تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محيط زيست قرباني بي صداي جنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۳۱ب.ظ)
بان کي مون: محيط زيست قرباني بي صداي جنگ است موج - دبير کل سازمان ملل در پيامي به مناسبت روز جهاني مقابله با تاثيرات جنگ بر محيط زيست ضمن تاکيد بر حفاظت از محيط زيست در برابر اثرات جنگ، خواستار جلوگيري از درگيري‌هاي آينده بر سر منابع طبيعي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دبير کل سازمان ملل در پيامي به مناسبت روز جهاني مقابله با تاثيرات جنگ بر محيط زيست ضمن تاکيد بر حفاظت از محيط زيست در برابر اثرات جنگ، خواستار جلوگيري از درگيري‌هاي آينده بر سر منابع طبيعي شد.
بان کي مون در پيامي که توسط نايب رئيس مرکز صلح و محيط زيست در همايش مقابله با تاثيرات جنگ بر محيط زيست قرائت شد، گفت: در حالي که جامعه بين المللي در حال آماده سازي دستورکار توسعه پايدار براي بعد از سال 2015 است، رسيدگي به اين چالش‌ها ضروري تر مي‌شود.
وي افزود: بايد از تمام ابزاري که در اختيار داريم از گفت و گو گرفته تا ميانجيگري و ديپلماسي بازدارنده براي حفظ و استفاده پايدار از منابع طبيعي استفاده کنيم تا مانع شعله ورشدن جنگ و تهيه پول براي کارزار، همچنين بي ثبات کردن بنيادهاي شکننده صلح شويم.
بان کي مون ادامه داد: اجازه دهيد راه حل‌هايي معني دار ارائه دهيم تا جوامع محلي را براي ايجاد دانش دسته جمعي به منظور پيشبرد مشارکت مناسب براي حفظ محيط زيست به عنوان بخش جدايي ناپذير صلح سازي و توسعه پايدار ترغيب کند.
اين گزارش مي‌افزايد، مجتهد شبستري نايب رييس مرکز ملي صلح و محيط زيست در همايش مقابله با آثار مخرب جنگ بر محيط زيست با اشاره کوتاهي به تاريخچه نام‌گذاري روز مقابله با آثار مخرب جنگ بر محيط زيست گفت: مجمع عمومي سازمان ملل متحد در سال 2001 ميلادي، روز ششم نوامبر مصادف با 15 آبان هر سال را با عنوان روز بين المللي "مقابله با آثار جنگ بر محيط زيست" نام‌گذاري کرد و محيط زيست جز نگراني‌هاي سازمان ملل قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه مخاصمات در آينده دو برابر مي‌شود و محيط زيست قرباني بي صداي جنگ است، گفت: محيط زيست همواره در جنگ‌ها تخريب مي‌شود و اگر به محيط زيست توجه نشود محيط زيستي براي نسل‌هاي آينده باقي نماند.
شبستري با بيان اينکه 4.9 ميليون هکتار از جنگل‌هاي ويتنام در جنگ از بين رفته است، افزود: جنگ تأثير زيادي در اکوسيستم منطقه داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن