تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشيع لندني به‌ دنبال ترغيب زائرين کربلا به قمه‌زني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۷ق.ظ)
معاون بين‌الملل حوزه علميه قم: تشيع لندني به‌ دنبال ترغيب زائرين کربلا به قمه‌زني است موج - خرم‌آباد - معاون بين‌الملل حوزه علميه قم گفت: تشيع لندني به‌ دنبال ترغيب زائرين کربلا به قمه‌زني است، از اين رو زائرين بايد مراقب باشند که در دام تبليغات اين جريان نيفتند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن زماني، معاون بين‌الملل حوزه علميه قم، در همايش «شناخت تشيع لندني و تسنن آمريکايي» که يکشنبه، يکم آذرماه با حضور ائمه جمعه، ائمه جماعت و اساتيد حوزه توسط بسيج طلاب و روحانيون استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: تشيع لندني به‌ دنبال ترغيب زائرين کربلا به قمه‌زني است، از اين رو زائرين بايد مراقب باشند که در دام تبليغات اين جريان نيفتند.
وي با بيان اين‌که تشيع لندني و وهابيت آمريکايي هر دو با تدبير آمريکا مديريت مي‌شوند، افزود: آمريکا احساس کرده است که جريان تشيع لندني جريان خوبي براي ايجاد تقابل بين تشيع و اهل سنت است به همين دليل امروز شاهديم که تشيع لندني را براي ايجاد تقابل بين شيعيان و اهل تسنن با ايجاد شبکه هاي ماهواره اي تقويت کردند.
معاون بين‌الملل حوزه علميه قم با بيان اين‌که با حرف‌هاي تندي که از جانب تشيع انگليسي عليه اهل‌سنت مطرح مي‌شود اين جريان به‌دنبال بسيج کردن سني‌ها عليه شيعيان است، گفت: کارکرد وهابيت آمريکايي و تشيع انگليسي هر دو به ضرر مذهب تشيع و تسنن است.
زماني با اشاره به اين‌که در حال حاضر چهار جريان زير چتر داعش عليه تشيع مبارزه مي‌کنند، تصريح کرد: جريان اول جريان وهابيت است که به‌عنوان يک جريان عقيدتي شيعه را واجب القتل مي‌داند، جريان دوم جريان تکفيري غير وهابي است که آنها نيز شيعه را کافر مي‌دانند و دلايل فقهي هم بر کفر ما دارند، جريان سوم جريان تکفيري جهادي يا تکفير سياسي است که زير چتر داعش قرار دارد اما ارتباطي با دو جريان قبل ندارد.
وي با بيان اين‌که جريان تکفير سياسي معتقد است که هر کشور اسلامي بايد قوانين الهي و اسلامي را تصويب و اجراي کند، افزود: از نظر اين جريان حاکمان کشورهاي اسلامي که قوانين غيراسلامي را تصويب و اجرا مي‌کنند واحب‌القتل هستند البته اين تصميم شامل حال تمام کارگزاران اين کشورها نيز مي‌شود.
معاون بين‌الملل حوزه علميه قم گفت: از نظر جريان تکفير سياسي در حال حاضر 54 کشور اسلامي وجود دارد که به‌دليل اجراي قوانين غيراسلامي کافر محسوب مي شوند؛ از اين رو تمام حاکمان و کارگزاران اين کشورها واجب‌القتل هستند. در واقع انور سادات بر اساس اين ديدگاه ترور شد.
زماني اظهار کرد: اين جريان در کشورمان نيز دست به ترورهاي زد اما به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) عاملان ترورها در نقاط مختلف دستگير شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن زماني همچنين در جمع طلاب مدارس علميه خرم‌آباد، در مدرسه صادقيه، با اشاره به ضرورت ترويج معارف اهل بيت (ع) در سراسر دنيا، گفت: امروز بسياري از آزادي‌خواهان جهان اعم از مذاهب اسلامي و غير اسلامي تشنه فراگيري آموزه‌هاي ناب اسلام و اهل‌بيت (ع) هستند و طلاب و روحانيون بايد تلاش خود را براي تبليغ و گسترش علوم ديني به‌کار گيرند.
وي با بيان اين‌که روحانيون و مبلغان شيعه بايد با حضور در جاي جاي جهان، به نشر معارف اسلامي و تبليغ اسلام ناب محمدي (ص) بپردازند، تصريح کرد: روحانيون براي تبليغ کارآمد در بين ساير مذاهب بايد از توان علمي و تسلط بر زبان‌هاي زنده دنيا برخوردار باشند.
زماني با تاکيد بر اين‌که طلاب بايد بايسته‌هاي طلبگي در مکتب اسلام و تبليغ بين‌المللي را با تمام توان فرا بگيرند، خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان بايد با جهاد علمي و تحقيقاتي تلاش کنند تا روز به روز بر توان علمي خود بيفزايند.
حجت‌الاسلام والمسلمين زماني با اشاره به اين‌که طلاب علاوه بر مطالعه دروس حوزوي، بايد در حوزه‌هاي تاريخي، فرهنگي و اجتماعي نيز به تحقيق و پژوهش بپردازند، يادآور شد: مبلغ و طلبه کارآمد بايد اهل قلم و تفسير باشد و با مطالعه و پژوهش بتواند آثار و منابع غني حوزوي و علمي را به دنيا ارائه دهد.
وي با بيان اين‌که تفسير و بيان احاديث و روايات از ديگر وظايف طلاب و مبلغان است، ادامه داد: طلاب و روحانيون بايد با تسلط بر علوم قرآني و احاديث و همچنين مطالعه درباره اديان الهي و غيرالهي، قدرت نقد، تبليغ و پژوهش را در جهان اسلام نهادينه کنند.
معاون بين‌الملل حوزه‌هاي علميه کشور با بيان اين‌که شيفتگان معارف ناب اسلام و اهل‌بيت (ع) در جهان منتظر روحانيون توانمند، آگاه و کارآمد هستند، افزود: وجود مبلغان با اخلاص، دلسوز، نخبه و شايسته نياز امروز جهان اسلام است و براي انتقال علوم اهل‌بيت (ع) به اقصي نقاط جهان، طلاب بايد به زبان هاي بين المللي تسلط داشته باشند.
حجت‌الاسلام زماني در پايان با اشاره به اين‌که امروز گروه هاي معاند و جريان هاي تکفيري سعي دارند اسلام ناب محمدي (ص) را مورد خدشه قرار دهند، گفت: براي تبليغ و تبيين معارف اسلام ناب، طلاب و روحانيون بايد خود را به علم و تسلط بر زبان هاي عربي و انگليسي مجهز نمايند و مکتب استکبار ستيزي و آزادي‌خواهي را در تمام دنيا نهادينه کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن