تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820275830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيازمند ساختار غيردولتي و غيررانتي در مدارس هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۱ق.ظ)
نيازمند ساختار غيردولتي و غيررانتي در مدارس هستيم موج-رئيس دانشگاه فرهنگيان ضمن تاکيد بر اين که نيازمند ساختار غيردولتي و غيررانتي براي مدارس هستيم، اظهار کرد: مدرسه به عنوان نهاد اجتماعي بايد نان شايستگي‌هاي خود را در عرصه خدمات آموزشي و تربيتي بخورد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود مهر محمدي در پنل راهکارهاي عملياتي کاهش تمرکز در آموزش و پرورش در جهت توسعه عدالت آموزشي که در کنفرانس عدالت و توسعه آموزشي برگزار شد، با بيان اين که نگاه بنده به تمرکززدايي نگاه اقتصادي و مديريتي است، گفت: در حال حاضر قصد دارم از يک انقلاب ساختاري و نه از يک انقلاب محتوايي سخن بگويم.
وي ادامه داد: در يک نظام آموزشي اسلامي عدالت‌محور مدرسه به عنوان نهاد اجتماعي بايد نان شايستگي‌هاي خود را در عرصه خدمات آموزشي و تربيت بخورد، اگر مدرسه شايستگي‌هاي لازم آموزشي و تربيتي را ندارد بايد از نان خوردن بيافتد.
رئيس دانشگاه فرهنگيان با بيان اين که اين عين عدالت است، مطرح کرد: چه دليلي دارد يک مدرسه کم‌کيفيت با رانت دولتي به حيات خود ادامه دهد و مسوولان مرتب با حمايت از آن به حياتش کمک کنند، آيا اين مصداق رانت‌خواري نيست؟ چرا والدين و دانش‌آموزان بايد اين شرايط را تحمل کنند؟ آيا اين ظلم نيست که کليد فتح قله‌هاي سعادت فرزندان را از اوليايشان بگيريم و به دولت بسپاريم؟
مهرمحمدي با بيان اين که بقاي مدارس بر حسب شايستگي نمي‌تواند در نظامي پايدار ادامه پيدا کند، گفت: بايد يک نظام رقابتي جدي ايجاد شود و خوف ناشي از رفتن و اميد لذت‌بخش بقا تا مغز استخوان دست‌اندرکاران مدارس رسوخ کند تا شاهد پويايي و حرکت خودانگيخته براي بهتر شدن باشيم.
وي تاکيد کرد: نيازمند ساختار غيردولتي و غيررانتي براي مدارس هستيم هر چند بسياري اعتراض مي‌کنند در حالي که خصوصي‌سازي صفيحانه‌ترين، بي‌معناترين و بي‌محتواترين و ناعادلانه‌ترين برچسبي است که مي‌شود به مدارس غيردولتي به معناي مدارس غيروابسته، به دولت زد.
رئيس دانشگاه فرهنگيان با بيان اينکه لفظ خصوصي‌سازي فقط به درد خارج کردن حريف انديشه‌اي با يک ابزار سياسي مي‌خورد، اظهار کرد: برخي مي‌گويند آموزش و پرورش در جامعه ما حاکميتي است و به عنوان يک پروژه قابل برون‌سپاري نيست و اگر اين معنا را در نظر داشته باشيم اين اظهارنظر صحيح است اما مدرسه را با رعايت مقوله‌هاي حاکميتي به مدارس واگذار کردن به معناي برون‌سپاري و خروج آن‌ها از يد حاکميت نيست. اين جلب مشارکت مردم بايد اوج مطالبه يک حکومت عدالت‌محور باشد که اين سرمايه‌ها را در جهت آموزش و پرورش صرف کند.
وي افزود: ايده‌اي که مطرح کردم با اصل 30 قانون اساسي که رايگان بودن آموزش است مغايرت ندارد.نه تنها بايد سهم دولت را در اين عرصه حفظ کنيم بلکه بايد آن را افزايش دهيم. در اين ميان توزيع اين منابع بايد از عرض محوري به مدل تقاضامحوري تغيير کند و خانواده‌هايي که در دهک‌هاي پايين‌تر اقتصادي هستند مورد توجه بيشتري قرار بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن