تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلک‌باکس‌های مجموعه صبا آماده بهره‌برداری است/ یک سالن تئاتر مدرن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشستی رسانه‌ای مطرح شد
بلک‌باکس‌های مجموعه صبا آماده بهره‌برداری است/ یک سالن تئاتر مدرن

مجموعه نمایش های آیینی صبا


شناسهٔ خبر: 2956107 - دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
هنر > تئاتر

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مجموعه نمایش‌های آیینی صبا، اعلام شد که سالن‌های بلک‌باکس این مجموعه آماده بهره‌برداری است. به گزارش خبرنگار مهر، این نشست با حضور خلیل راحتی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و محمدمهدی خاتمی مدیرعامل اسبق انجمن هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و از مدیران کنونی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری، روز دوشنبه ۱۱ آبان‌ماه در یکی از سالن‌های بلک‌باکس مجموعه نمایش‌های آیینی صبا برگزار شد.

راحتی در این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص مختصات و زیربنای مجموعه نمایش‌های آیینی صبا پرداخت و گفت: این فضا با کاربری فرهنگی و تجاری با مساحت ۲۰ هزار مترمربع احداث شده است که ۶ هزار مترمربع آن اختصاص به فضای فرهنگی، ۶ هزار مترمربع آن به فضای تجاری و ۶ هزار مترمربع آن نیز به پارکینگ خودرو اختصاص دارد.

وی در ادامه توضیح داد: مجموعه صبا اولین پروژه فرهنگی شهر تهران است که در زیر زمین احداث شده است. این مجموعه دارای یک فضای اجرای تئاتر روباز، یک سالن اصلی که از مدرن‌ترین سالن‌های تئاتر خاورمیانه است و همچنین چند بلک‌باکس است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره هزینه‌های صرف شده برای مجموعه نمایش‌های آیینی صبا، اظهار کرد: برآوردی که شرکت‌های خارجی برای تأمین تجهیزات و امکانات این مجموعه داده بودند مبلغی بالغ بر ۴ میلیون یورو بود که با استفاده از دانش و فناوری داخلی بخشی از امور اجرا شد و این هزینه‌ها کاهش پیدا کرد. بخش آکوستیک سالن‌های این مجموعه نیز توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اجرا و انجام شد.

راحتی درباره زمان بهره‌برداری از مجموعه نمایش‌های آیینی صبا، یادآور شد: تلاش بر این است که کل مجموعه تا پایان سال جاری افتتاح شود و بهره‌برداری از آن بر عهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باشد. این افتتاح در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول بهره‌برداری از سالن‌های بلک‌باکس مجموعه است که برای اجرای موسیقی و تئاتر طراحی و احداث شده‌اند.

محمدمهدی خاتمی نیز در ادامه این نشست رسانه‌ای، تصریح کرد: کمبود امکانات و سالن‌های مناسب تئاتری مهمترین مشکل تئاتر در کل کشور است. در برخی سالن‌های تئاتری خصوصی نیز به لحاظ شرایط نامطلوب سالن و امکانات، تئاتر تحقیر می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران برای رفع این مشکل و همچنین حل مشکل کمبود سالن‌های تئاتری، پردیس تئاتر تهران، مجموعه نمایش‌های آیینی صبا و سالن‌های تئاتر باغ کتاب را احداث کرده و می‌کند. بلک‌باکس‌های مجموعه نمایش‌های آیینی صبا نیز آماده بهره‌برداری هستند و هنرمندان حرفه‌ای تئاتر نیز متقاضی اجرا در این بلک‌باکس‌ها شده‌اند.

راحتی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به این آمار که در شهر تهران به ازای هر ۲۱ هزار نفر یک صندلی تئاتر وجود دارد، تأکید کرد: اینکه چرا این آمار خود را نشان نمی‌دهد به هنرمندان و بهره‌برداران از این فضاهای فرهنگی و هنری برمی‌گردد. این آمار از آمار موجود در خیلی از کشورهای اروپایی بالاتر است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن