تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805401994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف‌نظر ميان اعضاي اوپک درباره قيمت کنوني نفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۴۱ب.ظ)
اختلاف‌نظر ميان اعضاي اوپک درباره قيمت کنوني نفت موج - يک گزارش داخلي اوپک نشان مي‌دهد که اختلاف‌نظر ميان اعضاي اين سازمان درباره قيمت کنوني نفت، درباره ضرورت پشتيباني از قيمت عادلانه شدت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، افزايش درآمد توليدکنندگان اوپک پيامد اختلاف‌نظر در اين سازمان را افزايش داده است.
پيش‌نويس گزارش راهبرد بلندمدت اوپک داراي ضميمه‌اي حاوي پيشنهادهاي ايران، عراق و الجزاير درباره راهکارهاي حمايت از رشد قيمت نفت و همچنين بازگشت نظام سهميه‌بندي است.
پس از آن‌که برخي اعضاي اوپک تلاش کردند با افزايش توليد و پايين آوردن قيمت‌ها سهم خود را در بازار جهاني نفت حفظ کنند، قيمت اين کالا بيش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش يافت و اکنون به کمتر از ۵۰ دلار براي هر بشکه رسيده است.
راهبرد حفظ سهم بازار از حمايت عربستان و کشورهاي توليدکننده نفت جنوب خليج فارس برخوردار است، اما؛ کشورهاي ايران، الجزاير و ونزوئلا با اين راهبرد مخالفت دارند.
گزارش يادشده نشان مي‌دهد که اختلاف‌نظرها درباره سياست‌هاي کوتاه مدت، بر سياست‌هاي بلندمدت اوپک نيز تأثير گذاشته و اين مسئله ممکن است چالش‌هايي را براي اجلاس آينده اوپک ايجاد کند.
براساس پيشنهاد الجزاير، اوپک بايد کف قيمت نفت را تعيين و از آن دفاع کند و آمادگي داشته باشد که با چشم‌پوشي کوتاه مدت از سهم بازار، بر افزايش درآمدهاي نفتي تمرکز کند.
يکي از پيشنهادهاي ايران نيز حاکي است: بايد براي نفت يک قيمت معيار در نظر گرفته شود و تا زماني که اين قيمت منصفانه و معقول است، بايد از آن حمايت به عمل آيد.
عربستان به گزارش ياد شده، پيشنهادي ضميمه نکرده، اما رويکرد کلي اين کشور اين است که قيمت نفت بايد براساس ويژگي و شرايط بازار تعيين شود.
اين هفته، نمايندگان هيأت‌هاي عامل کشورها در اوپک گردهم مي‌آيند تا درباره پيش‌نويس نهايي گزارش راهبرد بلندمدت، به توافق برسند.
بسياري از اعضاي اوپک خواستار آن شده‌اند که در گزارش راهبرد بلندمدت، مساله «درآمد حداکثري» را به عنوان يکي از اهداف بلندمدت گنجانده شود.
نمايندگان و اعضاي هيأت‌هاي عامل کشورها در نشست‌هاي خود نتوانسته‌اند درباره اهداف بلندمدت به توافق برسند.
حداکثري درآمدهاي نفتي بلندمدت کشورهاي عضو، حفظ منافع جمعي و فردي آن‌ها، و تثبيت نقش نفت در تأمين نيازهاي انرژي جهان در آينده، از جمله اهداف بلندمدت پيشنهاد شده از سوي الجزاير است.
الجزاير همچنين با اشاره به تصميم اوپک مبني بر عدم کاهش توليد، در اجلاس ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ ميلادي، اعلام کرد که اين سازمان در دامن زدن به بي‌اعتمادي در بازار جهاني نفت نقش داشته است.
عراق نيز که با کمک شرکت‌هاي خارجي توانسته، توليد نفت خود را افزايش دهد، پيشنهادهايي را مطرح کرده است.
همچنين يکي از پيشنهادهاي عراق اين بود که کشورهاي عضو اوپک با ايجاد الگوي دستيابي به حداکثر درآمد از راه ايجاد توازن ميان سهم بازار و قيمت نفت، بايد سياست‌هاي خود را در زمينه راهبرد بلندمدت تعيين کنند.
ايران نيز که براي افزايش توليد و پس گرفتن سهم خود از بازار نفت پس از رفع تحريم‌ها تلاش مي‌کند، خواهان بازگشت نظام سهميه‌بندي اوپک است که اجراي آن از سال ۲۰۱۱ ميلادي متوقف شد.
ايران با اشاره به اين‌که سقف توليد ۳۰ ميليون بشکه در روز تعيين شده از سوي اوپک، سهميه هر يک از اعضا را مشخص نمي‌کند، اعلام کرده است که اين رويکرد، کمکي به ثبات بازار نفت نمي‌کند.
علاوه بر اين ايران، معتقد است که برخي از اعضا، ميزان توليد خود را تنها براساس ظرفيت توليد خود و بدون توجه به سقف توليد تعيين مي‌کنند.
براساس پيشنهاد ايران، سقف توليد بايد در دوره‌هاي ۶ تا ۱۲ ماهه و براساس تقاضا براي نفت خام اوپک تعيين شود و بر اين اساس سهم هر يک از کشورها از اين سقف توليد مي‌تواند تعيين شود.
پيشنهاد ايران مورد حمايت الجزاير نيز قرار گرفته و اين کشور آفريقايي اعلام کرده که ممکن است در نهايت لازم شود که نظام سهميه‌بندي، دوباره مورد توجه قرار گيرد تا مديريت توليد تا حد ممکن واقع‌بينانه و عادلانه شود.
تصميم‌گيري درباره بازگشت نظام سهميه‌بندي اوپک به عهده وزيران کشورهاي عضو است که در ماه دسامبر ديدار مي‌کنند، اما؛ منابع نزديک به اوپک گفتند، کشورهاي جنوب خليج فارس با اين پيشنهاد مخالفت دارند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن