تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اعزام 2 هزار نيروي کارگري براي نظافت تا تخصيص 5 ميليارد تومان اعتبار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۰ب.ظ)
برنامه‌هاي شهرداري در ايام اربعين حسيني تشريح شد؛ از اعزام 2 هزار نيروي کارگري براي نظافت تا تخصيص 5 ميليارد تومان اعتبار موج - معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: بر اساس يک طرح دوفوريتي، شهرداري تهران در ايام اربعين حسيني در شهرهاي کربلا و نجف خدماتي را به زائران ارائه خواهد کرد و براي اين کار 5 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مجتبي عبداللهي در نشستي که به‌منظور تشريح اقدامات شهرداري تهران در ايام اربعين حسيني در کشور عراق برگزار شد، تصريح کرد: به‌منظور ارائه بهترين خدمات به زائران حسيني، ستادي در شهرداري تهران تشکيل‌شده و در قالب چندين کميته، برنامه‌ها تقسيم‌شده است.
وي افزود: اقدامات شهرداري تهران براي ارائه بهترين خدمات به زائران، از 4 ماه پيش آغازشده و اين در حالي است که از سال گذشته تاکنون ارتباط ما با استاندار و شهرداري کربلا برقرار بوده است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به تصويب طرح دوفوريتي در شوراي شهر به‌منظور ارائه خدمات شهرداري تهران در ايام اربعين در شهر کربلا خاطرنشان کرد: سال گذشته يک طرح دوفوريتي در شوراي شهر تهران به تصويب رسيد که بر مبناي آن، شهرداري موظف بود در ايام اربعين حسيني در شهر کربلا، نجف و همچنين مرزهاي ايران به زائران حسيني خدمات ارائه دهد.
وي ادامه داد: امسال نيز براي خدمات‌دهي به زائران، بار ديگر اين طرح دوفوريتي مطرح و موردپذيرش اعضا قرار گرفت.
عبدالهي در خصوص حضور استاندار نجف، فرماندار کربلا و اعضاي شوراي شهر کربلا در تهران اظهار کرد: مسوولان کشور عراق در شهر تهران حضور پيداکرده و برنامه‌هايي که قرار است از سوي شهرداري تهران و مجموعه سپاه در ايام اربعين در شهرهاي کربلا و نجف پياده‌سازي شود، تشريح شده است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران بابيان اينکه « در تلاش هستيم که با ارائه خدمات مطلوب در مرزهاي چذابه و شلمچه، از تجمع زائران در مرز مهران بکاهيم» خاطرنشان کرد: بيش از 70 درصد زائران ايراني که در ايام اربعين قصد عزيمت به سمت کربلا را دارند، خود را از مرز مهران به اين شهر مي‌رسانند و به دليل تجمع جمعيت، در بسياري از مواقع خدمات مطلوبي به زائران ارائه نمي‌شود.
وي افزود: در تلاش هستيم تا با تشويق زائران به عزيمت از مرزهاي شلمچه و چذابه به کربلا، خدمات مطلوب‌تري را به آن‌ها ارائه دهيم.
عبداللهي با تشريح برنامه‌هاي شهرداري تهران در پشت مرزهاي ايران و در خاک کشور عراق گفت: نگاهمان اين است که نمونه خدماتي را که در مرزهاي ايران به زائران حسيني ارائه مي‌دهيم، در پشت مرزها نيز به زائران ارائه شود.
وي با طرح جزئياتي از تقسيم‌بندي کارهاي صورت گرفته‌شده ميان شهرداري‌هاي مناطق تهران براي ارائه خدمات به زائران حسيني بيان کرد: نظافت کامل مسيرها و همچنين مرز چذابه بر عهده شهرداري منطقه 4 خواهد بود، مسووليت نظافت مرز مهران نيز به شهرداري منطقه 5 سپرده‌شده و شهرداري منطقه 6 نيز مسووليت نظافت مرز شلمچه را برعهده دارد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از احداث يک پارکينگ در مرز مهران براي زائران حسيني خبر داد و تصريح کرد: سال گذشته خودروهاي شخصي که مي‌خواستند خود را از مرز مهران به کربلا برسانند به دليل نبود جاي پارک و ترافيک‌هاي زياد، با دشواري‌هاي زيادي مواجه شده بودند اما امسال پيش‌بيني‌شده که اين مشکلات با احداث يک پارکينگ به وسعت 50 هکتار، تا حدودي برطرف شود.
عبداللهي در خصوص احداث سرويس‌هاي بهداشتي ثابت و موقت در مرز مهران از سوي شهرداري تهران اظهار کرد: 84 سرويس بهداشتي موجود در مرز مهران به‌صورت کامل بازسازي‌شده‌اند ضمن اينکه 100 چشمه سرويس بهداشتي از سوي شهرداري منطقه 5 و 100 چشمه سرويس بهداشتي ديگر نيز از سوي شهرداري تهران در اين مرز ساخته خواهد شد.
وي از استقرار 150 پزشک و پرستار شهرداري تهران در مناطق مرزي و همچنين در مسير شهرهاي نجف و کربلا خبر داد و گفت: شرکت شهر سالم شهرداري تهران 150 پزشک و پرستار را در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه مستقر خواهد کرد ضمن اينکه پزشکان و پرستان شهرداري تهران در شهرهاي نجف و کربلا نيز حضور خواهند داشت.
عبداللهي پيش‌بيني کرد، شهرداري تهران بتواند امسال به بيش از 100 هزار زائر خدمات ارائه دهد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به وضعيت نامناسب نظافت در شهر نجف خاطرنشان کرد: وضعيت نظافت در شهر نجف به‌مراتب بسيار بدتر از شهر کربلا است و به همين خاطر از شهرداري تهران درخواست شده که در اين شهر خدمات بيشتري ارائه دهد.
وي ادامه داد: اکنون بيش از يک ماه است که شهرداري تهران کار نظافت شهر نجف را آغاز کرده و براي انتقال زباله‌هاي اين شهر نيز برنامه‌ريزي‌شده است.
عبداللهي در خصوص موکب‌هايي که از سوي شهرداري تهران در شهر کربلا برپا خواهد شد، اذعان کرد: شهرداري تهران با محوريت سازمان بسيج، امسال نيز 3 موکب را در شهر کربلا برپا خواهد کرد و در اين موکب‌ها به زائران حسيني خدمات ارائه خواهد شد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران مأموريت اصلي شهرداري در شهرهاي کربلا و نجف را ارائه خدمات نظافتي دانست و گفت: در شهر کربلا و نجف مأموريت اصلي شهرداري تهران پيگيري مباحث مرتبط بانظافت اين شهرها خواهد بود و در مرحله اول، تاکنون 600 نيروي نظافتي و 200 پرسنل از سوي شهرداري به اين شهرها اعزام‌شده‌اند.
وي افزود: 11 روز قبل از اربعين حسيني، 2 هزار نيروي کارگر از شهرداري به کربلا اعزام خواهند شد.
عبداللهي در خصوص اقدامات شهرداري تهران در حوزه آتش‌نشاني در شهرهاي کربلا و نجف تصريح کرد: 200 نيروي سازمان آتش‌نشاني در مسير شهر کربلا مستقر خواهند بود و با ارائه کپسول‌هاي آتش‌نشاني به موکب‌ها، آموزش‌هاي لازم را نيز به مسوولان آن‌ها ارائه خواهند داد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به برنامه‌هاي شهرداري تهران به‌منظور زيباسازي شهرهاي کربلا و نجف خاطرنشان کرد: شهرداري تهران کمربند سبز کربلا به طول 27 کيلومتر را طراحي کرده ضمن اينکه کار ايجاد فضاي سبز اتوبان امام خميني (ره) در شهر نجف را نيز بر عهده‌ دارد.
وي از ارسال ماشين‌آلات شهرداري تهران به شهر کربلا خبر داد و افزود: در ايام اربعين حسيني، روزانه بيش از 10 هزار تن زباله در شهر کربلا توليد مي‌شود که براي جمع‌آوري اين زباله‌ها، شهرداري تهران برنامه‌ريزي کرده است.
عبداللهي با ارائه آماري از تعداد اتوبوس‌هاي اعزام‌شده از سوي شهرداري به مرزهاي ايران به‌منظور جابه‌جايي زائران گفت: 800 تا 2 هزار دستگاه اتوبوس از سوي شهرداري تهران به مرزهاي ايران اعزام خواهند شد و زائران را از مناطق مرزي تا شهر کوت عراق انتقال خواهند داد.
وي تأکيد کرد: شهرداري تهران برنامه‌اي براي دريافت پول از زائران براي جابه‌جايي ندارد اما اگر ستاد مرکزي براي دريافت پول از زائران تأکيد داشته باشد، مجبور هستيم طبق برنامه‌هاي اين ستاد عمل کنيم.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به برنامه‌هاي شهرداري به‌منظور راهنماي زائران گفت: امسال با طراحي يک نرم‌افزار و استقرار 500 نيرو در اين رابطه، با کمک شهرداري‌هاي شيراز و کرج، ستاد راهنماي زائر و گم‌شدگان را برپا خواهيم کرد و هر خانواده‌اي که دراين‌ارتباط دچار مشکل شود مي‌تواند کمک دريافت کند.
عبداللهي در پاسخ به اين سؤال که آيا شهرداري تهران برنامه‌اي براي بيمه زائران خواهد داشت يا خير؟، بيان کرد: تمام نيروهايي که از طرف شهرداري به کربلا اعزام مي‌شوند بيمه خواهند بود اما براي بيمه زائران، وزارت کشور و سازمان حج و زيارت بايد برنامه‌ريزي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن