تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش آلمان در سرنوشت فوتبال زخمی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نقش آلمان در سرنوشت فوتبال زخمی
فیفا، ادعاهای مطرح شده علیه آلمان را جدی خوانده و گفته در ادامه تحقیقات در مورد فساد در فوتبال، به این ادعاها هم رسیدگی خواهد شد.
بابک سرانی آذر - نامه نیوز، در میان هیاهوی فیفا و فسادهای کوچک و بزرگش، نام کشورهایی چون فرانسه، برزیل، کره جنوبی، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس و یا انگلیس زیاد شنیده می‌شود اما در این میان نام آلمان چندان رویت نمی شود.
 
جز آن زمان که ماجرای تقلب آلمان در کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ بر سر زبانها افتاد، دیگر خبری از نقش این کشور در فساد فوتبال نبود. آیا ممکن است کشوری که بیش از ۴۵ درصد از گردش مالی دنیای فوتبال حرفه ای را تحت کنترل دارد، در فساد مالی اخیر هیچ نقشی نداشته باشد؟

به راستی آلمان چه جایگاهی در فراز و فرود اخیر در فیفا داشته و دارد و در آینده به دنبال چه رتبه و مرتبه ای در فوتبال خواهد بود؟

افشای نقش غیرقابل انکار آلمان در فروش اسلحه به آل سعود، اتفاق عجیبی بود که رسانه های ورزشی آلمان را هم بی تاثیر از این فضای خبری نگذاشت، این سوال برای اهالی رسانه در آلمان پیش آمد که در قبال این همه اسلحه و تجهیزات و وام بلاعوض، چه چیزی برای آلمان به دست آمده که ارزش این همه ضرر مالی پشت پرده را داشته است؟ آیا چیزی جز میزبانی جام جهانی می تواند چاله های ناشی از رشوه های میلیاردی را پر کند؟

امروز و در میان بیش از ۱۶۰ زیر مجموعه در پرونده قطور فساد فیفا، ماجرای رشوه و فساد مالی در جریان پیروزی آلمان در فتح امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ مطرح شده است. جالب این که دادستانی سوئیس همزمان با قرائت اتهامات وارد شده به مالکان فوتبال آلمان و پیگیری موضوعات مطرح شده از سوی شکات، به موضوع عجیب فروش اسلحه با تخفیف ویژه به عربستان سعودی بر می خورد.

جام جهانی فوتبال، از ۹ ژوئن تا ۹ جولای ۲۰۰۶ به میزبانی آلمان برگزار شد و در پایان با قهرمانی تیم ملی ایتالیا خاتمه یافت. در دیدار پایانی لاجوردی‌پوشان ایتالیا موفق شدند در ضربات پنالتی تیم ملی فرانسه را شکست دهند. ۳۲ تیم از جمله تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت داشتند. این دوره هجدهمین دوره جام جهانی بود. در ژوئن ۲۰۰۰ آلمان با برتری بر تقاضاهای آفریقای جنوبی (که میزبان جام جهانی  ۲۰۱۰ بود)، انگلستان، برزیل و مراکش حق میزبانی را کسب کرد.

عده ای بر این باورند که در آن زمان شانس برزیل و سپس مراکش از سایر نامزدها خیلی بیشتر بود و فیفا امروز به وعده میزبانی به برزیل در آن زمان و وعده اعطای وام بدون بهره برای سکوت به مراکش متهم شده است.


نقش آلمان در سرنوشت فوتبال زخمی


دادستانی کل آلمان واقع در فرانکفورت در مصاحبه با مطبوعات اعلام کرد در صورت افزایش شبهات درباره رشوه دادن برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی 2006 تحقیقات رسما آغاز خواهد شد. دادستان در مصاحبه با خبرگزاری فرانس پرس آلمان گفت: "اگر فساد، رشوه یا اموالی در این جام‌جهانی رخ داده باشد، هنوز هیچ اقدام رسمی برای تحقیق انجام نگرفته است اما در صورت افزایش شبهات بزودی رسما تحقیقات روی آن شروع خواهد شد." این در حالی بود که پیش از این برخی رسانه های معتبر آلمانی بکن‌باوئر را به رشوه دادن برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی 2006 متهم کرده بودند.

فدراسیون آلمان، اتهام‌های مطرح شده در یک نشریه این کشور مبنی بر پرداخت رشوه برای دریافت میزبانی جام جهانی را به شدت تکذیب کرده است. فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد اتهام‌های مطرح شده در گزارش اشپیگل، بی‌اساس هستند. این هفته‌نامه در گزارشی مدعی شده بود که فدراسیون برای جلب رای موافق شماری از کشورهای کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی برای حمایت از این کشور، نزدیک به ۶ میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است.

فیفا، ادعاهای مطرح شده علیه آلمان را جدی خوانده و گفته در ادامه تحقیقات در مورد فساد در فوتبال، به این ادعاها هم رسیدگی خواهد شد. رابرت لوییز دریفوس، مدیرعامل اسبق شرکت بزرگ تولیدات ورزشی آدیداس در سال ۲۰۰۵، مبلغ ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار فرانک سوییس (حدود شش میلیون دلار) به فیفا پرداخت کرد که به نوشته این هفته‌نامه، برای خرید رای چهار عضو آسیایی کمیته اجرایی فیفا هزینه شد.

اما فدراسیون آلمان می‌گوید که این کشور در سال ۲۰۰۰ به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ انتخاب شد و مبلغ پرداخت شده، هیچ ارتباطی به تعیین میزبان آن جام جهانی نداشته است. خبرگزاری فرانسه از برلین گزارش داده که نشانه‌های پرداخت این مبلغ در جریان تحقیقات داخلی فدراسیون آلمان کشف شده است.

گرهارد شرودر، صدراعظم وقت آلمان در آن زمان مذاکره کننده اصلی با مقامات عربستانی بوده و گفته می شود بین او و یک رابط از آل سعود بیش از ۴ جلسه چند ساعته پشت درهای بسته برگزار شده است. بسیاری خروجی این جلسات را جمع آوری بیش از ۱۰ رای تضمین شده از آسیا به سود آلمان توصیف می کنند. راکت اندازهای مدرن آلمانی در سال ۲۰۰۰ نگرانی کشورهای فرانسه و ایتالیا را در پی داشت. این در حالیست که آلمان در آن زمان بیش از ۴ محموله ۱۰۰ تایی از این راکت اندازها را به حجاز روانه کرده است. گفته می شود در آن زمان آلمان درباره مراکش به عربستان اعتراض می کند و از رابط خود با آل سعود می خواهد تا آن را به انصراف از رقابت با آلمان تحریک کند. تنها چند روز پس از آن یک رابط سعودی به دفتر شرودر مراجعه می کند و از یک وام بدون بهره به این کشور خبر می دهد و شکست تضمین شده مراکش در این مبارزه انتخاباتی.

آفریقای جنوبی هم در همان سال وعده میزبانی در جام جهانی ۲۰۱۰ را به صورت قطعی تصاحب می کند و کنار می کشد. سوال اینجاست که رای دادن بیش از ۴۰۰ کارشناس برای انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۱۰ در حالی که نتیجه اش ۱۰ سال پیش از آن مشخص شده، چه معنایی داشته است؟

در جریان خرید رای های آسیایی شرکت فولکس واگن به دو کشور تایلند و کره جنوبی وعده سرمایه گذاری می دهد؛ به شرط اینکه به آلمان رای بدهند. ماکودی رئیس فدراسیون تایلند نیز به همین دلیل متهم به دریافت رشوه نجومی شده است.




۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن