تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالبات کارمندان محیط‌زیست قربانی فرافکنی نورچشمی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مطالبات کارمندان محیط‌زیست قربانی فرافکنی نورچشمی‌ها
نویسنده : علي خدايي بيجاري 


حكايت محال بيدار كردن خوابيده‌اي كه خود را به خواب زده، در آشفته‌بازار اين روزها كاربردي بي‌حد و حصر دارد. اين تمثيل كه شرح حال افرادي است كه به جاي ابهام‌زدايي و روشنگري، به سفسطه‌گري متوسل مي‌شوند، را مي‌توان به اوضاع اسفبار مسئولان محيط‌زيست تعميم داد، چراكه در پي تجمع اعتراض‌آميز كاركنان سازمان محيط‌زيست در روز دوشنبه هفته گذشته، برخي از نيروهاي مورد وثوق خانم ابتكار(و مورد اعتراض قاطبه كاركنان معترض محيط‌زيست ) اقدام به برگزاري يك پتيشن (تومار فرنگي) كرده‌اند. در بخشي از اين تومار فرنگي كه سعي در پيرايه كردن و زدودن هر خبط و خطايي از چهره خانم ابتكار و اثبات غرض‌ورزي كاركنان معترض و رسانه‌هاي منتقد دارد، خطاب به رئيس‌جمهور اينچنين آمده:
«... همانطور كه مستحضر هستيد وضعيت منابع و محيط‌هاي طبيعي، گونه‌هاي ارزشمند حيات وحش اين مرز و بوم و ساير موضوعات محيط زيست، طي سال‌هاي اخير با چالش‌هاي فراواني روبه‌رو بوده است و ساماندهي اين موضوعات نيازمند اقتدار و شرايط پايدار‌تري در سازمان حفاظت محيط‌زيست مي‌باشد. درخواست ما از محضر محترم جنابعالي آن‌ است كه از سياسي شدن درخواست‌ها، انتقادات، مباحث تخصصي و انتظارات خانواده محيط‌زيست ايران از سازمان متولي، جلوگيري فرماييد.
ما، امضا‌كنندگان اين نامه، بر اين باوريم كه عملكرد سازمان حفاظت محيط‌زيست طي دو سال گذشته به طور كلي مثبت بوده و روند رو به بهبودي را طي مي‌نمايد. جا‌به‌جايي و تغييرات مديريتي در سطح رياست سازمان و در شرايط كنوني، تحول بزرگي را در اقدامات در دست انجام آن سازمان در سطوح مختلف و در سراسر كشور ايجاد نموده و سبب متوقف شدن اقدامات مثبت در حال انجام و اتلاف زمان بيش از پيش مي‌گردد كه اين امر مي‌تواند آسيب جدي به پيكر نحيف محيط‌زيست ايران وارد نمايد. بر اين اساس، تقاضاي ما از مجموعه دولت آن است كه ضمن حمايت از رياست كنوني سازمان حفاظت محيط‌زيست و سازمان تحت مديريت ايشان، براي رفع مشكلات كارمندان و بهبود شرايط محيط‌زيست كشور، ياري و همكاري نمايند....»
گذشته از تومار فوق روز گذشته نيز برخي كاركنان اداره كل محيط‌زيست استان لرستان درقالب «اعضاي شبكه زيست محيطي لرستان» در متني مشابه، به ثنا‌گويي مقام مافوق خود، يعني خانم ابتكار پرداخته بودند.
با اين احوال ذكر چند نكته خالي از لطف نخواهد بود.
اول: واضح و مبرهن است كه تهيه اين تومار و اقدامات مشابه، بي‌ترديد حركتي تلافي‌جويانه در مقابل تهيه تومار كاركنان معترض به سياسي‌كاري خانم ابتكار باشد كه هفته گذشته در حاشيه تجمع به امضاي معترضان رسيد كه متن آن خطاب به مقام معظم رهبري بود.
دوم: طبق رويه با روي كار آمدن هر دولت، وزرا، رؤسا، مديران كل و كارمندان جزء دولت قبلي (به جز موارد استثنا) بركنار شده و نيروهاي خدوم رئيس‌جمهور جديد درسمت‌هاي مديريتي جايگزين مي‌شوند. اين رويه با چنين جزئياتي در هر وزارتخانه، سازمان و اداره‌اي پي گرفته مي‌شود. بنابراين كاملاً طبيعي است كه مديران كل و رؤسايي كه توسط رئيس يك سازمان در پستي منصوب مي‌شوند، به واسطه همفكري با رئيس خود در خوشي و ناخوشي از او حمايت كنند، همانگونه كه درمتون بالا حمايت كرده‌اند.
سوم: در جمع‌آوري امضا و تهيه تومار هرچه تعداد كارشناسان و افراد صاحب نظر يك حوزه بيشتر باشد، آن تومار سنديت بيشتري دارد. اين در حالي است كه در تومار ياد شده، امضا‌هايي بدون ذكر نام وجود دارد و از همه بدتر شمار امضا‌هايي كه هنوز به 50 امضا نرسيده است.
چهارم : در حالي امضا كنندگان تومار فوق تقاضاي بهبود شرايط معيشتي كارمندان را از رئيس جمهور داشته اند كه كاركنان معترض عنوان داشته‌اند كه بودجه محيط زيست خرج تبليغات براي ورود نماينده همسو به مجلس شوراي اسلامي شده است .ضمن آن كه در يكي از پلاكاردهاي معترضين در تجمع هفته گذشته، جمله اي نوشته شده با اين مضمون که «اگر بودجه محيط زيست تا آسمان هم باشد، اوضاع محيط زيست همين است.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن