تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815168668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند تحول بنيادين داراي اشتراکاتي با چارچوب آموزش جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۳۱ب.ظ)
فاني: سند تحول بنيادين داراي اشتراکاتي با چارچوب آموزش جهاني است موج-وزير آموزش و پرورش گفت:آموزش مي‌تواند به عنوان ابزاري قدرتمند براي جلوگيري از افراط گرايي همراه با خشونت مورد استفاده قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغر فاني، در سي و هشتمين اجلاس کنفرانس عمومي سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي يونسکو در پاريس اظهارکرد: در اين رويداد تاريخي که هم زمان با هفتادمين سالگرد تأسيس يونسکو است، مايلم ابتدا به جمله اي کليدي از اساسنامه اين سازمان آنجا که مي‌گويد «از آنجا که جنگ‌ها در اذهان مردمان آغاز مي‌شود، تدافعات صلح نيز مي‌بايد در اذهان مردمان شکل بگيرد».
وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اين که شخصاً معتقدم آموزش بهترين راه براي تحقق اين ايده است، تصريح کرد: اين موضوع در نشست آموزش اينچئون کره هم مورد تاکيد روساي آموزش کشورها بوده است و آموزش مي‌تواند به عنوان ابزاري قدرتمند براي جلوگيري از افراط گرايي همراه با خشونت مورد استفاده قرار گيرد.
وي خاطرنشان کرد: با آموزش ايده «جهاني عليه افراطي‌گري و خشونت (wave)» که توسط رئيس جمهوري اسلامي ايران به مجمع عمومي سازمان ملل متحد ارائه و با اجماع مورد تصويب قرار گرفت، را مي‌توان تحقق بخشيد. جمهوري اسلامي ايران از چارچوب اقدام آموزش 2030 استقبال و حمايت مي‌کند و معتقد است اين سند چارچوبي براي همکاري‌هاي ملي، منطقه اي و بين المللي مي‌تواند باشد.
فاني در ادامه افزود: من از هيات رئيسه درخواست مي‌کنم نظر به ضرورت عدم تعارض با قوانين و اولويت‌هاي ملي، حق شرط ارائه شده از سوي جمهوري اسلامي ايران در خصوص بخش‌هايي از اين سند که در اجلاس اينچئون نيز ارائه گرديد، عيناً در اسناد مربوط به اين اجلاس درج گردد.
وزير آموزش و پرورش بيان کرد: سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش مورد تاکيد چارچوب اقدام آموزش 2030 داراي اشتراکات بسياري با برنامه‌هاي عمده آموزش در ايران دارد.
وي گفت: از نظر جمهوري اسلامي ايران سند چارچوب اقدام آموزش 2030 ابزار مهمي براي بهبود کيفيت برنامه آموزش براي همگان، آموزش باکيفيت، همکاري براي توسعه پايدار، و عدالت آموزشي است. به منظور تحقق اهداف آموزش 2030 جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي همکاري با يونسکو و کشورهاي عضو و انتقال تجربه در اين زمينه اعلام مي‌دارد.
گفتني است؛ سي و هشتمين اجلاس کنفرانس عمومي سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي يونسکو به منظور تصويب نهايي «چارچوب اقدام آموزش 2030» از 13 آبان تا 15 آبان 1394 با حضور بيش از 90 وزير از کشورهاي مختلف در مقر يونسکو در پاريس برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن