تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820211965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توسعه زيرساخت ها در صنعت هوانوردي/ضعف بنيادي در فرهنگ هوانوردي و تأثير در رفتار اجتماعي مسافران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۰ق.ظ)
لزوم توسعه زيرساخت ها در صنعت هوانوردي/ضعف بنيادي در فرهنگ هوانوردي و تأثير در رفتار اجتماعي مسافران موج - مدير عامل انجمن ملي پرواز با تأکيد بر لزوم توسعه زيرساخت اعم از آموزشي، علمي، فرهنگي، فرودگاهي و عملياتي و پرسنل در صنعت هوانوردي از تشکيل بنياد نخبگان هوانـوردي به عنوان يک سازمان غيرنظامي و مردمي براي حمايت از طرح‌هاي صنعت هوانوردي خبر داد.
به گزارش خبرگزاي موج، مهدي ايرانمنش با تأکيد بر لزوم توسعه زيرساخت اعم از آموزشي، علمي، فرهنگي، فرودگاهي، عملياتي و نيروي انساني در صنعت هوانوردي کشور گفت: انجمن ملي پرواز به عنوان اولين انجمن فرهنگي در حوزه هوانوردي در نظر دارد با توليد و ارائه محتواي علمي، فرهنگي و رفاهي پشتيبان متخصصين صنعت، علاقه‌مندان و مردم باشد.
وي با بيان اينکه پساتحريم موقعيت خوبي را براي آينده‌نگري فراهم کرده افزود: انجمن ملي پـرواز رويکرد جديدي را در پيش گرفته است به طوري که در اين انجمن متخصصان و علاقه‌مندان به توليد محتوا دعوت شده‌اند و بخش اجرايي انجمن با تمام قدرت محتوي توليد شده را عملياتي مي‌کند.
ايرانمنش ادامه داد: در همين زمينه کميته آموزش و پژوهـش انجمـن، طرح حضور در مدارس و معرفي صنعت هوانـوردي را در حوزه دانش‌آموزي مطرح کرده است که بخش اجرايي انجمن نيز در حال پيگيري موضوع و عقد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش است که براي اين منظور دو دستگاه شبيه‌ساز پرواز پرتابل نيز تهيه شده که دانش آموزان حس پرواز را درک کنند و با مشاغل هوانوردي نيز آشنا شوند.
مدير عامل انجمن ملي پرواز با اشاره به اينکه متأسفانه و به‌رغم تمام تلاش‌هاي شبانه‌روزي متخصصان صنعت هوانوردي، ضعف بنيادين در حوزه فرهنگ و ارتباطات هوانوردي مشهود است، گفت: اين ضعف‌ها به گونه‌اي است که خدمات قابل قبول متخصصان در زمان تحريم و تلاش شبانه روزي آن‌ها به درستي به افکار عمومي و نزد مردم ارائه نشده است که نتيجه آن بدبيني مردم به صنعت، متخصصان و خدمـه پروازي است.
وي ادامه داد: خروجي ضعف در حوزه فرهنگ و ارتباطات متأسفانه گاهي از طريـق رفتـارهاي اجتماعـي ظهور مي‌کند، رفتارهايي که از جمله آن‌ها مي‌توان به پياده نشدن از هواپيما يا برخـورد کلامي و رفتاري با خدمه پرواز در پروازهاي داخلي اشاره کرد.
مدير عامل انجمن ملي پرواز با اشاره به اينکه ۴ طرح در بخش فرهنگي اين انجمن پيش‌بيني شده است، گفت: طرح آشتي مردم با صنعت هوانوردي يکي از طرح‌هاي اين انجمن در بخش فرهنگي است که گامي براي بهبود در روابط بين خدمات دهنده و خدمات گيرنده به شمار مي‌رود. در اين طرح به مردم عزيـز کشور اطلاع‌رساني خواهد شد که براي انجام يک پـرواز صـدها نفر، ساعت‌ها زمان مي‌گذراند تا يک پرواز ايمـن در موعد مقرر انجام شود.
ايرانمنش افزود: بخش عملياتي، خدمه پرواز، مهندسان و تکنسين‌هاي فني، نيـروهاي خدماتي، نيروهاي امنيتي، تخصصي فرودگاهي و بسياري موارد ديگر که عموما مـردم از آن غافل هستند که حتي در ذهن خود هيـچ تصويري از اين عزيزان ندارنـد؛ در کنار اين موضـوع آگاهي مردم از حقوق خود در حمل‌ونقل هوايي مغفول مانده است.
وي طرح آشتي مردم با صنعت هوانوردي را چراغي براي روشن شدن تمام زواياي پنهان استفاده از حمل‌ونقل هوايي و بالا رفتن آگاهي مردم از اين تکنولوژي برتر عنوان کرد.
مدير عامل انجمن ملي پرواز طرح معرفي چهره‌هاي ماندگار٬ بزرگان، پيشکسوتان و دانشمندان صنعت هوانوردي را از ديگر کاستي‌هاي فرهنگي صنعت هوانوردي بشمرد و اظهار کرد: کساني که در طول خدمت خود و در بدترين شرايط تحريم تأمين هواپيما، اجازه تضعيف صنعت حمل‌ونقل هوايي ايران را ندادند، خلبانـان، کنترلرهاي پرواز، مهمانداران، مهندسان هواپيما، سازندگان قطعات و بسياري از دست‌اندرکاران ديگر، شايسته بهترين تقديرها هستند و اين مهم در معرفي چهره‌هاي ماندگار صنعت هوانوردي محقق خواهد شد. امري که با گذشت ۷۰ سال از فعاليت صنعت هوانوردي هنوز اجرايي نشده است.
ايرانمنش با بيان اينکه صنعت هوانوردي در تمام دنيا صنعتـي گران و پر هزينه است گفت: بسياري از علاقه‌منـدان به همين دليل امکـان ورود به اين صنعت را پيدا نکرده‌اند و بسياري هم هستند که طرح‌هـاي خوبي در زمينـه طراحي، ساخت و توليـد هواپيما و قطعـات دارند اما عدم وجود يک سازمان غيرنظامي و مردمي امکان ورود آن‌ها را به صنعت دشوار کرده است. در همين راستا بنياد نخبگان هوانـوردي به منظور حمايت مالي و معنوي نخبگان هوانوردي و افراد کم‌بضاعت و بي‌بضاعت تشکيل مي‌شود که در هدف کلان تشکيل شبکه جهاني نخبگان هوانوردي در دستـور کار اين بنياد قرار خواهد داشت.
مدير عامل انجمن ملي پرواز با اشاره به ضعف مستندسازي تاريخ هوانوردي ايران نيز گفت: سه دهه از تحريم فعاليت هوانوردي ايران مي‌گذرد که تاريخ اين صنعت پرفراز و فرود در ايران مغفول مانده است از همين جهت اجراي طرح مستندسازي تاريخ هوانوردي ايران در دستور کار است تا در تاريخ ايران و جهان ماندگار شود.
وي همچنين برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي، برگزاري همايش و سمينارها و برنامه‌هاي رفاهي و فرهنگي متعدد براي علاقه‌مندان و متخصصان صنعت هوانوردي را از ديگر برنامه‌هاي انجمن ملي پرواز عنوان کرد و گفت: صنعت هوانوردي يکي از حوزه‌هاي مهم و حساس به شمار مي‌رود از همين جهت تربيت خبرنگار متخصص هوانوردي از برنامه‌هاي انجمن ملي پرواز است که در اين زمينه تفاهم‌نامه مشترکي با دانشکده خبر منعقـد شده تا تمامي دوره‌هاي مرتبط با خبر و خبرنگاري براي متخصصان علاقه‌مند برگزار شود.
ايرانمنش گفت: همچنين تربيت پژوهشگر هوانوردي نيز در دستور کار قرار دارد که براي همين منظور «باشگاه خبرنگاران هوانورد» راه‌اندازي شده است و در حوزه رسانه نيز اطلاعات و تحليل‌هاي تخصصي به افکار عمومي ارائه مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن