تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت در برنامه‌هاي سوادآموزي نقش ويژه اي ايفا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۵۳ب.ظ)
دولت در برنامه‌هاي سوادآموزي نقش ويژه اي ايفا کرده است موج-رئيس سازمان نهضت سواد آموزي گفت: در سيستم‌هاي سوادآموزي، يک بخش مهم مشوق‌ها است که با توجه به اعلام نظر نمايندگان مجامع بين المللي در ايران، حمايت دولت از سواد آموزي، در جهان بي بديل است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي باقرزاده در آيين قدرداني از سوادآموزان برتر مناطق آموزرش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران، با اشاره به جايگاه سوادآموزي گفت:يک قرن ميان اقتصاددانان،جامعه شناسان و اهالي تعليم تربيت، در خصوص طول عمر اختلاف نظر بود و امروز دنيا به اين نتيجه رسيده است که طول عمر انسان‌ها از بستر آموزش تضمين مي‌شود، البته نه اين که آموزش مستقيماً منجر به افزايش سلامت شود، بلکه يکي از عناصر کليدي و اصلي آن است.
وي تصريح کرد: آموزش از نظريونسکو يعني آموزش‌هاي عمومي، يعني همين آموزش‌هاي متداولي را که در مدرسه و به خصوص آموزش ابتدايي و آموزش‌هاي متوسطه دوره اول پشت سر مي‌گذاريم و تجارب مختلفي در دنيا وجود دارد که مجموع اين آموزش موجب بهبود زندگي مي‌شود.
باقرزاده، با اشاره به اين که در دو سال گذشته شخص معاون اول رئيس جمهور، جلساتي در خصوص سوادآموزي برگزار کرده‌اند که در آن معاونين وزرا و رؤساي مراکز مختلف ملي نيز حضور داشته‌اند، گفت: امروز يکي از 11 برنامه ملي براي خروج از رکود و اقتصاد مقاومتي بحث مردمي کردن اقتصاد است و اين يعني هر فردي در هر جايگاهي قرار گرفته است، سهم خود را از پيشرفت اقتصادي کشور تعريف کند و اين حس مالکيت نسبت به ثروت و درآمد ملي است و فرد بايد سهم خود را از درآمد ملي کشور احساس کند و اين امر نشان از توجه دولت به امر سوادآموزي و مستلزم آموزش‌هاي اوليه و مقدماتي دارد.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي کشور اظهارکرد: قبلاً داشتن مدرک معادل کلاس اول سواد تلقي مي‌شد، ولي اکنون دولت اين امر را به حداقل 3 سال تحصيلي مداوم افزايش داده است و اين امر يک گام به جلو است؛ زيرا در آن به جنبه‌هاي کيفي سواد تکيه شده است.
باقرزاده با اشاره به ساختار سيستم‌هاي سوادآموزي در دنيا گفت: در سيستم‌هاي سوادآموزي، يک بخش مهم مشوق‌ها است که با توجه به اعلام نظر نمايندگان مجامع بين المللي در ايران، حمايت دولت از سواد آموزي، در جهان بي بديل است.
وي سوادآموزي وزارت آموزش و پرورش را زمينه اي براي ايجاد 40 هزار فرصت شغلي دانسته و گفت: علاوه بر معلمان رسمي و پيماني که در زمينه سوادآموزي با ما همکاري مي‌کنند، کساني که يک عضو از خانواده را آموزش مي‌دهند، با مشوق‌هاي دولتي به جمع مدرسان سوادآموزي نظام تعليم و تربيت مي‌پيوندند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن