تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803032674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابزار ديپلماسي انرژي توليد و ظرفيت آن است/تأمين و توليد پايدار گاز از دغدغه‌هاي زيست‌محيطي مي‌کاهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
ابزار ديپلماسي انرژي توليد و ظرفيت آن است/تأمين و توليد پايدار گاز از دغدغه‌هاي زيست‌محيطي مي‌کاهد موج - ابزار ديپلماسي انرژي توليد و ظرفيت آن است. ازاين‌رو، در ۲ سال گذشته دولت يازدهم توانست ظرفيت‌هاي خوبي را در پارس جنوبي فعال کند و امسال نيز به توان اين ابزار افزوده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، نادر فريدوني، رئيس کميته نفت و گاز کميسيون انرژي، درباره اجلاس سران مجمع GECF در تهران گفت: در اين اجلاس موضوعات مختلف مرتبط با مجمع و وضع بازار جهاني گاز موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت ازجمله مکانيسم‌هاي بازار جهاني گاز و تغييرات آن از مهم‌ترين مسائل پرداخت‌شده بود.
نادر فريدوني، در باره اين که چرا ايران براي اجلاس سوم ميزبان شد؟ اظهار داشت: در اجلاس گذشته مصوب شد اجلاس سوم در تهران باشد، ايران با داشتن بيش از ۱۵۴.۵۸ ميليارد بشکه ذخيره قابل استحصال هيدروکربور مايع و همچنين ۳۳.۶۲ تريليون مترمکعب ذخيره قابل استحصال گاز طبيعي، يکي از عمده‌ترين کشورهاي تأمين‌کننده انرژي جهان است و با توجه به عمر باقيمانده از ذخاير نفت و گاز کشور اين جايگاه حفظ خواهد شد به خاطر همين است که برنامه‌هاي افزايش صادرات گاز پيوسته تأکيد و توصيه مي‌شود.
از منظر جايگاه حوزه بين‌الملل نيز ايران داراي جايگاه خاص منطقه‌اي و جهاني است و بسياري از روندها را متأثر مي‌کند. به نظر مي‌رسد برگزاري اجلاس سران مجمع GECF در تهران بر مبناي جايگاه نظام، دولت، کشور و همين‌طور نقش ايران در مسائل گازي است.
وي در باره چگونگي تأثير مجمع کشورهاي صادرکننده گاز بر مسائل زيست‌محيطي گفت: به‌طور حتم، بهره‌گيري از انرژي گاز به نسبت ساير سوخت‌هاي فسيلي، پاک‌تر ارزيابي مي‌شود اين در حالي است که يکي از چالش‌هاي پيش روي جهان تخريب محيط زيست است. ازاين‌رو، بهره‌مندي از گاز در حفظ محيط زيست نقش ايفا مي‌کند. به نظر مي‌رسد، تأمين و توليد پايدار گاز از دغدغه‌ها زيست‌محيطي مي‌کاهد، اما؛ همه مشکلات زيست‌محيطي به اين طريق رفع نمي‌شود استفاده از گاز کمک‌کننده است مثلا در داخل کشور خودمان اين سوخت به نسبت مازوت بسيار پاک‌تر است که روانه نيروگاه‌هاي توليد برق مي‌شود.
رئيس کميته نفت و گاز کميسيون انرژي، در خصوص تأثير برجام و مسائل آن بر رويداد گازي تهران تصريح کرد: نخستين نشست سران جي.يي.سي.اف ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۱ در دوحه، دومين نشست سران GECF ژوئن ۲۰۱۳ (۱۰ تير ۱۳۹۲) در مسکو برگزار شد و اکنون اجلاس سوم در حالي در تهران برگزار مي‌شود که در فضاي پس از توافق برجام قرار داريم، به‌طور حتم، دامنه پيامدهاي مثبت اين اقدام به حوزه نفت و انرژي به‌خصوص گاز کشيده مي‌شود؛ زيرا محدوديت‌ها و تحريم‌ها تا حدودي مانع از حضور فعال ايران در بازار جهاني گاز شده بود. ازاين‌رو، با برچيده شدن تحريم‌ها، ايران همانند برنامه بهبود بازار جهاني نفت، بازار گاز خود را بهبود مي‌دهد. بنابراين، پيام اجلاس سران تهران امنيت اقتصادي با نگاهي بلندمدت در حوزه نفت و گاز است.
فريدوني ديپلماسي انرژي در اين زمينه چگونه فعال شد، اظهار داشت: ابزار ديپلماسي توليد و ظرفيت آن است. ازاين‌رو، در ۲ سال گذشته دولت يازدهم توانست ظرفيت‌هاي خوبي را در پارس جنوبي فعال کند و امسال نيز به توان اين ابزار افزوده مي‌شود؛ بنابراين، به نظر من اين دستاورد در اندازه مشخص خود به دنبال کوشش‌هاي دولت و ظرفيت‌هاي نظام به‌خصوص تلاش‌هاي مهندس زنگنه پديدار شد.
وي افزود: امنيت انرژي به‌عنوان توانايي ايجاد اطمينان در اين که نيازهاي ضروري انرژي در آينده قابل تأمين باشد. ازاين‌رو، ايران با منابعي که در اختيار دارد و همين‌طور ظرفيت‌هاي ايجادي در آينده جايگاه آن در تأمين پايدار انرژي افزايش خواهد يافت. ايران هم چنان در زمينه نفت و گاز حرف براي ارائه دارد و با کوشش‌هاي که شکل مي‌گيرد اين موضع تقويت مي‌شود.
رئيس کميته نفت و گاز کميسيون انرژي، درباره محورهاي مورد توجه در اين اجلاس تهران گفت:تأمين پايدار انرژي در حوزه گاز که به‌طور طبيعي در اجلاس تهران دنبال مي‌شود، انتقال تجربيات درزمينه انتقال گاز و کمک اعضا به يکديگر براي توسعه سرمايه‌گذاري‌ها مي‌تواند در کنار ساير دستور کارها بحث و بررسي شود.
گفتني است، سومين اجلاس سران، هفدهمين نشست وزارتي، نشست فوق‌العاده وزارتي و چهارمين نشست گروه عالي‌رتبه و بيست و چهارمين نشست کميته اجرايي مجمع کشورهاي صادرکننده گاز از ۲۹ آبان تا دوم آذر ۱۳۹۴ در تهران برگزار مي‌شود.
برگزاري اين اجلاس، مهم‌ترين رويداد بين‌المللي است که پس از نشست اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در سطح سران در تهران برگزار مي‌شود و مي‌توان آن را نمونه‌اي از موفقيت ديپلماسي انرژي دولت يازدهم برشمرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن