تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812717159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لبخند روي لبش خشكيد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لبخند روي لبش خشكيد!
از چند سال پيش بود كه عزم نهادهاي نظارتي و قضايي براي برخورد با فساد در فوتبال ايران كه روز به روز گسترده‌تر مي‌شد، جزم شد. مجلسي‌ها در كميسيون اصل نود پرونده فساد در فوتبال را باز كردند و آن‌سو وزارت اطلاعات هم با توجه به اخباري كه درباره افزايش تخلفات مالي و اخلاقي در فوتبال به گوش مي‌رسيد، وارد عمل شد.
نویسنده : سعيد احمديان 


از چند سال پيش بود كه عزم نهادهاي نظارتي و قضايي براي برخورد با فساد در فوتبال ايران كه روز به روز گسترده‌تر مي‌شد، جزم شد. مجلسي‌ها در كميسيون اصل نود پرونده فساد در فوتبال را باز كردند و آن‌سو وزارت اطلاعات هم با توجه به اخباري كه درباره افزايش تخلفات مالي و اخلاقي در فوتبال به گوش مي‌رسيد، وارد عمل شد. دستگيري برخي مديران رسانه‌ها در زمستان 87 در همين راستا بود. چهار سال بعد در سال 91 بود كه خبر بازداشت علي كفاشيان مثل بمب صدا كرد. پيش از او شهاب دادگرن‍ژاد، مشاور رئيس فدراسيون فوتبال بازداشت شده بود و رفتن علي كفاشيان به اوين هم در همين راستا ارزيابي شد.
«ابهامات مالي» مسئله‌اي بود كه به گفته منابع آگاه پاي رئيس فدراسيون را به اوين باز كرده بود، هرچند او ابتدا سعي كرد از احضارش به عنوان يك مطلع خبر دهد، اما در ادامه تأييد كرد كه به عنوان متهم احضار شده و يك شب را در اوين گذرانده است. كفاشيان اما با قرار كفالت از زندان آزاد شد و به نظر مي‌رسد پرونده مورد نظر در دادستاني تهران مفتوح است. پس از آن ماجرا در دو سال اخير با ورود مجلس به پرونده فساد در فوتبال، اتهامات زيادي متوجه فدراسيون شده است، از ابهامات مالي فدراسيون تا همكاري با هوشنگ مقدس يك ايراني مقيم دبي كه مدت زماني هم سرپرست تيم ملي بود. اين مسائل سبب شده تا علي كفاشيان همواره در معرض اتهام باشد، با وجود اين او همواره گفته است كه «ترسي ندارد چون حسابش پاك است.»
    ***

پس از امروز و فردا شدن قرائت گزارش مجلس درباره پرونده فساد در فوتبال، ديروز خبري منتشر شد كه به نظر مي‌رسد تحركات براي برخوردها با تخلفات فوتبالي‌ها شدت گرفته است. ماجرا از اين قرار بود كه حوالي ظهر روز يك‌شنبه 15 آذر نهادهاي مسئول با ورود به فدراسيون فوتبال و دفتر علي كفاشيان پس از انجام تحقيقات اوليه صورت‌جلسه‌اي را تنظيم كرده و به گفته‌ برخي منابع خبري اسنادي را با خود برده‌اند كه گويا اين اقدام به دليل گزارش يا گزارشاتي عليه عملكرد فدراسيون فوتبال صورت گرفته است. مأموران مذكور وجه نقد و ارز موجود در اتاق علي كفاشيان را نيز صورت‌جلسه و فعلاً ضبط كر‌ده‌اند تا بررسي‌هاي لازم انجام شود.
گفتني است اينگونه بررسي‌ها و تحقيقات نهادهاي بازرسي در كشورهاي صاحب فوتبال نظير ايتاليا، فرانسه، آرژانتين و آلمان نيز طي سال‌هاي اخير بارها ديده شده و حتي پليس با دخالت و ورود ضربتي اقداماتي را در جهت تضمين فضاي پاك و سلامت فوتبال انجام داده است كه حتي منجر به دستگيري بزرگ‌ترين چهره‌هاي فوتبالي دنيا هم شد و مورد استقبال جامعه جهاني ورزش هم قرار گرفت. حالا در روزهايي كه مقر فيفا در زوريخ هر روز شاهد حضور پليس و دستگيري متهمان به فساد مالي است،  در ايران هم نهادهاي امنيتي، نظارتي و قضايي به پرونده‌هاي مالي فدراسيون فوتبال ورود پيدا كرده‌اند تا در صورت احراز شدن تخلف، با متهمان برخورد كنند.
ديروز حراست وزارت ورزش و جوانان تأييد هم كرد كه نهادهاي اطلاعاتي به فدراسيون فوتبال مراجعه كرده‌اند و تحقيقاتي را درباره برخي موارد به انجام رسانده‌اند. رضا حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان با تأييد اين اقدام توسط نهادهاي اطلاعاتي، به خبرگزاري ايسنا گفت: «اتفاق توسط نهادهاي مسئول رخ داده و اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است. اطلاعات دقيق‌تري از اين موضوع در حال حاضر وجود ندارد. نفياً يا اثباتاً چيزي در اين باره تأييد يا رد نمي‌شود، در حال حاضر نيز نمي‌توان جزئيات بيشتري را در اين رابطه بيان كرد. اگر لازم باشد در آينده در اين باره توضيحاتي داده خواهد شد.
همچنين برخي منابع آگاه ديروز خبر از ورود نهاد‌هاي اطلاعاتي به پرونده قرارداد 160 ميلياردي سازمان ليگ و كانون تبليغاتي ايران نوين هم داده‌اند و گفته مي‌شود  مأموران با حضور در دفتر سازمان ليگ در ميدان شيخ بهايي، از مسئولان مدارك اين قرارداد را درخواست كرده‌اند تا با اين اتفاقات در فاصله سه ماه به انتخابات فدراسيون فوتبال، روزهاي خبرسازي در انتظار فوتبال ايران باشد.


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن