تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804334303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کيفيت‌بخشي به نظام ساخت‌وساز از اولويت‌هاي وزارت راه و شهرسازي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
کيفيت‌بخشي به نظام ساخت‌وساز از اولويت‌هاي وزارت راه و شهرسازي است موج - عضو هيأت مديره شرکت عمران و بهسازي شهري با بيان اين‌که کيفيت‌بخشي به نظام ساخت‌وساز يکي از اولويت‌هاي وزارت راه و شهرسازي است، گفت: مطالبات شهروندان ما داشتن ظاهر زندگي لوکس نيست، بله مردم به دنبال آن چيزي هستند که به شهرهايمان هويت و روح دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد روستا با بيان اين‌که اساسا بحث کيفيت زندگي در برنامه‌هاي برنامه‌ريزان شهري مد نظر نبوده است، گفت: در گذشته اهداف مديران شهري بيشتر کمي و پروژه محور بود که اجراي آن مشکلاتي را ايجاد کرد، اما؛ با تلاش دولت يازدهم بالا رفتن کيفيت زندگي به يک خواست اجتماعي تبديل شده است.
عضو هيأت مديره شرکت عمران و بهسازي شهري ايران افزود: بررسي‌هاي ميداني و مطالعات نشان مي‌دهد که علي‌رغم اين‌که چهره شهرهاي ما تغيير کرده و بهتر شده است، اما؛ بسياري از جنيه‌هاي کيفي از جمله ارزش‌هاي اخلاقي و سرزندگي شهروندان افول کرده است. اين امر نشان مي‌دهد که مطالبات شهروندان ما داشتن ظاهر زندگي لوکس نيست بله مردم به دنبال آن چيزي هستند که به شهرهايمان هويت و روح دهد.
وي با بيان اين‌که توجه مديران و مردم بايد به اين تغيير نگرش و ساخت‌وساز معطوف شود افزود: متأسفانه مردم ما نيز با اين جنس مطالبات و کيفيت زندگي آشنا نيستند و اين حق مردم است که در مورد شيوه‌هاي کيفيت‌بخشي به زندگي خود بيشتر بدانند. موضوع کيفيت زندگي هم‌اکنون در اولويت برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است و در جهت تحقق اين بحث مي‌کوشيم از تمامي ابزارها از جمله برگزاري نشست‌هاي علمي، همايش، اهداي جوايز، پايلوت‌سازي طرح‌هايي با رويکرد بازآفريني و ارتقاي کيفيت زندگي بهره مي‌بريم تا هدف مهم وزارت راه و شهرسازي را در راستاي بازآفريني شهر محقق کنيم.
عضو هيأت مديره شرکت عمران و بهسازي شهري درباره اين که آيا توجه به کيفيت ساخت‌وساز سبب کاسته شدن از کميت بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده مي‌شود؟ گفت: جنس کارهاي اجتماعي و فرهنگي را مي‌توان از نوع «پروژه‌هاي صبر» دانست. در اين کارها نگاه اجتماعي مطرح است و موضوعاتي مد نظر قرار دارد که پيش از اين در برنامه‌هاي شهري وجود نداشته و در مديريت شهري براي اجراي آن‌ها ظرفيت‌سازي نشده است.
وي افزود: به نتيجه رسيدن اين پروژه‌ها به صبر نياز دارد، اما؛ زماني که نتيجه حاصل شد به صورت تصاعدي اثر خود را در کيفيت فضاي شهري مي‌گذارد. نمي‌توانيم گسست تاريخي عدم توجه به اين موضوع در عرصه‌هاي شهري را به يک‌باره از بين ببريم و اصلاح کنيم. بيش از ۵۰ سال در اين زمينه غفلت شد و معمولا تصور مديران اين بود که موضوع کيفيت بايد در قالب طرح‌هاي جامع و توسعه شهري مورد توجه قرار بگيرد.
روستا با بيان اين‌که اين معضلات در حوزه شهري بايد با نهادينه‌سازي اين موضوع به تدريج برطرف شود، اظهار کرد: ادبيات مربوط به کيفيت‌بخشي در ساخت‌وسازها بايد ايجاد شود و چنين اقداماتي يک‌شبه انجام نخواهد شد و به بسترسازي نياز دارد. ما معتقديم فعاليت‌هاي ترويجي وزارت راه و شهرسازي و توجه به موضوع کيفيت در ساخت‌وساز ماندگار خواهد بود.
عضو هيأت مديره شرکت عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اين‌که معمولا مقياس فعاليت‌هاي شهري و ساخت‌وساز هکتار، متر و در قالب تعداد واحدهاي مسکوني است گفت: سعي کرده‌ايم توجه را از سمت عرصه خصوصي به سمت عرصه عمومي تغيير دهيم. وقتي از حکمروايي شهري و توسعه محله محور صحبت مي‌کنيم بايد توجه کنيم که اين اهداف صرفا با ساخت مسکن و نوسازي واحدهاي فرسوده تحقق پيدا نمي‌کند.
وي ادامه داد: چنين برنامه‌هايي زماني تحقق پيدا مي‌کند که منافع مشترکي براي شهروندان ايجاد کنيم و در مرحله دوم يک خواست مشترک به وجود بياوريم که اين اهداف در عرصه قلمروي عمومي تحقق پيدا مي‌کنند نه عرصه قلمروي خصوصي. همچنين تلاش داريم شرايطي را فراهم آوريم که فعاليت‌هايمان متکي بر منابع مالي و مديريتي دولت نباشد و بايد در اين زمينه دولت تنها نقش تسهيل گري داشته باشد و شيوه ورود خود را به حوزه مسکن تغيير دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن