تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812916133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأمين منابع پايدار درآمد از مهم‌ترين نيازهاي کلان‌شهرهاي کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۴:۱۱ق.ظ)
تأمين منابع پايدار درآمد از مهم‌ترين نيازهاي کلان‌شهرهاي کشور است موج - رئيس کميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران، بر لزوم استقرار مديريت يکپارچه شهري در کلان‌شهرها و شهرهاي بزرگ کشور تأکيد کرد و گفت: استقرار مديريت يکپارچه شهري و تأمين منابع پايدار درآمد از مهم‌ترين نيازهاي کلان‌شهرهاي کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه خبري معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، اقبال شاکري که در مراسم اختتاميه دومين جشنواره، همايش و نمايشگاه عمران شهري و بيست و دومين نشست معاونان فني و عمراني کلان‌شهرهاي کشور سخن مي‌گفت، استقرار مديريت يکپارچه شهري و تأمين منابع پايدار درآمد را از مهم‌ترين نيازهاي کلان‌شهرهاي کشور دانست و افزود: منابع پايدار درآمد نظير اخذ عوارض، نياز به درآمد حاصل از ساخت‌وسازهاي شهري را کاهش داده و به تبع آن ميزان بارگذاري در کلان‌شهرهاي کشور کاهش مي‌يابد.
شاکري با بيان آنکه در نتيجه اجراي طرح پرداخت تسهيلات 25 ميليون توماني خودرو 3200 ميليارد تومان از منابع مردم و دولت نصيب شرکت‌هاي خودروسازي شده است، اين رقم را معادل منابع مالي موردنياز براي توسعه حمل‌ونقل عمومي شهر تهران دانست و افزود: چه کسي پاسخگوي ترافيک، آلودگي هوا و خطرات ناشي از ورود اين تعداد خودرو به خيابان‌هاي تهران و ديگر کلان‌شهرها است؟ اگر نظام مديريت يکپارچه شهري وجود داشت، مجوز ارائه چنين تسهيلاتي بايد توسط شهرداري‌ها صادر مي‌شد.
وي با تأکيد بر لزوم تغيير رويکردهاي موجود در موضوع تأمين منابع مالي پروژه‌هاي عمراني، مشارکت بخش خصوصي را مکمل راهکارهاي فعلي در زمينه تأمين منابع پايدار درآمد براي کلان‌شهرهاي کشور دانست و افزود: در بسياري از کشورهاي توسعه يافته جهان، به جاي آن که اعتبارات مورد نياز براي اجراي پروژه‌هاي عمراني به سرعت توسط بودجه‌هاي دولت يا مديريت شهري تأمين شود، پروژه‌ها در انتظار تأمين مالي قرار مي‌گيرند و چه بسا ممکن است نوبت تأمين اعتبارات يک پروژه خاص هنگامي فرا برسد که ديگر آن طرح از حيض انتفاع خارج شده باشد.
رئيس کميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اجراي پروژه‌هاي عظيم عمراني طي دوره فعلي مديريت شهري پايتخت، سبک زندگي شهروندان را متأثر از مجموعه اقدامات ريز و درشت شهرداري‌ها دانست و افزود: کارهاي کوچک و کم هزينه در کنار پروژه‌ها و اقدامات بزرگ، زمينه‌ساز تأمين آرامش، رفاه و امنيت شهروندان هستند و نبايد مورد غفلت واقع شوند.
وي با تقدير از معاونت فني و عمراني شهرداري تهران به دليل برگزاري دومين همايش عمران شهري و ميزباني از بيست و دومين نشست معاونان فني و عمراني کلان‌شهرهاي کشور، ابراز اميدواري کرد: چنين نشست‌هايي سبب هم‌افزايي توانمندي مديران شهري و انجام اقدامات اثرگذار در کيفيت زندگي شهروندان شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن