تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815517845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالعات انتقال ۲ ميليون مترمکعب آب آشاميدني به دشت مرکزي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۵ق.ظ)
تا يک سال آينده به پايان مي‌رسد؛ مطالعات انتقال ۲ ميليون مترمکعب آب آشاميدني به دشت مرکزي ايران موج - مطالعات انتقال ۲ ميليون مترمکعب آب آشاميدني به دشت مرکزي ايران از خليج‌فارس و درياي عمان تا يک سال آينده به پايان مي‌رسد که بخش خصوصي آن را اجرا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير دفتر منابع مالي و مشارکت‌هاي غيردولتي شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: با توليد ۳۵۰ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز از طريق آب‌شيرين‌کن‌ها، مشکل آب آشاميدني بسياري از شهرهاي جنوبي کشور؛ به‌ويژه جزاير برطرف شده و آب سالم و پايدار براي جزاير جنوب تأمين شده است.
حميدرضا کشفي با اشاره به اين‌که توليد آب از آب‌شيرين‌کن‌ها را بخش خصوصي انجام مي‌دهد، افزود: مطالعات طرح تأمين آب شرب براي شهرهاي حاشيه خليج‌فارس و درياي عمان تا فاصله ۱۰۰ کيلومتري با استفاده از آب‌شيرين‌کن‌ها پايان يافته است و در يک سال آينده مکان‌سنجي براي نصب دستگاه آب شيرين‌کن در اين مناطق به‌منظور توليد يک ميليون مترمکعب آب شرب انجام خواهد شد.
وي زمان بهره‌برداري اين طرح را در ۳ يا ۴ سال آينده اعلام و تصريح کرد: مطالعات انتقال ۲ ميليون مترمکعب آب آشاميدني به دشت مرکزي ايران از خليج‌فارس و درياي عمان تا يک سال آينده به پايان مي‌رسد که بخش خصوصي آن را اجرا خواهد کرد.
مدير دفتر منابع مالي و مشارکت‌هاي غيردولتي شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور هزينه توليد يک مترمکعب آب شيرين به روش اسموز معکوس و توليد هم‌زمان آب و برق را معادل يک دلار دانست و گفت: قيمت خريد تضميني آب از بخش خصوصي بر اساس مقدار توليد، کيفيت، نحوه برداشت آب از دريا و شهر محل توليد با استفاده از آب‌شيرين‌کن‌ها از ۸۰۰ تا ۴ هزار تومان و مبلغ دريافتي از مردم بابت آن، قيمت تعرفه تکليفي تعيين شده از سوي دولت است.
کشفي با اشاره به تأثير همکاري بانک‌ها و مراکز تسهيلات دهنده با بخش خصوصي براي اجراي پروژه‌ها به نحو مطلوب و در زمان‌بندي مناسب اظهار داشت: در قوانين بودجه سالانه و برنامه‌هاي پنج ساله توسعه و قوانين الحاقي؛ ظرفيت قانوني مناسبي براي همکاري ميان نهادهاي اجرايي، بخش خصوصي و بانک‌ها در نظر گرفته شده است، اما نقدينگي بخش خصوصي نکته مهمي است که هم‌اکنون وضع مناسبي ندارد و با ارائه تسهيلات کم‌بهره و بلندمدت از سوي بانک‌ها قابل جبران است.
وي اختصاص وام ۵۰۰ ميليون دلاري را از صندوق توسعه ملي از قوانين اجرا نشده دانست و گفت: ارائه اين وام همزمان با تمام شدن مراحل ساخت آب‌شيرين کن بندرعباس به عنوان نخستين پروژه از طرح‌هاي در حال پايان مي‌تواند مشکل آب آن منطقه را برطرف کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن