تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815276394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهبرد وزارت دفاع «رقابت در عرصه جهاني» است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راهبرد وزارت دفاع «رقابت در عرصه جهاني» است
وزير دفاع راهبرد اين وزارتخانه را دستيابي به بالاترين سطوح كيفيت و رقابت پذيري در عرصه جهاني عنوان كرد.
به گزارش فارس، به مناسبت 18 آبان روز كيفيت دفاعي، نخستين همايش كيفيت دفاعي با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سالن شهداي ساصد وزارت دفاع برگزار شد.
در اين همايش كه توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و با مشاركت ستاد كل نيروهاي مسلح، ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي انتظامي برگزار شد، سردار دهقان طي سخناني از تثبيت و ارتقاي قابليت‌هاي دفاعي، توجه فراگير به كيفيت جامع دفاعي، تمركز بر الزامات كيفيت مورد نياز براي تقويت زيربناهاي بنيادين اقتصاد مقاومتي و قابليت‌هاي درون زا، هماهنگي و هم‌افزايي بين نيروهاي مسلح در بهره برداري از محصولات دفاعي، همواركردن مسير خلاقيت، تضمين پويايي و استمرار نظام نوآوري دفاعي به عنوان اهداف همايش كيفيت دفاعي ياد كرد و افزود: وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه وظيفه تأمين اقلام دفاعي مورد نياز نيروهاي مسلح را بر عهده دارد بايد همواره بر كيفيت و توانمندي خود افزوده و محصولات مورد نياز نيروهاي مسلح را در بازه‌هاي زماني كوتاه توليد و در اختيار آنها قرار دهد. وزير دفاع با بيان اينكه بحث كيفيت در تمامي سطوح و زمينه‌ها مورد اهتمام قرار دارد و بايد اين مهم را در سطح ملي بسط و توسعه دهيم، تصريح كرد: بايد با ايجاد زبان مشترك ونهادينه كردن فرهنگ كيفيت نسبت به ارتقاي كيفيت تجهيزات دفاعي، اطمينان حاصل كنيم و با اجراي اين فرايند بتوانيم راهبرد وزارت دفاع را كه همانا دستيابي به بالاترين سطوح كيفيت و رقابت پذيري در عرصه جهاني است تحقق بخشيم. سردار عبداللهي معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح نيز طي سخناني با بيان تاريخچه نحوه تأمين تجهيزات نيروهاي مسلح گفت: پيام برگزاري همايش كيفيت دفاعي اين است كه نيروهاي مسلح بهره بردار و صنايع دفاعي از مراحل مقدماتي تأمين تجهيزات عبور كرده‌اند و امروز با تسلط بر طراحي و ساخت و بهره برداري از محصولات و سامانه‌هاي دفاعي به موضوعات پيشرفته كيفيت مي‌پردازند.

   آزمايش موشك عماد موازنه‌ها را بر هم زد
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه هم طي سخناني با قدرداني از وزارت دفاع و مجاهدان عرصه توليد قدرت دفاعي در اين وزارتخانه كه با حركت برنامه‌ريزي شده و انديشه معتبر و مؤثر، افزايش كيفيت محصولات صنايع دفاعي را مورد اهتمام قرار داده و در سخت‌ترين مقاطع تاريخي ايران اسلامي، عهده دار اين مسئوليت بزرگ هستند، گفت: امروز دشمنان به ويژه قدرت‌هاي استكباري با يك تلاش فشرده و برنامه‌ريزي شده، درصدد شكستن شكوه، منزلت، اقتدار، هويت و حيات عزتمندانه ملت شريف ايران هستند و در اين مسير از هيچ روشي نظير اعمال تحريم‌ها براي سوق دادن ملت ما به سوي انزواي سياسي فروگذار نكرده‌اند.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه دشمنان با اعمال فشارهاي ظالمانه در پي سلب قدرت‌سازي از كشورمان و تغيير مسير قدرت به سوي خودشان هستند، افزود: ملت ما در اين فضاي سخت، بخش مهمي از يك جنگ حقيقي را اداره كرد و با توكل به خداو پشت سرگذاشتن تحريم‌ها كه از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي صنعت دفاعي كشور براي عدم تسليم در برابر قدرت‌هاي استكباري محسوب مي‌شود، نشان داد با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي دروني و شكوفايي استعدادها مي‌توان نوآوري‌هاي جديدي را براي قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران به ارمغان آورد. وي تصريح كرد: امروز شما به رغم اين فشارها، با ايمان و نوآوري پديده‌هاي جديدي را وارد عرصه دفاعي مي‌كنيد كه نمونه آن آزمايش موفقيت آميز موشك عماد بود كه به عنوان يك اقدام بزرگ در اين عرصه، تغيير تفكر راهبردي جهان نسبت به جمهوري اسلامي ايران را به دنبال داشت و موازنه‌ها را بر هم زد.
همايش كيفيت دفاعي ميزگردهاي تخصصي با موضوعات كيفيت در تحقيقات و طراحي، كيفيت در ساخت و توليد و كيفيت در پشتيباني و بهره برداري برگزار شد. در پايان اين همايش از منتخبين كيفيت نيروهاي مسلح و صنايع دفاعي وابسته به وزارت دفاع با اهداي لوح تقدير و تجليل به عمل آمد.

   محصولات صنعت دفاعي بايد متناسب با ايران طراحي و ساخته شود
همچنين امير دريادار حبيب‌الله سياري دراين همايش با اشاره به اهميت نقش و جايگاه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در برقراري امنيت و ارتقاي توانمندي دفاع از مرزهاي زميني، دريايي، هوايي وآمادگي مقابله با هرگونه تهديد منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي در تشريح دلايل دشمني نظام سلطه با جمهوري اسلامي ايران گفت: موقعيت ممتاز ژئوپلتيك، منابع سرشار انرژي و جهان‌بيني ايران اسلامي كه مبتني بر شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي مي‌باشد، دليل اصلي اين تهديدات است. وي با اشاره به مأموريت وزارت دفاع در توليد قدرت سخت و نرم از ارتقاي مهارت‌هاي نيروي انساني و افزايش علم، دانش و مهارت به‌عنوان جنبه‌هاي كليدي در مقابله با جنگ سخت دشمن ياد كرد. فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه امروز محصولات صنعت دفاعي به‌شدت رقابتي و نسل فناوري‌ها به سرعت در حال تغيير است، گفت: تجهيزات به لحاظ كيفيت و مطلوبيت بايد قابل اعتماد و متناسب با حوزه‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران طراحي و ساخته شود و بتواند ضمن ايجاد فرصت غافلگيري، عدم قطعيت را نيز فراهم كرده و بازدارندگي مؤثر را ايجاد كند. دريادار سياري با استناد به تدابير و فرامين فرمانده معظم كل قوا در ديدار فرماندهان نيروهاي مسلح با ايشان تصريح كرد: اجراي تدابير معظم له مي‌تواند ما را در همه حوزه‌ها به ويژه در موضوع كيفي‌سازي كه از موضوعات مورد اهتمام ويژه ايشان است به مقصود برساند.

   نقاط آسيب‌پذير دشمنان را در اختيار داريم
سردار عبداللهي معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيز طي سخناني با بيان تاريخچه نحوه تأمين تجهيزات نيروهاي مسلح گفت: پيام برگزاري همايش كيفيت دفاعي اين است كه نيروهاي مسلح بهره‌بردار و صنايع دفاعي از مراحل مقدماتي تأمين تجهيزات عبور كرده‌اند و امروز با تسلط بر طراحي و ساخت و بهره‌برداري از محصولات و سامانه‌هاي دفاعي به موضوعات پيشرفته كيفيت مي‌پردازند. وي در ادامه تصريح كرد: امروز به فضل الهي و با تلاش جهادي نيروهاي مسلح و صنعتگران دفاعي، نيروهاي مسلح پرتوان و پرافتخار جمهوري اسلامي ايران در وضعيت آمادگي دفاعي خوبي قرار دارند و تجهيزات متناسب با تهديدات روز و نقاط آسيب‌پذير دشمنان را در اختيار دارند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن