دوم جاده جنگ با نام موقت گذرگاه جلد هشتم منتشر میشودمنصور انوری از انتشار جلد هشتم رمان جاده جنگ و مجموعه دو جلدی از عشق آباد تا عشق آباد خبرداد و گفت بخش دوم رمان جاده جنگ با عنوان موقت گذرگاه تالیف می شود منصور انوری نویسنده در گ-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها