تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816141549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سينمايي دستگيري ريگي را مي‌سازيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سينمايي دستگيري ريگي را مي‌سازيم
مديرعامل جديد انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گفت كه «نگاه ما نگاه ملي است»، اما در عين حال از ساخت چند مستند با مضمون سياسي در اين انجمن خبر داد.
نویسنده : ایزد مهرآفرین 


مديرعامل جديد انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گفت كه «نگاه ما نگاه ملي است»، اما در عين حال از ساخت چند مستند با مضمون سياسي در اين انجمن خبر داد.
به گزارش «جوان»، محمدحسين نيرومند كه چهار ماه پيش به عنوان مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس حكم گرفته است‌، توضيحاتي درباره برنامه‌هاي متعدد اين انجمن در ماه‌هاي آينده ارائه كرد اما به اين نكته هم اشاره كرد كه به دليل كمبود بودجه، ممكن است بخشي از اين برنامه‌ها محقق نشود. نيرومند كه روز يك‌شنبه 15 آذرماه در اولين نشست خبري خود در بنياد فرهنگي «روايت» سخن مي‌گفت، در ابتدا با تقدير از مديران پيشين انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس اضافه كرد: اواخر مديريت پيشين انجمن، تصميم‌گيري در حوزه توليد دچار مشكل شد، در حالي كه مهم‌ترين اولويت من تمركز بر توليد است و در حال حاضر تمامي كارهاي حرفه‌اي سينمايي در انجمن متمركز شده هرچند طبيعتاً تغيير مديريت باعث توقف يكسري پروژه‌ها مي‌شود، اما در هر حال در اين مدت، بخشي از معوقات قبلي ما پرداخت شده و در حال حاضر آماده كارهاي جدي به ويژه در حوزه توليد هستيم. او كه پيش از اين در بخش فيلم حوزه هنري فعال بوده است، يكي از مشكلات اساسي توليد فيلم را بحث فيلمنامه دانست و افزود: يكي از برنامه‌هاي مهم ما كه در شوراي عالي فيلم انجمن تصويب شده، موافقت با نگارش 30 فيلمنامه است كه آن را به عنوان يكي از فعاليت‌هاي امسال در دستور كار داريم. البته طبيعتاً همه اين آثار به توليد نمي‌رسند، اما نفس حمايت از نويسنده براي ما مهم است. ضمن اينكه بخشي از اين 30 عنوان را مطابق با نيازها و اولويت‌هايمان به صورت پيشنهاد به فيلمسازان ارائه مي‌كنيم. نيرومند ادامه داد: در حوزه توليد دو پروژه بزرگ داريم كه يكي از آنها ساخت فيلمي درباره دستگيري «ريگي» است، چون جاي چنين فيلمي كه بحثي ملي و استراتژيك دارد، در سينماي ما خالي است. از سوي ديگر پروژه دوم به دو كودتاي ناكام امريكا در ايران كه سال‌هاي 57 و 59 طراحي شده بود مي‌پردازد و تصميم داريم هر دو كار را در جشنواره مقاومت رونمايي كنيم.
مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس از ساخت 20 مستند داستاني به عنوان ديگر مصوبه انجمن ياد كرد و ادامه داد: تصميم داريم توليد مستندهاي سياسي را جدي بگيريم زيرا شبكه‌هاي خارجي به شدت دنبال تحريف انقلاب اسلامي هستند و بخش‌هاي ديگر هم خيلي به اين نياز پاسخ نمي‌دهند اما با توجه به تعريف انجمن‌، وظيفه خود مي‌دانيم تا اين تحريف‌ها را پاسخ دهيم، بنابراين سال آينده حداقل هفت مستند سياسي با كيفيت بالا توليد مي‌كنيم.
نيرومند اضافه كرد: جريان نفوذ هم يكي از حوادث تاريخي است كه به آن توجه خواهيم كرد، به عنوان مثال بحث نفوذ منافقين در بيت آقاي منتظري يا بحث نفوذ ژنرال «هايزر» كه زمينه را براي كودتا و بازگشت بختيار در سال‌هاي اوليه انقلاب فراهم كرده بود، از موضوعات مورد توجه ماست. وي با اشاره به اينكه محمد خزاعي دبيري دوره آينده جشنواره فيلم مقاومت را برعهده دارد، افزود: فراخوان جشنواره تصويب شده و قرار است اين جشنواره مهرماه آينده برگزار شود. مدير انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس بحث آزادانديشي در حوزه سينما و دين را يكي ديگر از امور مهم برشمرد و از آن به عنوان كاري كه بر زمين مانده است، ياد كرد.
او درپاسخ به پرسش خبرنگار «جوان» درباره اينكه چرا ساخت پروژه «ريگي» كه پيش از اين قرار بود در حوزه هنري انجام شود‌، تحقق پيدا نكرده است‌، تصريح كرد: مسئوليت من در حوزه هنري خيلي زود به سر رسيد و متأسفانه در سيستم توليد كشور همه منتظرند تهيه‌كننده و كارگردان فيلمنامه‌اي بياورند در حالي كه جاهايي مانند انجمن نبايد منفعل باشد بلكه بايد موضوعات استراتژيك را شناسايي كند، فيلمنامه بنويسد و كارگردان خوش‌ذوقي را براي ساخت فيلم دعوت كند. اين مدير سينمايي اضافه كرد: البته قدري مشكل داريم زيرا كارگردان‌هاي ما كه عمدتاً نويسنده هم هستند‌، جمله‌اي مي‌گويند كه قشنگ هم نيست. آنها مي‌گويند «سفارشي كار نمي‌كنيم» بنابراين پيدا كردن يك كارگردان حرفه‌اي براي ساخت اين پروژه‌ها قدري مشكل است. از سوي ديگر بايد براي كار ملي افرادي را انتخاب كرد كه در سطح ملي باشند. نيرومند در ادامه در پاسخ پرسشي ديگر از خبرنگار «جوان» درباره حمايت از كارگردان‌هاي كاربلد در حوزه ساخت فيلم‌هاي دفاع مقدس توضيح داد: اصولاً اين فيلمنامه‌ها بايد ملي تلقي شوند و گروه‌هاي مختلف بايد توانشان را جمع كنند تا يك فيلم فاخر ساخته شود. هيچ نهادي به تنهايي نمي‌تواند بودجه را تأمين كند اما تجميع بودجه چندين نهاد به توليدات خوبي منجر مي‌شود. ما به عنوان متولي اين بخش تلاش كرده‌ايم مسير توليد فيلم‌هاي اين ژانر درست طي شود، ضمن اينكه به دليل كمبود امكانات، براي تمام فيلمنامه‌هايي كه مي‌آيد، حالت رقابت ايجاد كرده‌ايم و البته هر فيلمنامه‌اي كه با سياست‌هاي ابلاغي بنياد روايت هماهنگ‌تر بود براي توليد كمك مي‌كنيم.
در ادامه جلسه روح‌الله سهرابي، قائم‌مقام اين انجمن كه خودش نيز در حوزه ساخت فيلم و سريال فعال است، درباره وضعيت شهرك سينمايي دفاع مقدس گفت: از يكي، دو سال پيش با يكسري ارگان‌ها رايزني و پيشنهاد كرديم، هر يك از آنها پنج درصد از توليدات خود را به تجهيز شهرك سينمايي اختصاص دهند. هرچند ميزان استفاده از شهرك خيلي كمتر از ديگر نهادها است، اما ما هم حاضر به اين همكاري بوديم زيرا تجهيز شهرك به تنهايي توسط هيچ نهاد يا ارگاني نمي‌تواند انجام شود.
سهرابي همچنين درباره اكران فيلم «خاكستر و برف» كه خودش آن را ساخته است، گفت: اين فيلم محصول انجمن نيست، بلكه محصول بخش خصوصي است كه با حمايت انجمن ساخته شده است، اما متأسفانه دولت در بحث اكران، كاملاً مستأصل و پيرو است و تعريف مشخصي ندارد، به طوري كه مافياي نامعلومي بر اكران سينمايي چنبره زده كه آن را از مدل اكران فيلم‌هاي امسال هم مي‌توان ديد. يكسري فيلم‌هاي سخيف كمدي داشته‌ايم كه در حين توليد، اكرانشان هم مشخص شده است، بنابراين بايد جاي ديگري به دنبال راه‌حل اكران بود. وي درباره اينكه بعضي از مديران انجمن خود هنرمند هستند و طبيعتاً كار هنريشان برايشان اولويت دارد، توضيح داد: چنين چيزي هست و خود من كار هنري را به مديريت ترجيح مي‌دهم و به اين دوستان هم كمك مي‌كنم تا كارشان را انجام دهند. وظيفه ماست به كساني مانند آقاي سهرابي كه به انديشه‌هاي انقلاب معتقد است، كمك كنيم تا كارش را بسازد.
نيرومند درباره ساخت پروژه شهيد همت نيز تصريح كرد: دو سال است اين پروژه را در دستور كار داريم، اما با توجه به اينكه بودجه‌اش خيلي فراتر از توان اقتصادي ماست، امسال پروژه‌هاي كم‌هزينه‌تر را مي‌سازيم. ترجيح مي‌دهيم به پنج فيلمساز جوان كمك كنيم تا اينكه فيلمي چند ميلياردي بسازيم. اما اگر جايي براي ساخت اين فيلم كمك كند‌، به توليد اين كار علاقه‌منديم. نيرومند در پايان اين نشست در پاسخ به اين پرسش كه چرا درباره قهرمان‌هايي مانند سردار سليماني فيلمي ساخته نمي‌شود، گفت: دفاع مقدس پر از چنين افرادي است، مثلا فردي مانند «بابانظر» را داريم كه تجربه‌اش در تاريخ جنگ‌هاي دنيا بي‌نظير است. البته قطعاً سردار سليماني اجازه نمي‌دهد از زندگي‌اش فيلمي ساخته شود اما به هر حال مديريت فرهنگي كشور بابت كم‌كاري در حوزه قهرمان‌هاي جنگ بايد عذرخواهي كند.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن