تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819350732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تئاتر دانشگاهي دهمين تجربه‌هاي خود را شناخت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تئاتر دانشگاهي دهمين تجربه‌هاي خود را شناخت
دهمين جشنواره تئاتر تجربه‌هاي دانشگاهي در حالي به كار خود پايان داد كه نفرات و گروه‌هاي برتر خواهان توجه بيشتر مسولان به اين بخش از پيكره تئاتر كشور شدند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگي ايرنا در ابتداي اين مراسم فريندخت زاهدي دبير دهمين جشنواره تئاتر تجربه‌هاي دانشگاهي گفت: تئاتر دانشگاهي و تجربه كردن در اين عرصه شهامت و شجاعت مي‌خواهد و ما ظرف اين روز ها شاهد هيجانات بسياري بوديم كه نشان از بازده تلاش‌هاي استادان و هنر جويان تئاتر در حوزه‌هاي آموزشي است .

وي تجربه اندوزي را خصلت دانشجو دانست و افزود:اي كاش همه ما بدون اينكه نفرات اول و دوم و سومي داشته باشيم شهامت رقابت را تجربه كنيم .

در ادامه اين مراسم از سال‌ها تلاش دلسوزانه مهين ميهن از جمله پيشكسوتان عرصه گريم و طراحي صحنه كشور تقدير شد.

اين پيشكسوت تئاتر نام‌گذاري سالني در دانشگاه تهران به نام خود را احترام به زنان هنرمند رشته تئاتر در جامعه ايران دانست كه اتقاقي نادر ظرف سال‌هاي گذشته است .

ميهن گفت:اين ارجگذاري به رشته ماسك، گريم و طراحي صحنه است احترام به زن در فرهنگي كه كرامت زنان را ارج مي‌گذارد.

وي گفت: اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان متولي تئاتر بايد دوره‌هاي كار آموري مستمر براي آمورش فارع التحصيلان طراحي گريم و چهره ايجاد كند .

اين هنرمند تئاتر رمز مانايي هنر واقعي را اتكا به خداوند در تمامي امور هنري دانست و از دانشجويان خواست تا همواره به اين نكته انديشه كنند .

در ادامه اين مراسم تاجبخش فناييان از جمله استادان قديمي تئاتر دانشگاه تهران و مدير گروه تئاتر اين دانشگاه از زحمات همه برگزاركنندگان اين دوره از جشنواره تقدير كرد و همچنين تنديس جشنواره به همراه لوح تقدير جشنواره دهم به رضا كيانيان از جمله دانشجويان قديمي اين دانشگاه و بازيگر پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون اهدا شد .

در اين مراسم همچنين از فرزانه دوستي از دانشگاه شهيد بهشتي و فاطمه مدني از دانشگاه تهران به عنوان پژوهشگران برتر تقدير شد .

در بخش نمايشنامه خواني امين طبا طبايي ،شب بو طوفاني، كريم لك زاده و ناصر مددي به عنوان نفرات برتر معرفي شدند.

در بخش طراحي صحنه سودابه كردي رتبه سوم ،بهاره نصرتي رتبه دوم وحافظ طالبي رتبه اول را از آن خود كردند.

در بخش نمايشنامه نويسي آرش مير طالبي به عنوان رتبه سوم ،علي ثقفي به عنوان رتبه دوم معرفي شدند، هيات داوران در اين بخش انتخاب نفر اول نداشت در بخش بازيگري زن مهرو صحرا نورد و سعيده آجرلو مشتركا به عنوان رتبه سوم، مژگان خالقي رتبه دوم و فرزانه سهيلي به رتبه اول رسيدند .

در بخش بازيگري مرد محمدالله دادي رتبه سوم ،سهيل محزون و سيد محسن حسن زاده مشتركا رتبه دوم و حسين اميدي و وحيد راد مشتركا رتبه اول را از آن خود كردند .

در بخش كارگرداني شيرين فرخنده نژاد و ميلاد نيك آبادي رتبه سوم ؟علي ثقفي و آزاده گنجي رتبه دوم و مرتصي مير منتظمي و آرش مير طالبي رتبه اول را از آن خود كردند.

در بخش خلاقيت‌هاي نمايشي بر اساس نمايشنامه فاوست گوته از آزاده گنجيبه عنوان اثر ويژه تقدير شد .

همچنين نمايش فاوست به كارگرداني آزاده گنجي جهت اجرا در تالار محراب، نمايش فاوست به كارگرداني حافظ قهرماني جهت اجرا در تالار مولوي نمايش فاوست به كارگرداني آرش ميكائيلي جهت اجرا در تئاتر شهر و نمايش فاوست به كارگرداني محمد لقمانيان جهت اجرا در رپرتوارهاي تئاتر معرفي شدند.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن