تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قشون‌کشیِ سلفی‌های مغرب برای مقابله با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قشون‌کشیِ سلفی‌های مغرب برای مقابله با ایران
یک گروه سلفی مغربی متشکل از "جهادی"ها و زندانیان سابق، برای مقابله با آنچه "تهدید ایران برای مغرب" خواند، اعلام آمادگی کرد و شیعیان این کشور را "ستون پنجم ایران" نامید.
کد خبر: ۵۴۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ - 13 November 2015


یک گروه سلفی مغربی متشکل از "جهادی"ها و زندانیان سابق، برای مقابله با آنچه "تهدید ایران برای مغرب" خواند، اعلام آمادگی کرد و شیعیان این کشور را "ستون پنجم ایران" نامید.


به گزارش «تابناک»، شماری از افراد موسوم به "چهره های سرشناس سلفی جهادی" و زندانیان سلفی سابق، شهر فاس را برای اعلام پیوستن خود به یک نهاد حقوقی موسوم به "هيئة المصالحة ورد الاعتبار" (نهاد آشتی و بازگرداندن اعتبار) یک جنبش تبلیغی با نام "جنبش سلفی برای اصلاحات سیاسی" است، برگزیدند.


این جنبش شاخه تبلیغی حزب "جنبش دموکراتیک و اجتماعی" است که محمود عرشان رهبر آن بوده و عبدالکریم الشاذلی (فعال سلفی) امور داخلی آن را مدیریت می کند.


الشاذلی روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر فاس گفت: هدف از تاسیس شورای حقوقی، "ادغام سلفی ها به ویژه زندانیان آزاد شده در روند زندگی و بازگرداندن اعتبار به آنان و تلاش برای  حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی آنان" است.


وی گفت: این هیات، مستقل و مربوط به رسیدگی به مسائل حقوقی همه سلفی های مغرب است.


الشاذلی درباره جنبش سلفی برای اصلاحات سیاسی گفت: این جنبش نماینده شاخه تبلیغی حزب عرشان با نماد درخت خرما است و پناه افرادی خواهد بود که به دنبال تبلیغ و امور تربیتی هستند.


وی با بیان این جمله که "سلفی های حزب النور مصر مانند سلفیهای مغرب نیستند و السیسی نیز محمد ششم نیست"، بعید دانست که تجربه حزب سلفی النور مصر برای سلفی های مغرب تکرار شود.


الشاذلی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: مغرب با طرح دوجانبه از سوی ایران و الجزایر تهدید می شود. خطر ایران در "ستون پنجم شیعیان" در مغرب است، اما خطر الجزایر از جانب جبهه پولیساریو است.


وی در گفت وگو با سایت هسپرس افزود: سلفی های مغرب به ویژه آنهایی که مدتی براساس قانون مبارزه با تروریسم در زندان بودند و آزاد شدند، گرایشی کلی دارند که به فرایند سیاسی زیر چتر حزب النخله بپیوندند.


الشاذلی افزود: این اقدامات،  نگرش واقعی من به عنوان یک زندانی سابق بوده و از چند ماه پیش این روند را هدایت می کنم زیرا معتقدم این سلفی ها پس از ادغام ، سوپاپ اطمینانی برای مغرب و مانعی برای مهاجرت جوانان به کانون های بحران خیز خواهد بود.


وی این مطلب را که "تشکیل این هیاتها و جریانهای دارای پشتوانه سلفی به دستور طرف های با نفوذ در دولت برای کنترل این پرونده بوده"، به شدت رد کرد.


الشاذلی گفت: من با هیچ فرد یا گروهی نشست نداشته ام و هیچ تلاشی برای دیکته کردن امور، تسلیم یا مهار کردن افراد و تشکل ها در کار نبوده است.




العالم

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن