تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819055233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگردان «نجم الثاقب» در گفت‌وگو با فارس عشق به صاحب عزا مرارت‌های اجرای نمایش را برایمان آسان کرد/ انتظار جهان از جمهوری اسلامی ایران چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارگردان «نجم الثاقب» در گفت‌وگو با فارس
عشق به صاحب عزا مرارت‌های اجرای نمایش را برایمان آسان کرد/ انتظار جهان از جمهوری اسلامی ایران چیست؟
کارگردان نمایش دو زبانه «نجم الثاقب» که به مدت 10 روز در مسیر پیاده روی زائران به کربلا اجرا شد، تأکید کرد: دشواری های فراوان چنین اجرایی فقط به عشق صاحب عزا برای گروه آسان شد.

خبرگزاری فارس: عشق به صاحب عزا مرارت‌های اجرای نمایش را برایمان آسان کرد/ انتظار جهان از جمهوری اسلامی ایران چیست؟



سعید اسماعیلی کارگردان نمایش «نجم الثاقب» درباره پشت سر گذاشتن دومین تجربه اجرای نمایش در مسیر پیاده روی زائران به کربلا اظهار کرد: کار کردن در این مسیر سختی ها و مرارت های فراوان خود را دارد. به ویژه که تهیه و تدارکات در کشور عراق به شدت با مشکل روبرو است. وی افزود: کار هنری در این کشور چه به لحاظ هزینه ای و چه از نظر تهیه پیچیدگی‌ها و مرارت‌هایی دارد که برخی از آنها به وجود همیشگی جنگ در این کشور ارتباط دارد.


این کارگردان تصریح کرد: ما برای کوچکترین هماهنگی‌ها نیز دشواری بسیاری تحمل کردیم. از سوی دیگر با بروکراسی های خاصی روبرو بودیم اما مهمترین چیزی که باعث شد علیرغم این مسیر ناهموار، دست به چنین کاری بزنیم، علاقه و عشق شدید به این دست فعالیت ها است. اسماعیلی یادآور شد: باید انگیزه قوی داشته باشیم تا بتوانیم چنین سختی هایی را تحمل کنیم و مهم تر از آن هم که توکل به خدا بود که ما را یاری کرد.

  وی با بیان اینکه گروه «فصل شیدایی» با تمام وجود و خالصانه مشغول اجرا بود، تأکید کرد: تک تک اعضای گروه ما بدون ریا وغل وغش یا جایگاه حرفه ای خود، سخت مشغول کار بودند. چرا که این سختی ها، در مقابل امر خطیری چون خدمتگزاری به زائران سیدالشهدا، ناچیز و بی‌ارزش است.
کارگردان «نجم الثاقب» ادامه داد: به همه افرادی که از ایران قصد خدمتگزاری به زائران در این مسیر را دارند، پیشنهاد می‎کنم که به لحاظ فرهنگی هم مشغول به کار شوند. شکی نیست که هرگونه خدمت به زوار مأجور درگاه صاحب عزا است اما از جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود که فعالیتهای متفاوت‌تری داشته باشد.
اسماعیلی تصریح کرد: انتظار جهانی از جمهوری اسلامی این است که به فعالیتهای فرهنگی و خوراک روح بپردازد. البته بازهم تاکید می‌کنم هرگونه خدمتگزاری با ارزش و قابل ستایش است اما این مسیر بیش از هرچیز احتیاج به تولید و اشاعه خوراک روح دارد.  

کارگردان «آبی ترین وصال» در پایان اعلام کرد: در واقع این مرارت ها فقط به عشق صاحب عزا برای ما آسان شد. امیدوارم که این ناچیز، در دربار پرعظمت صاحب ایام، قبول افتاده باشد.
اجرای «نجم الثاقب» تولید مرکز مُهنا، در مسیر نجف به کربلا و در عمود 285 موکب امام رضا (ع) به کارگردانی سعید اسماعیلی از دوشنبه دوم آذر (11 صفر) آغاز شد و تا 11 آذر (19 صفر) ادامه داشت.
دیگر عوامل اصلی این نمایش عبارتند از مجری طرح: محمد نیاکان، طراح نور: عباس رحمانی، طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، مدیر تولید: نادر قنبری، پخش صداوتصویر: سیدحنیف خیرالامور و جلوه های ویژه: رضا ترکمان. انتهای پیام/

http://fna.ir/9L81YZ





94/09/15 - 14:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن