تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815758871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ترويج فرهنگ مصرف سيب در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۰:۴۵ق.ظ)
ضرورت ترويج فرهنگ مصرف سيب در کشور موج - دبير نظام صنفي کشاورزي اروميه بر ضرورت ترويج بهبود فرهنگ مصرف سيب در کشور تاکيد کرد و گفت: با افزايش سرانه مصرف سيب در سبد غذايي مردم، علاوه بر تأثير آن در ارتقاي سلامتي انسان‌ها، اين امر در بهبود وضغيت معيشتي باغداران نيز بي تأثير نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج، رحيم پرويزي در جلسه هم انديشي ترويج بهبود فرهنگ مصرف سيب که در سالن جلسات ساختمان شماره يک جهاد کشاورزي استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پيش بيني کارشناسان امسال بيش از يک ميليون و 326 هزار تن سيب درختي در استان توليد خواهد شد که در مقايسه با سال گذشته از افزايش 35 درصدي برخوردار است.
پرويزي تصريح کرد: اين استان مقام اول توليد سيب درختي کشور را به خود اختصاص داده است و سطح زيرکشت باغات سيب استان 70 هزار و 744 هکتار بوده که سطح باغات بارور 56 هزار و 505 هکتار و مابقي غير بارور است.
وي يادآور شد: بيش از مدت يک سال است که نظام صنفي کشاورزي اروميه، کميته پيگيري مسائل و مشکلات سيب استان را با حضور نمايندگان استانداري و سازمان جهاد کشاورزي، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگاني و ساير تشکل‌هاي مرتبط تشکيل داده و جلسات آن را به طور منظم برگزار نموده است.
دبير نظام صنفي کشاورزي اروميه تاکيد کرد: يکي از اقدامات اخير نظام صنفي کشاورزي شهرستان اروميه، پيشنهاد و مکاتبه با استاندار آذربايجان غربي در موضوع "ترويج افزايش فرهنگ مصرف سيب" بوده است و در اين مکاتبه خواسته شده است تا با توجه به رتبه اول کشوري توليد سيب در استان آذربايجان غربي و همچنين حمايت از باغداران استان، تمهيدات لازم براي هماهنگي با ادارات آموزش و پرورش، مراکز نظامي و پادگان‌ها، مراکز آموزشي و درماني و افزايش آگاهي‌هاي عمومي در خصوص مزاياي مصرف سيب به عمل آيد.
وي خاطرنشان کرد: در پي اين اقدام نظام صنفي کشاورزي شهرستان اروميه، استاندار آذربايجان غربي نيز طي نامه اي به رئيس صدا و سيما، وزراي جهاد کشاورزي، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، آموزش و پرورش، علوم تحقيقات و فناوري به انجام اقدامات در جهت عملي شدن موضوع مطرح شده از سوي نظام صنفي کشاورزي شهرستان اروميه به منظور ترويج فرهنگ استفاده از سيب در سبد غذايي خانوارها، تغذيه دانش آموزان و نيروهاي نظامي، انتظامي و... را خواستار شده است.
مجيد نوروزي، عضو هيأت مديره نظام صنفي کشاورزي آذربايجان غربي، نيز در اين جلسه با بيان اينکه تعداد 42 هزار نفر در سطح استان عضو نظام مهندسي کشاورزي هستند، ادامه داد: هدف اصلي ما در کميته سيب در مرحله نخست بهبود وضعيت سيب صنعتي در استان است؛ چرا که به تبع آن با کاهش ورود سيب درجه 2 به سردخانه‌ها، کيفيت سيب ذخيره سازي شده در سردخانه‌هاي استان بهبود مي‌يابد.
نوروزي يادآور شد: در حال حاضر قيمت تمام شده سيب درختي براي باغداران در سردخانه‌ها 1500 تومان است که هزينه‌هاي توليد محصول در مقايسه با کشورهاي خارجي خيلي بالاست و مقرون به صرفه نيست.
در ادامه هريک از اعضاي حاضر در جلسه به ارائه راهکارهايي در خصوص ترويج فرهنگ مصرف سيب در استان پرداختند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن