محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846134305
گول خوردم «پدر آن دیگری» را از جشنواره فیلم فجر کنار گذاشتم
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: یدالله صمدی گفت: وقتی از من خواسته شدکه با کنار رفتن از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر فضا را برای جوانها فراهم کنم گول خوردم. مگر فیلم ساختن انشاء نوشتن است که از یک سری خواسته شود فضا را برای عده ای دیگر باز کنند؟!
گول خوردم چرا که باید زمینه رقابت همه به صورت برابر وجود داشته باشدنشست نقد فیلم« پدر آن دیگری » آخرین ساخته «ید الله صمدی» شامگاه دوشنبه ۱۱آبان ماه ساعت ۶ با حضور ید الله صمدی نویسنده وکارگردان، طهماسب صلح جو منتقد، بنفشه صمدی ومهدی یارعزیزی بازیگران فیلم، دکترجوادحاتمی مشاورفیلمنامه و روانشناس کودک و پرنوش صنیعی نویسنده در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد .ید الله صمدی ضمن اعلام اینکه این فیلم برگرفته از کتاب «پدرآن دیگری» نوشته « پرینوش صنیعی» است گفت : زمان نگارش فیلم نامه ازبیشتر فصل های کتاب استقبال کردم و انتخاب زمان ۲۰ سال پیش به چندین دلیل اتفاق افتاده یکی اینکه آن زمان موبایل وجود نداشت ولی امروزه وجود دارد و مزاحم نوشتن و فیلم ساختن و فعالیت میشود. روابط قصه در نبود موبایل باورپذیرتر است . از سویی دیگر مزاحمتی که نیروی انتظامی برای دختر و پسر فیلم ایجاد میکند در آن زمان بیشتر اتفاق میافتاد .این کارگردان درادامه افزود: گاهی از من سوال پرسیده می شود که چرا پلان های پیچیده و نورپردازی های عجیب و غریب در فیلم دیده نمی شود. باید بگویم قبلا در فیلم هایم ثابت کردم توانایی انجام تکنیک های پیچیده را دارم اما این داستان و این قصه اینقدر نجیب و ساده بود که دوست نداشتم این روایت ساده را با تکنیک های تعویض و لنز و نور و... آلوده کنم .وی در خصوص رفتار پدر، مادر و اطرافیان بچه درفیلم خاطرنشان کرد: همیشه این درک متقابل که مشکلات برای تمام شخصیت هایی که در فیلم دیده می شوند وجود دارد. در این فیلم ما با پدری که درگیر کار و زندگی است و مادری که نمی تواند او را درک کند مواجه هستیم. مادر بزرگ مادر شهاب که هنوز سنتی است و دیجیتالی نشده و کتاب می خواند و می تواندتنهاکسی است که شهاب را درک می کند وبه او می گوید من هم جای تو بودم همین کارها را انجام می دادم و با نوه اش همسو می شود.این کارگردان در مورد انتخاب بازیگران کودک و نوجوان فیلم اظهارداشت: حدود ۴۰۰ کودک و نوجوان برای انجام تست به دفتر ما آمدند و دو نوجوان برادر و پسر عمو شهاب در روزهای آخر بود که انتخاب شدند. اما خود شهاب تنها چند روز قبل از فیلم برداری به همراه پدر و مادرش به دفتر ما آمدند و من با ورود او به دفتر احساس کردم پسر بچه ۶ ساله ای را که می خواستم هم باهوش ، با استعداد و هم حرف شنوی داشته باشد را پیدا کردم . حالایک پسر که آشنایی با سینما و صحنه ندارد باید نقشی بدون دیالوگ را تنها با به کار گیری زبان بدن و نمایش حس ها در صورت بازی میکرد . این کاری است که بسیاری از بازیگران حرفه ای سینما از آن عاجزند. اما مهدی یار عزیزی بسیار خوب توانست از پس این کار بر بیاید. ما صحنه ای را که او باید لباس عروس را قیچی میکرد از او تست گرفتیم بدون اینکه هیچ ابزاری در دفتر موجود باشد او توانست به خوبی تست را انجام دهد .ید الله صمدی درادامه اظهاراتش افزود: درخصوص علت عدم حضور فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر باید بگویم وقتی فیلمی از بخش مسابقه کنار گذاشته میشود لاجرم هنرنمایی تک تک عوامل فیلم از جمله موسیقی و بازی ها و ... نادیده گرفته میشود. چون استقبال عمومی در جشنواره برای تماشای فیلم های بخش مسابقه بیشتر است. امروز ما جوان هایی داریم که فیلم های خوبی می سازند و هر کدام از ما دو نسل دیدگاه خودمان را داریم و وقتی از من خواسته شدکه با کنار رفتن از بخش مسابقه فضا را برای جوانها فراهم کنم گول خوردم چرا که باید زمینه رقابت همه به صورت برابر وجود داشته باشد. مگر فیلم ساختن انشاء نوشتن است که همه یک موضوع واحد را تعریف و از یک سری خواسته شود فضا را برای عده ای دیگر باز کنند، در فضای فیلم سازی هر کس نگاه خودش را دارد.طهماسب صلح جو منتقد گفت: مدت ها بود چنین فیلمی از آقای صمدی ندیده بودم و پس از تماشای آن غافلگیر شدم. این فیلم ساده و روان اما پر از حرف های لایه لایه است . سادگی فیلم مانند نقاشی های کودکانه ای است که در تیتراژ ابتدایی دیده و حرف درون آنهاست. کودکان سعی می کنند با نقاشی هایشان چیزهایی را بیان کنند که ادبیات و زبان و توانایی آنها در انتخاب واژه ها این اجازه را به آنها نمی دهد. فیلم سعی می کند فضای درخشان نقاشی های ابتدای فیلم را به تصویر کشد. فیلم با اوج و فرودهای زیاد و شرایط تلخ و تراژدی هیچ گاه ژست تراژدی نمی گیرد و تمام مدت رنگهای شاد و شفاف و گرم در فیلم جریان دارد مانند همان نقاشی های ابتدای فیلم با این حال که به معضل پیچیده اجتماعی و خانوادگی اشاره می کند اما شادابی کودکانه اش را از دست نمی دهد.این منتقد درادامه افزود: هنر یک قلمرو و جهان فرضی است و هیچ گاه نمی توان دنبال مصداق واقعی اتفاقات در جهان واقعی بود زیرا هنر فلسفه زندگی را بیان می کند و شکل کلیشه ای اعتراض هیاهو است اما کودک این فیلم تعمدا سکوت می کند. این فیلم به نظرمن درباره نسل جوان امروز جامعه است . بچه این فیلم الان بزرگ شده و نسل جوان امروز را تشکیل داده که به جای اینکه اعتراض کند حرفی نمی زند و ما آسیب های اجتماعی این رفتار را در زندگی امروزمان می بینیم. تصور م از نشانه های درون فیلم این است که کودک نمی خواهد مانند آدم هایی باشد که در اطرافش هستند و همه آنها دروغ می گویند. او نمی خواهد حرف بزند زیرا اگر حرف بزند باید مانند آنها دروغ بگوید. من به خوبی به یاد دارم که کودکان ۲۰ سال پیش چگونه مجبور می شدند دروغ بگویند و همان نسل امروزه بزرگ شده اند و دروغ به عنصر اصلی زندگی ما ایرانی ها بدل شده است . جامعه ای که دروغ را به عنوان راه حل اصلی می پذیرد عواقب آن را سالهای بعد خواهد دید. این لایه اصلی درونی فیلم است . بچه پس از گم شدن در کنار نسلی دیده می شود که دوران آنها گذشته است و آنجا آرامش می یابد. تراژدی این کودک و این نسل در چنین فضایی اتفاق افتاد . این کودک نماینده نسلی است که در شرایط خاص رشد می کند و این چنین جامعه ای پیامد های خود را خواهد داشت. گفتن دروغ کودکانه با اینکه بخواهی خودت را و وجودت را پشت دروغی پنهان کنی بسیار تفاوت دارد. از سویی دیگر این فیلم درد کودکان را بیان می کند و از این جهت نیز فیلمی ارزشمند است .پرینوش صنیعی نویسنده کتاب پدر آن دیگری درباره چرایی نگارش این کتاب گفت :یکی از مسائلی که می خواستم در این کتاب بیان کنم تفاوت بین عشق پدری و مادری است. من این کتاب را ۱۰ سال پیش نوشته ام. همان زمان به نتایج تحقیقی برخوردم که نشان می داد پدران فرزندان معلول تحمل بچه های ناتوان را ندارند و درصد بالایی از آنان زندگی را ترک و مسئولیت نگهداری اینگونه فرزندان را به مادران می سپارند. پدران برای دوست داشتن فرزندان خود شرط دارند. آنها فرزندان موفق و توانا را بیشتر دوست دارند. عشق پدری شرط و شروط دارد اما عشق مادری نه . اینکه پدر همواره عصبانی دیده می شود او خسته از سرکار می آید با خرابکاری های این بچه مواجه می شود . اتفاقا پدر این فیلم آدم خوب و زحمت کشی است و دست بزن ندارد. اینکه ما در مقام بیننده از رفتار او ناراحت می شویم به خاطر بازتاب رفتارهای خودمان است که روی پرده می بینیم.این نویسنده درادامه خاطرنشان کرد: مساله تاخیر در گفتار چندین عامل دارد که کودک این فیلم از بعضی از آنها برخوردار است مانند فرزند دوم بودن در بین بچه اول موفق و بچه سوم با جنس مخالف دوست داشتنی. همین طور تفاوت های فردی نیز در این زمینه موثر است . در این میان واکنش اطرافیان نسبت به مشکل او نیز خیلی مهم است . آنها اینقدر این موضوع را حاد می کنند که باعث ایجاد ترس و اضطراب بیشتر در بچه می شود واین مشکل را پیچیده تر می کند. تا جایی که بچه از این توانایی عدم حرف زدن برای مقابله و آزار دیگران استفاده می کند. حتی این رفتار می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه داشته باشد.بنفشه صمدی بازیگرفیلم ضمن بیان این که ارزش های هر فیلم باید در اشل آن فیلم ارزیابی شود اظهارداشت : مثلا کودکی که بر اثر جنگ و از دست دادن والدینش از تکلم بازمانده خیلی شرایط متفاوتی دارد نسبت به کودکی که بر اثر داشتن مشکلات خانوادگی حرف نمی زند. همین طور مثلا شکوه یک فیلم حماسی با شکوه لحظه ای که یک کودک برای اولین بار مادر خود را صدا میزند بسیار فرق دارد. درباره بازی های ساده این فیلم نیز می توانم بگویم که اگر بازی های خاص و بسیار تکنیکی از سوی بازیگران ارائه می شد به فضای فیلم نمی خورد و در اشل فیلم نمی گنجید. این فیلم روایتی ساده از یک خانواده کوچک ایرانی است .دکتر حاتمی مشاور روانشناسی درباره فیلم گفت : نمی شود در یک فیلم تمام جنبه های یک اختلال را به تصویر کشید. مساله این فیلم ارتباط برقرار کردن است که در سال های ابتدایی زندگی فرآیند دل بستگی به مادر مهم بوده و چیزی به نام پذیرش بدون قید و شرط از سوی مادر وجود دارد. اما پدران بچه هایی با توانایی بیشتررا دارند دوست دارند. مقایسه ای که پدر خانواده بین شهاب و دیگر بچه ها انجام می دهد باعث گسترش مشکل می شود.مهدی یار عزیزی بازیگر نقش شهاب گفت : بازی کردن در این فیلم برای من خیلی سخت نبود و آن صحنه ای را که با پدرم آشتی کردم را بیشتر دوست دارم.این جلسه نقد و بررسی با پرسش و پاسخ بین میهمانان و مخاطبان ادامه یافت و به پایان رسید.سینماپرساخبار مرتبط :مشاور بینالملل معاونت سینمایی به نامه یدالله صمدی پاسخ دادنگاهي به سريال «شوق پرواز» ساخته يدالله صمديگلایه یدالله صمدی ، کارگردان «مشدی عباد» از آذری زبانها
چهارشنبه 13 آبان 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
در نشست نقد «پدر آن دیگری» در ارسباران مطرح شد؛ صمدی:گول خوردم از فجر کنار رفتم/ مگر فیلم ساختن انشا
در نشست نقد پدر آن دیگری در ارسباران مطرح شد صمدی گول خوردم از فجر کنار رفتم مگر فیلم ساختن انشاء است که خواسته میشود فضا را برای برخی دیگر باز کنیم یدالله صمدی گفت وقتی از من خواسته شدکه با کنار رفتن از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر فضا را برای جوانها فراهم کنم گول خوردم مگرساداتیان در برنامه سینمامعیار: فیلم«خمسه خمسه» قطعا به جشنواره فجر نخواهد رسید
ساداتیان در برنامه سینمامعیار فیلمخمسه خمسه قطعا به جشنواره فجر نخواهد رسیدفیلم سینمایی خمسه خمسه درباره سال های نخست جنگ است و فیلم بسیار سختی است لذا باید به شکل یک عملیات واقعی بازسازی شود و درصورتی که امکانات کافی برای فیلم محیا شود می شود آن را ساخت به گزارش خبرنگار سینمایآخرین ساختهی ایرج کریمی قبل از مرگ در راه جشنوارهی فیلم فجر/«نیم رخها» عاشقانهای مرتبط با سرطان
آخرین ساختهی ایرج کریمی قبل از مرگ در راه جشنوارهی فیلم فجر نیم رخها عاشقانهای مرتبط با سرطان فرهنگ > سینما - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت نیمرخها آخرین اثر فیلمساز و منتقد فقید سینما ایرج کریمی آماده حضور در جشنواره است علی حضرتی تهیهکننده سینما از پافراخوان جشنواره تجسمی فجر برای بخش فیلم مستند
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹ ۴۲ بخش فیلم مستند هشتمین جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری علیرضا قاسمخان بهمن و اسفند امسال برگزار میشود به گزارش ایسنا مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بخش فیلم مستند هشتمین جشنوارهجشنواره تجسمی فجر برای بخش فیلم مستند فراخوان داد
جشنواره تجسمی فجر برای بخش فیلم مستند فراخوان داد بخش فیلم مستند هشتمین جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری علیرضا قاسمخان بهمن و اسفند امسال برگزار میشود ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان ساعت 09 16 به گزارش سرویس فرهنگی پانا مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکابررسی «پدر آن دیگری» در «نقد فیلم»/ فرخنژاد به شبکه ۴ میآید
بررسی پدر آن دیگری در نقد فیلم فرخنژاد به شبکه ۴ میآید شناسهٔ خبر 2957807 - چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۶ هنر > رادیو و تلویزیون برنامه نقد فیلم از سری برنامه های نقد ۴ در برنامه فردا شب به نقد و بررسی فیلم پدر آن دیگری ساخته یدالله صمدی در شبکه چهار میپردازد بفراخوان جشنواره عمار برای تولید «فیلم مردمی»از راهپیمایی 13 آبان
فراخوان جشنواره عمار برای تولید فیلم مردمی از راهپیمایی 13 آبان دبیرخانه عمار در اطلاعیه از عموم مردم فعالان فرهنگی و رسانه های محلی دعوت کرد تا با استفاده از فرصت راهپیمایی 13 آبان فعالیتهای مردمی حول 13 آبان را ثبت و ضبط کنند به گزارش فرهنگ نیوز در اطلاعیه دبیرخانه عمارمهلت ارسال آثار جشنواره ملی فیلم اشراق تمدید شد
مهلت ارسال آثار جشنواره ملی فیلم اشراق تمدید شدمهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم اشراق تا 30 آذر ماه تمدید شد به گزارش خبرگزاری فارس مهلت ارسال آثار به سومین دوره جشنواره ملی فیلم اشراق که با همت مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف ایجاد بستری مناسب براانصراف «هتلیها» از جشنواره تئاتر فجر
یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۰ ساناز بیان نمایشنامهی آبی مایل به صورتی را سال آینده اجرا میکند این نویسنده که مدتی قبل نمایش عامدانه عاشقانه قاتلانه را بر صحنه داشت در گفتوگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا بیان کرد آبی مایل به صورتی نام نمایشنامهای است که قصد دارم سال آینمایش فیلم ناهید در جشنواره وایادولید اسپانیا
نمایش فیلم ناهید در جشنواره وایادولید اسپانیا تهران- ایرنا- فیلم سینمایی ناهید در آستانه اکران سراسری در سینماهای کشور در شصتمین جشنواره بین المللی فیلم وایادولید اسپانیا به نمایش درآمد به گزارش روز شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها