تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815420785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالعه کتب مفید می تواند زندگی انسان را تغییر دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه قزوین:
مطالعه کتب مفید می تواند زندگی انسان را تغییر دهد

قزوین


شناسهٔ خبر: 2966548 - شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
استانها > قزوین

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: در کنار مطالعه باید محتوای کتابها هم مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد زیرا کتاب خوب می تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد و دچار تحول اساسی کند. به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در دیدار مسئولان اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی و جمعی ازکتابداران استان قزوین اظهارداشت: ترویج کتاب و تشویق به کتابخوانی کار بسیار ارزشمندی است که باید با جدیت پیگیری و در جامعه نهادینه شود. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی در خدمت دین باشد لذا توجه به محتوای کتابها درغنی سازی مطالعه تعیین کننده است. وی اضافه کرد: مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران این عرصه لازم است به محتوای کتاب‌هایی که در اختیارمردم قرار می‌ گیرد حساس باشند و مراقبت کنند تا هر کتابی منتشر نشود تا ذهن افراد را تخریب کند. امام جمعه قزوین یادآورشد: فقط خواندن کتاب کافی نیست و توجه به محتوی کتاب‌های منتشر شده نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا کتاب می‌تواند به زندگی انسان جهت دهد که در این راستا بارها دیده ‌شده مسیر زندگی افرادی با خواندن کتاب دگرگون ‌شده است. وی بیان کرد: نخستین بار خداوند نام کتاب را به زبان بشر جاری کرد و در واقع کتاب توسط خداوند متعال بنیان نهاده شده و در کنار آن به برکت کتاب هم اشاره شده که محتوا در آن اهمیت دارد.

ضرورت افزایش ساعات مطالعه امام‌ جمعه قزوین ادامه داد: میزان مطالعه در کشور و استان مطلوب نیست لذا باید ساعات مطالعه افزایش یابد که در این زمینه توجه به تأثیر و کیفیت مطالعه می تواند به غنی‌تر کردن محتوای کتاب کمک کند. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کسانی که در حوزه کتاب و کتابداری فعالیت می‌کنند باید خودشان اهل مطالعه باشند و در این حوزه اطلاعاتشان را افزایش دهند تا بتوانند راهنمای خوبی برای دیگران باشند. فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی در خدمت دین باشد وی تأکید کرد: فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی لازم است در خدمت دین باشند و نباید اجازه داد کتاب‌هایی که در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد موجب انحراف شود و اذهان دیگرن را تخریب کند. امام‌ جمعه قزوین تلاش‌های آیت‌ الله مرعشی و آیت‌الله طباطبایی درحوزه کتاب رابسیار ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که امروز در کتابخانه‌های کشور وجود دارد به طور مستقیم و غیر مستقیم متأثر از افکار این بزرگواران است. افزایش ساعات مطالعه در کشور ضروری است آیت‌الله عابدینی به ساعات کم مطالعه در کشور هم اشاره و خاطرنشان کرد: ضروری است میزان ساعات مطالعه در کشور افزایش پیدا کند ضمن این که باید به این نکته توجه داشته باشیم که تأثیر و کیفیت مطالعه با غنی‌تر کردن محتوای کتاب افزایش می‌یابد. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد:کسانی که درحوزه کتاب و کتابداری فعالیت می‌کنند باید اهل مطالعه باشند و در این حوزه اطلاعاتشان را افزایش دهند. فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی در خدمت دین باشد وی یادآورشد: فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی باید در خدمت دین باشند و به بصیرت افزایی مردم کمک کند. نباید لذا اجازه دهیم کتاب‌هایی که در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد موجب انحراف آنها شود. امام‌ جمعه قزوین تلاش‌های آیت‌الله مرعشی وآیت‌الله طباطبایی در حوزه کتاب را بسیار ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که امروز در کتابخانه‌های کشور وجود دارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم متأثر از افکار این دوبزرگوار است. ۵۴ کتابخانه عمومی در سطح استان قزوین وجود دارد در ابتدای این دیدار مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵۴ کتابخانه عمومی در استان قزوین وجود دارد که به لحاظ  شاخصه‌ های کیفی وضعیت مطلوبی دارند. وی گفت: از نظر تعداد کتابخانه در ردیف ۲۸ کشور هستیم که این وضعیت باید تقویت شود که امیدواریم در برنامه ششم این کمبودها جبران شود.

رمضانی یادآور شد: استان قزوین با داشتن ۵۴ هزار عضو فعال توانسته رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص دهد که این موضوع نشان می‌دهد استقبال از کتاب در استان مطلوب است و اگر زمینه دسترسی مردم به فضاهای مطالعه را فراهم کنیم علاقه‌مندان زیادی به مطالعه رو می‌آورند. وی اضافه کرد: در استان قزوین هر کتابخانه به‌طور میانگین ۱۰۵۰ عضو دارد که از این نظر هم در رده پنجم استان‌ های کشور هستیم و به نظر می‌رسد تنها در حوزه توسعه فضای کتابخانه‌ای غفلت شده است. رمضانی بیان کرد: بسیاری از مناطق استان فاقد کتابخانه است که درصددیم با همکاری خیرین و مسئولان محلی با راه‌اندازی کتابخانه‌های متعدد در شهرهای کوچک زمینه دسترسی همه علاقه‌مندان به کتاب را فراهم کنیم. دوتن از کتابداران هم در خصوص مشکلات خود مطالبی بیان کردند.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن