تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814659695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيمانکاران صنعت نفت به دنبال تحقيق و توسعه نبوده و فقط مجري هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۸ب.ظ)
مديرکل معاونت مهندسي وزارت نفت: پيمانکاران صنعت نفت به دنبال تحقيق و توسعه نبوده و فقط مجري هستند موج - مديرکل معاونت مهندسي وزارت نفت با اشاره به مشکلات مربوط به پيمانکاري در مديريت خوردگي صنعت نفت اظهار کرد: پيمانکاران ايراني به دنبال تحقيق و توسعه نبوده و تنها به دنبال اين هستند که مجري کار باشند.
عليرضا اصل عربي مديرکل معاونت مهندسي وزارت نفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج در رابطه با فعاليت هاي انجام شده در راستاي مديريت خوردگي در دوران پساتحريم و همکاري با شرکت هاي خارجي در اين راستا گفت: اکثر پيمانکاراني که در کشور در حوزه صنعتي فعاليت مي کنند فقط به عنوان مجري فعاليت مي کنند.
وي تصريح کرد: بنابراين از آنجا که شيوه کار پيمانکاري چندان مناسب صنعت نفت کشور نيست، بتوانيم پيمانکاراني را جذب کنيم که دانش بالايي داشته و به روز باشند و روند کار به گونه اي باشد که ما تنها مشکل را معرفي کنيم و بتوانند اين مشکلات را با آخرين دستاوردهاي روز دنيا ترميم، اصلاح و بهينه سازي کنند.
اصل عربي در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به پيمانکاري در مديريت خوردگي صنعت نفت اظهار کرد: مشکلي که در اين حوزه وجود دارد اين است که پيمانکاران ايراني به دنبال تحقيق و توسعه نبوده و تنها به دنبال اين هستند که مجري کار باشند.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر پيمانکاراني که در حوزه مديريت خوردگي در دنيا کار مي کنند توان پژوهشي بسيار بالايي دارند، افزود: پيمانکاران صنعت نفت در کشورهاي پيشرفته توان تحقيق و توسعه بالايي داشته و شناختشان نسبت به استانداردهاي روز بسيار بالاتر از کارفرماهاست.
اصل عربي ادامه داد: بنابراين، برنامه ما اين است که براي بهبود شرايط موجود ابتدا ذهنمان را تغيير بدهيم و نوع واگذاري ها و برون سپاري امور را بهبود بخشيم تا اين معضل در صنعت نفت کشور اصلاح شود.
مديرکل معاونت مهندسي وزارت نفت با بيان اينکه با حضور شرکت هاي خارجي اصلاح اين امور امکانپذير است تصريح کرد: البته بر حسب دستور وزارت نفت شرکت هاي خارجي که براي انجام اينگونه فعاليت ها ابراز تمايل کرده اند حتما بايد از کانال شرکت هاي ايراني فعاليت کنند.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: به اين معنا که در کنار هر پيمانکار خارجي که براي مديريت خوردگي در صنعت نفت ايران اقدام مي کند حتما بايد يک شرکت ايراني حضور داشته باشد.
اصل عربي با اشاره به شرايط ويژه دوران پساتحريم گفت: با اين اقدامات اميدواريم که در شرايط پساتحريم بتوانيم ظرفيت هاي داخلي و خارجي را هم جهت کرده و از اين فرصت ها براي انتقال دانش روز و رشد صنعت داخلي کشور استفاده کنيم.
براساس اين گزارش، سومين کنگره خوردگي در صنعت نفت همزمان با شانزدهمين کنگره ملي خوردگي ايران در روزهاي سوم و چهارم آذرماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن