تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820403171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناهماهنگي اعضاي اوپک درباره هدف‌هاي بلندمدت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۲۵ق.ظ)
ناهماهنگي اعضاي اوپک درباره هدف‌هاي بلندمدت موج - ناهماهنگي اعضاي اوپک درباره هدف‌هاي بلندمدت اين سازمان سبب شده است تدوين گزارش راهبردي آن به تأخير بيفتد.
به گزارش خبرگزاري موج، برخي منابع اوپکي اعلام کردند: اختلاف‌نظر درباره استمرار افزايش توليد نفت سبب شده است تکميل گزارش راهبردهاي بلندمدت اين سازمان با تأخير روبرو شود.
پيش‌بيني مي‌شود که اين اختلاف‌نظرها سبب شود که در ماه دسامبر سال جاري ميلادي، نشست وزيران کشورهاي عضو اوپک در معرض تنش‌هاي بسيار باشد.
اکنون قيمت شاخص نفت خام برنت به کمتر از ۵۰ دلار براي هر بشکه رسيده و سبب شده است برخي اعضاي اوپک که وابستگي شديدي به صادرات نفت دارند، با بحران بودجه درگير باشند.
قرار بود که پيش‌نويس گزارش راهبرد بلندمدت اوپک هفته گذشته در نشست نمايندگان کشورهاي عضو اوپک مورد توافق قرار گيرد و براي تصويب نهايي در نشست وزيران در ماه دسامبر سال جاي ميلادي آماده شود. با اين همه، برخي منابع اوپکي اعلام کردند که نمايندگان ملي کشورها نتوانسته‌اند بر سر ادبيات اين گزارش به توافق دست يابند.
منابع يادشده اعلام کردند: نمايندگان ايران، الجزاير و ونزوئلا خواهان اين بودند که اوپک در پي حداکثر کردن درآمد و بازسازي توان تأثيرگذاري بر قيمت و عرضه نفت خام باشد.
با اين همه، دبيرخانه مرکزي اوپک با حمايت عربستان، خواهان اين بود که هدف اين سازمان، بايد دستيابي به قيمت «منصفانه» نفت خام باشد.
اين اختلاف‌نظر اگرچه ممکن است در ظاهر تنها جنبه لغوي داشته باشد، در واقع اين بحث به عميق‌ترين جنبه‌هاي وجودي اوپک مربوط مي‌شود.
گزارش يادشده که هر پنج سال يک بار تدوين مي‌شود، دورنماي اهداف، فرصت‌ها و چالش‌هاي پنج سال آينده اوپک را تعيين مي‌کند.
يکي از استدلال‌هاي دبيرخانه اوپک براي استفاده از واژه «قيمت منصفانه»، اين است که استفاده از عبارت «حداکثر کردن قيمت» ممکن است با قوانين ضد انحصار آمريکا در تعارض باشد. اوپک هم اکنون در يک دعواي حقوقي پرهزينه مربوط به مقررات ضد انحصار در آمريکا درگير است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن