تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815309816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهيه طرح بازآفريني بافت فرسوده و بافت مياني براي شهر قم ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
معاون امور عمراني استاندار قم: تهيه طرح بازآفريني بافت فرسوده و بافت مياني براي شهر قم ضروري است موج - معاون امور عمراني استاندار قم ساماندهي رودخانه قمرود، تهيه طرح بازآفريني بافت فرسوده و بافت مياني، تدوين برنامه عملياتي طرح ايستگاه راه‌آهن تا حرم و ايجاد خانه گفتمان شهر در خانه‌هاي تاريخي را براي ساماندهي و بازآفريني شهر قم ضروري دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن بهشتي در هشتمين نشست ستاد ملي بازآفريني پايدار محدوده‌ها و محله‌هاي هدف احيا، بهسازي و نوسازي شهري که روز گذشته سوم آذرماه با موضوع بررسي وضعيت بافت‌هاي نابسامان قم برگزار شد گفت: شهر قم به مساحت حدود ۱۳ هزار هکتار و جمعيتي بيش از يک ميليون نفر از بالاترين درصد جمعيت شهري در ايران برخوردار است.
معاون امور عمراني استاندار قم به تشريح برخي اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌هاي عضو ستاد بازآفريني شهري اين استان پرداخت و اظهار کرد: تهيه اسناد مناقصه پروژه‌ها و انجام تشريفات قانوني مناقصات، تشکيل کميته فني ستاد توانمندسازي جهت بررسي نقشه‌ها و رفع اشکالات آن‌ها، برگزاري مناقصات مربوط به انتخاب پيمانکاران پروژه‌ها، تعيين تکليف پروژه‌هاي مشمول ماده ۴۶ و ۴۸ شرايط عمومي پيمان در پروژه‌هاي سکونتگاه‌هاي غيررسمي، حل‌وفصل مسئله معارض زمين پروژه احداث اسکلت بتني فرهنگسراي شهرياري نمونه‌هايي از اقدامات ستاد توانمندسازي سکونتگاه‌هاي غير رسمي و بازآفريني شهري در استان قم هستند.
وي درباره مصوبات ارائه شده توسط ستاد بازآفريني قم گفت: هماهنگي ميان دستگاه‌هاي عضو ستاد، آموزش و اطلاع‌رساني به دستگاه‌هاي عضو ستاد، تسريع در تعيين محدوده بافت تاريخي و تشخيص عناصر تاريخي شهر قم، تشکيل کميته فني براي بررسي و تصويب طرح‌ها و پروژه‌هاي بازآفريني و آموزش سازوکارهاي بازآفريني به مديران و اعضاي ستاد، مصوبات ارائه شده توسط ستاد بازآفريني قم هستند.
بهشتي توضيحاتي نيز درباره بلوار پيامبر اعظم (ص) (پارکينگ ضلع شرقي حرم مطهر) ارائه داد و گفت: اين پروژه در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و براي اجراي آن ۷۵ ملک توسط شهرداري خريداري شده است.
بهشتي همچنين به طرح ساماندهي توسعه حرم مطهر اشاره کرد و گفت: اين پروژه شامل ۲۹ هزار مترمربع عرصه آزاد شده واقع در بافت فرسوده اطراف حرم و ۵۰ هزار مترمربع زيربناست که شامل بخش‌هاي مختلفي مانند کتابخانه، موزه، مدرس، صحن و رواق‌ها مي‌شود. تمامي بخش‌هاي اين پروژه در سال ۹۴ تکميل خواهد شد و فقط تکميل شبستان آن تا سال ۹۵ ادامه مي‌يابد.
معاون امور عمراني استاندار قم طرح تفصيلي شهر قم را نيازمند بازبيني دانست و گفت: اقدامات مختلفي نيز در بافت تاريخي و مياني شهر قم انجام شده که از آن جمله مي‌توان به تهيه طرح تفصيلي منطقه هفت (معصوميه)، طرح ساماندهي و تملک محيط پيراموني حرم امامزادگان چهل اختران، احياء و بهسازي محور تاريخي شهر قم، بازآفريني شهري محله دروازه ري، مرمت شهري بازار نو و ساماندهي مغازه‌هاي خيابان اراک جنب قبرستان نو اشاره کرد.
بهشتي گزارشي نيز از تسهيلات بافت فرسوده از سال ۱۳۸۶ تاکنون و ميزان پرداخت تخفيف در صدور پروانه ساخت در بافت‌هاي فرسوده اشاره کرد و گفت: از اين سال تاکنون تعداد ۷۴۸۸ واحد تسهيلات در قم پرداخت شده است.
معاون امور عمراني استاندار قم بعد از ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و مشکلات شهر قم، پيشنهادهاي ستاد بازآفريني اين شهر را مطرح کرد و گفت: تهيه طرح ساماندهي رودخانه قمرود، تهيه طرح بازآفريني بافت فرسوده و بافت مياني شهر قم به عنوان طرح پايلوت، تدوين برنامه عملياتي طرح ايستگاه راه‌آهن تا حرم (با همکاري شرکت عمران و بهسازي شهري ايران و شرکت راه‌آهن)، ايجاد خانه گفتمان شهر با مشارکت دستگاه‌هاي مختلف در خانه‌هاي تاريخي شناسايي شده، تهيه برنامه مشارکتي و اجماع محور با تأکيد بر پيشگيري از رفتارهاي پرخطر و تعيين تکليف الحاق ۳۲ هکتار از اراضي دولتي به محدوده شهر قم جهت تخصيص به سکونتگاه‌هاي غيررسمي برخي از مواردي هستند که به بازآفريني شهري قم کمک خواهد کرد.
بهشتي ادامه داد: ستاد بازآفريني شهر قم همچنين خواستار تهيه طرح و اجراي پروژه حفاظت و مرمت گذر تاريخي خان، ايجاد رديف اعتباري ويژه در لايحه بودجه سالانه سازمان بهزيستي براي رفع مشکلات اجتماعي و فرهنگي و همچنين تعيين سهم استان قم از اعتبار ۶۰ ميليارد توماني ساماندهي سکونتگاه‌هاي غيررسمي شد.
وي به پروژه مونوريل اين شهر نيز اشاره کرد و گفت: اين خط در ۴.۷ کيلومتر از پايانه شمالي تا پل عليخاني جانمايي شده و با اجراي آن، خط B مترو حذف خواهد شد ضمن اين‌که اين مونوريل کمترين تأثير را در حمل‌ونقل شهر دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن